fbpx

מנהל בכיר בב.מ.וו: הדומיננטיות של טסלה נגמרה

הדברים נאמרו על ידי פיטר נוטה, מנהל המכירות של החברה, במסיבת עיתונאים בארה"ב.

כמו בכל תחרות, גם במאבק לצמרת מכירות הרכבים החשמליים בארה"ב, אחד השווקים הכי חשובים בעולם לצד סין ואירופה, יש "טראש טוק". הפעם מספק את הסחורה פיטר נוטה, מנהל המכירות של ב.מ.וו. העולמית.

נוטה אמר במסיבת העיתונאים, שבשוק שלפני כמה שנים, בו רוכשי מכוניות חשמליות היו "Early Adopters" (מאמצים מוקדמים, אנשים שאוהבים לנסות דברים חדשים לפני כולם), לטסלה היה משהו ייחודי – וזה מה שעזר לה להפוך למותג המוביל בעולם בתחום. כיום, הקהל שמתעניין ברכבים חשמליים הוא מגוון הרבה יותר (מה שנכון) – וימי הדומיננטיות של טסלה באו אל קיצם – כך על פי נוטה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לב.מ.וו יש שני דגמי רכבים חשמליים שהם מתכוונים להריץ חזק בשוק האמריקני – הראשון הוא ה-i4 פאסטבק שהוא מבחינת ב.מ.וו המתחרה הישיר של המודל 3, וה-iX, רכב הפנאי החשמלי, מתחרה ישיר של המודל X. אל דגמים אלו יצטרפו בהמשך גם המיני קאנטרימן החשמלי (מבית ב.מ.וו), ה-i5 סדאן וה-i7, ספינת הפאר החשמלית שב.מ.וו הציגה לאחרונה.

הצהרות לחוד ומספרים לחוד

כדי לעקוף את טסלה, ב.מ.וו (או כל יצרנית רכב אחרת) תצטרך לעבור את 936,000 המכירות שהחברה עשתה ב-2021 ואת, סביר להניח, יותר ממיליון מכירות שהיא תעשה ב-2022 – בב.מ.וו מכוונים למכור כ-200,000 רכבים חשמליים השנה – כפול ממה שהם עשו בשנה שעברה. מדובר בנתון יפה, אך עדיין רחוק מאד מטסלה.

פיטר נוטה, מנהל המכירות של ב.מ.וו
פיטר נוטה, מנהל המכירות של ב.מ.וו

ב.מ.וו ועוד יצרנים אחרים יודעים איך למכור, אבל עם כל הכבוד, טסלה יודעת לעשות רכבים חשמליים, ואת זה אי אפשר לקחת ממנה בכזאת קלות.

טסלה זה יותר מרכב חשמלי על גלגלים 

טסלה היא יותר מ"סתם עוד" יצרנית רכב. טסלה זה מותג. אנשים רוצים שיהיה להם טסלה בחנייה, כי זה מיוחד – כשאתה נוהג על טסלה, זה אומר עליך משהו. בדיוק כמו שזה שאתה נוהג על ב.מ.וו (או כל מותג אחר) אומר עליך גם משהו, משהו קצת אחר, אבל עדיין, זה אומר.

יש מדינות שבהן טסלה הפכה ממש לסמל סטטוס – ביניהן גם ישראל שלנו. זה הרבה יותר מגניב להגיע בטסלה חשמלית מאשר בב.מ.וו חשמלית. אנשים אוהבים את זה.

שובר שיוויון 

מנועים וסוללות זה משהו שיש לכולם, אבל רשת עמדות טעינה יעילה כמו שיש לטסלה – עדיין אין לאף אחת אחרת. אחת הסיבות העיקריות לרכישת טסלה (במיוחד בארה"ב) היא הזמינות והפריסה הרחבה של עמדות הסופרצ'ארג'רס, שהיא רשת הטעינה הנרחבת ביותר בארצות הברית. הפריסה הזו הופכת את השימוש ברכב לפשוט וקל הרבה יותר וזה עדיין אחד הקלפים החזקים שלה אל מול המתחרות.

