fbpx

המשפחה מתרחבת: פולקסווגן מציגה את ה-ID.5

רכב הפנאי החשמלי יהיה זמין בגרסה רגילה ובגרסת GTX ספורטיבית.

פולקסווגן מרחיבה עוד את משפחת רכבי ה-ID החשמליים שלה, והפעם אנחנו מדברים על גרסת ה'קופה' של ה-ID.4, העונה לשם ID.5 – שתהיה זמינה גם בגרסת GTX שרירית. כבר בחודש אוגוסט האחרון שיחררה החברה טיזר רשמי של הרכב ועכשיו מגיעה החשיפה הרשמית עם כל הפרטים וללא שום "צבעי הסוואה".

ה-ID.5 נכנס ל"חור" שנוצר בין ה-ID.4 וה-ID.6, שמשווק בתחילה דווקא לקהל הסיני.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לא מדובר בדגם חדש לגמרי, אלא בסה"כ בגרסת קופה מעוצבת יותר של ה-ID.4 – ה-ID.5 גם הוא עושה שימוש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית שעליה מתבססים עוד מגוון גדול של רכבים כמו הסקודה אניאק, אאודי Q4 והקופרה בורן וכמובן הדגמים האחרים במשפחת ה-ID. כאמור ההבדלים העיקריים בין שני רכבי הפנאי הם בעיקר בפן העיצובי, כשה-ID.5 מציגה אחוריים מפוסלים יותר אל מול אלו השמרניים של ה-ID.4.

פולקסווגן ID.5 פרו פרפורמנס (ביצועים) בצבע לבן

למרות העיצוב הספורטיבי, בפולקסווגן טוענים שמרווח הראש לנוסעים מאחורה הצטמצם ב-12 מ"מ בלבד ושגודל תא המטען שב-ID.5 לא רק שלא נפגע, אלא מציע נפח של 549 ליטרים – גדול יותר מזה של ה-ID.4.

ה-ID.5 תהיה זמינה לרוכשים באירופה וצפון אמריקה בשלוש גרסאות, כולן עם סוללת 77 קוט"ש:

  • פרו עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה אחורית) והספק של 172 כ"ס 
  • פרפורמנס עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה אחורית) והספק של 201 כ"ס
  • GTX עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 295 כ"ס ומביאים את רכב הפנאי החשמלי ממהירות של 0 ל-100 בתוך כ-6.3 שניות.

הביצועים באים מן הסתם על חשבון הטווח – שעומד על כ-476 ק"מ ב-GTX לעומת 564 ק"מ בצמד הגרסאות בעלות המנוע היחיד.

פנים הרכב של הפולקסווגן ID.5

עם ה-ID.5 פולקסווגן יכולה לתקוף שני סגמנטים במקביל – אחד של רכבי הפנאי החשמליים ה"רגילים", שם היא תוכל לתת מענה למי שמחפש קצת יותר "פלפל" ועיצוב (דומה למה שעשתה אייווייס עם ה-U6 שלה) 

ומהצד השני, גם את סגמנט רכבי הפנאי החשמליים הספורטיביים שהולך ומתפתח לו, עם דגמים כמו מוסטאנג מאך-אי ג'י-טי, קיה EV6 ג'י-טי, איוניק 5 N, סקודה אניאק RS ועוד.

מתי בישראל?

בהתחשב בעובדה שדגמי ה-ID.3 וה-ID.4 עדיין לא הגיעו אלינו,נראה שגרסת ה-ID.5 עוד רחוקה.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. מותג שיבואן נותן עליו שנתיים אחריות לא שוה את כספינו. אם היבואן או היצרן לא מאמינים במותג, למה שאנחנו נאמין?
    וזה נכון גם לסקודה/סיאט וכל מה שתחת המטריה של צ'מפיון מוטורס.
    חברה שמאמינה ברכבים שלה נותנת לפחות 5 שנות אחריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button