
פולקסווגן מרחיבה עוד את משפחת רכבי ה-ID החשמליים שלה, והפעם אנחנו מדברים על גרסת ה'קופה' של ה-ID.4, העונה לשם ID.5 – שתהיה זמינה גם בגרסת GTX שרירית. כבר בחודש אוגוסט האחרון שיחררה החברה טיזר רשמי של הרכב ועכשיו מגיעה החשיפה הרשמית עם כל הפרטים וללא שום "צבעי הסוואה".
ה-ID.5 נכנס ל"חור" שנוצר בין ה-ID.4 וה-ID.6, שמשווק בתחילה דווקא לקהל הסיני.
לא מדובר בדגם חדש לגמרי, אלא בסה"כ בגרסת קופה מעוצבת יותר של ה-ID.4 – ה-ID.5 גם הוא עושה שימוש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית שעליה מתבססים עוד מגוון גדול של רכבים כמו הסקודה אניאק, אאודי Q4 והקופרה בורן וכמובן הדגמים האחרים במשפחת ה-ID. כאמור ההבדלים העיקריים בין שני רכבי הפנאי הם בעיקר בפן העיצובי, כשה-ID.5 מציגה אחוריים מפוסלים יותר אל מול אלו השמרניים של ה-ID.4.

למרות העיצוב הספורטיבי, בפולקסווגן טוענים שמרווח הראש לנוסעים מאחורה הצטמצם ב-12 מ"מ בלבד ושגודל תא המטען שב-ID.5 לא רק שלא נפגע, אלא מציע נפח של 549 ליטרים – גדול יותר מזה של ה-ID.4.
ה-ID.5 תהיה זמינה לרוכשים באירופה וצפון אמריקה בשלוש גרסאות, כולן עם סוללת 77 קוט"ש:
- פרו עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה אחורית) והספק של 172 כ"ס
- פרפורמנס עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה אחורית) והספק של 201 כ"ס
- GTX עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 295 כ"ס ומביאים את רכב הפנאי החשמלי ממהירות של 0 ל-100 בתוך כ-6.3 שניות.
הביצועים באים מן הסתם על חשבון הטווח – שעומד על כ-476 ק"מ ב-GTX לעומת 564 ק"מ בצמד הגרסאות בעלות המנוע היחיד.

עם ה-ID.5 פולקסווגן יכולה לתקוף שני סגמנטים במקביל – אחד של רכבי הפנאי החשמליים ה"רגילים", שם היא תוכל לתת מענה למי שמחפש קצת יותר "פלפל" ועיצוב (דומה למה שעשתה אייווייס עם ה-U6 שלה)
ומהצד השני, גם את סגמנט רכבי הפנאי החשמליים הספורטיביים שהולך ומתפתח לו, עם דגמים כמו מוסטאנג מאך-אי ג'י-טי, קיה EV6 ג'י-טי, איוניק 5 N, סקודה אניאק RS ועוד.
מתי בישראל?
בהתחשב בעובדה שדגמי ה-ID.3 וה-ID.4 עדיין לא הגיעו אלינו,נראה שגרסת ה-ID.5 עוד רחוקה.
מותג שיבואן נותן עליו שנתיים אחריות לא שוה את כספינו. אם היבואן או היצרן לא מאמינים במותג, למה שאנחנו נאמין?
וזה נכון גם לסקודה/סיאט וכל מה שתחת המטריה של צ'מפיון מוטורס.
חברה שמאמינה ברכבים שלה נותנת לפחות 5 שנות אחריות.