למרות הכל, יש משהו בהצהרה הזו…

בדיוק כשחשבתם שזו כתבה ממומנת של טסלה, אנחנו באים ואומרים שכן, יש משהו בדברים של המנהל הבכיר מב.מ.וו. עולם התחבורה החשמלית של היום הוא לא עולם התחבורה החשמלית של פעם, טסלה הקדימה את כולן ובפער, ושנים רבות לפני שיצרניות הרכב האחרות נכנסו בצורה רצינית למשחק החשמלי, לטסלה כבר הייתה מכונית מנהלים יוקרתית שסיפקה טווח נסיעה של מאות קילומטרים ותאוצות שגרמו לכאבי בטן קלים לנוסעים.

יצרניות הרכב הגרמניות, האמריקניות והסיניות הדביקו את הפער מבחינת טווח נסיעה, טכנולוגיה, ביצועים ועוד – וחלק מהן אף עולות על טסלה בנושאים מסוימים בהן היא פחות חזקה – כמו למשל איכות ההרכבה. כיום, טווח נסיעה של 500 ק"מ כבר לא עושה רושם על אף אחד.

טסלה תמכור יותר ממיליון מכוניות חשמלית ב-2022 לא כי היא עושה את הדברים הכי טוב, אלא כי היא המותג הכי חזק בעולם התחבורה החשמלית. זה המצב היום, וזה המצב גם לשנים הקרובות, אבל הפער בהחלט הולך ומצטמצם.

בשנים הקרובות טסלה תהיה חייבת להמציא את עצמה מחדש ולבחון כיוונים חדשים ובין השאר להציע גם מוצרים זולים יותר (כמו המודל 2) שיאזנו את עליות המחירים התכופות של הדגמים הנוכחיים, מה שמרחיק אותם מקהלי יעד גדולים.

מה דעתכם על האמירה של המנהל מב.מ.וו? שתפו אותנו בתגובות.

מאמרים נוספים

7 תגובות

  1. שוק הרכב הוא עצום
    טסלה פתחה את השוק
    ורוצה שעוד חברות יצטרפו
    עיין ערך אייפון…

  2. טסלה סמל סטטוס לאותם דבילים שבזמנו קנו סובארו dl.
    מכונית עדר מתפרקת.רמת הרכבה של שיעור מלאכה בגן חובה.
    מזגן סמרטוט.שירות שני סמרטוטים.רמת בטיחות קטסטרופה.

    1. לא שווה תגובה ,,
      בטרות חוחלטת וישר מבינים שאם היית נוסע בטסלה , לא תכתוב שטויות כאלה .. פשוט בורות

    2. חחח כמה חוסר ידע. כל עובדה כאן לא נכונה ובמיוחד הבטיחות . טסלה הרכב הבטוח בעולם על פי מבחני ריסוק

  3. טסלה סללה את הדרך למעבר לרכבים חשמליים
    היא הצליחה לשנות את העולם וברור שגם כאן בישראל
    היא תישאר על המפה אבל תהיה הרבה פחות פופולארית
    לדוגמא כאן בישראל בשנה שעברה רוב הרכבים החשמליים שנמכרו כאן היו טסלה
    והשנה עם כל קשיי האספקה של המתחרים הנתח של טסלה ירד לרמה של 20 % בערך
    וגילי גיאומטרי תעקוף את טסלה במכירות רכבים חשמליים בישראל [ויש סיכוי טוב גם ליונדאי]

  4. הוא אומר, אז מה.
    ברור שנציג מכירות של חברה כמו במוו יגיד משהו כזה, כי הם רואים איך שנים של היסטוריה מתמוסס להם מתחת ליד.
    אם עד עכשיו במוו היה מותג והחשיבו את ההיסטוריה שלה, באה חברה צעירה ושולטת ללא עוררין בתחום הרכבים החשמליים עכשיו ובעתיד.
    אין חבר שיש לה את כל המערך כמו טסלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button