זה לקח די הרבה זמן, עם לא מעט טיזרים בדרך, אבל עכשיו זה סוף סוף קורה – הדגם הראשון של מותג 'איוניק' החשמלי, עליו הכריזה יונדאי כמותג נפרד, מוצג רשמית – קבלו את האיוניק 5 קרוסאובר.
מהתמונות זה אמנם נראה שהאיוניק 5 הוא רכב האצ'בק או מיני, מקביל ל-ID.3 של פולקסווגן במימדיו, אך בפועל, מדובר ברכב שגדול יותר מהפולקסווגן ID.4. כפי שכבר הזכרנו בעבר, האיוניק 5 מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית החדשה של יצרנית הרכב הקוריאנית.
יונדאי לא חושפת את הנתונים במלואם, ומה שידוע לנו הוא שהסוללה הגדולה יותר (מתוך 2 זמינות) מספקת טווח נסיעה מקסימלי של 480 ק"מ (לפי תקן WLTP).
איוניק 5 מציע לא פחות מ-4 שילובי מנועים / סוללות לבחירה: עם סוללת 58 קוט"ש בגרסת הנעה אחורית מייצר המנוע היחיד הספק של 125 קילוואט (168 כ"ס). עם שני מנועים, ההספק בגרסת ה-58 כבר עולה ל-173 קילוואט (232 כ"ס).
עם הסוללה הגדולה יותר, גרסת ההנעה האחורית מייצרת הספק של 160 קילוואט (215 כ"ס) ובגרסת ההנעה הכפולה, ההספק עובר את ה-300 כ"ס עם 225 קילוואט (302 כ"ס). אותנו מעניין להרגיש איך הדבר הזה מאיץ בגרסת ההנעה הכפולה עם סוללת ה-72.6 קוט"ש.
ומה לגבי ביצועי הטעינה? הם מהירים, מהירים מאד – זה בהנחה שיש לכם גישה לעמדת טעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט. בהספק שכזה, סוללת האיוניק 5 תטען מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד.
העיצוב הפנימי מינימליסטי – הגה עם מעט כפתורים, ושני מסכי תצוגה גדולים שמתחברים יחד, יוצרים תחושה שמדובר במסך מגע אחד גדול. מלבד המסכים, נהג הרכב יוכל ליהנות מתצוגה עילית, שביונדאי מבטיחים שמציעה גם יכולות בתחום המציאות הרבודה – תצוגה של אלמנטים "מועתקים" מהמציאות על שמשת הרכב.
את הקונסולה המרכזית (או "האי האוניברסלי" על פי יונדאי) ניתן להזיז ולכוון לפי השימוש – פיצ'ר נוחות מגניב אבל לא יותר מכך. יש גם מושבים חשמליים וגג זכוכית שיאפשר חדירה של לא מעט אור אל תא הנוסעים וחלונות גדולים, ובכלל, נראה כי האיוניק 5 יהיה בהחלט מרווח לקליטת משפחה גדולה.
האיוניק 5 החדש מצויד בשני שקעים ייעודיים לטעינה חיצונית (V2L – Vehicle to Load) שמפיקים זרם חשמלי בהספק של 3.6 קילוואט ויכולים לשמש להפעלה של מכשירים חשמליים (כמו שראינו בקמפיין הסרטונים הזה שקדם להשקת הרכב) או לספק חשמל לרכבים חשמליים אחרים (למישהו יש כבלים?) – פיצ'ר שניתן להשתמש בו גם כשהרכב כבוי.
ומה לגבי יכולות מתקדמות?
יונדאי מציידים את האיוניק 5 במערכת ה-HD2 שלה (Highway Driving Assist 2) שאמורה להיות מקבילה ביכולותיה למערכות הנהיגה האוטונומיות של טסלה וג'נרל מוטורס.
ביונדאי מתייחסים גם לנושא הגרירה (באירופה ובארה"ב לא מעט אנשים גוררים), ואומרים כי האיוניק החדש מסוגל לגרור נגרר במשקל של עד 1,600 ק"ג.
עם אורך של יותר מ-4.5 מטר (4.64), בסיס גלגלים של 3 מטר, רוחב של כמעט שני מטר, גלגלי 20" ותא מטען בנפח של 531 ליטר – אין ספק שהאיוניק 5 הוא רכב גדול – והוא נועד להיכנס לקטגורית הקרוסאוברים החשמליים, שממש כמו בעולם מנועי הבעירה הפנימית, עתידה להיות אחת הקטגוריות החמות ביותר, אם לא החמה שבהן.
עם מימדים כאלו, די ברור לאן יונדאי מכוונת – היא רוצה להציב תחרות ראויה לפולקסווגן ID.4, לטסלה מודל Y, למוסטנג מאך E, לסקודה אניאק, לניסאן אריא ולכל רכב אחר שיגיע בעתיד לסגמנט.
הזווית שלנו
מחיר, מחיר, ושוב מחיר. הכל מתחיל ונגמר במחיר. בטח אחרי מה שעשתה כאן טסלה, ש"שברה את השוק" עם המחירים של המודל 3 שהצליחו להפתיע את כולם – ובמיוחד את יבואני הרכב.
למרות שזה יונדאי, אחד המותגים האהובים ביותר בישראל, קשה לראות איך גם רכב מרשים כמו האיוניק 5 יזכה כאן להצלחה מסחררת אם הוא יוצג עם תג מחיר בומבסטי. המודל Y עדיין לא הוצג באתר הישראלי של טסלה, עוד רחוק היום שה-ID.4 ינחת כאן ואת האניאק, האריא והמוסטנג – אולי נזכה לראות במקרה הטוב בחודשים האחרונים של שנת 2021, כך שקשה להגדיר מחיר שיהיה ראוי.
במידה והאיוניק 5 יציג מחיר אטרקטיבי, ועם הנתונים שלו, אנחנו בהחלט חושבים שיש לו את הפוטנציאל להפוך ללהיט ישראלי חדש.
ואוווווווווו איזה מגניבבבב
350 קילווט לטעינה זה כמו 175 תנורים. ניראה לי מוגזם ומופרך . למי יש כז הספק בבית?
מדובר במטענים מסיג DC – טעינה ציבטרית אולטרא מהירה. מטענים ביתיים לרוב לא עוברים את הרף של 11KW. שזה בהחלט מספק את הצורך. למעט רנו זואי שהיא יודעת לקבל עד 22KW רוב הרכבים מקבלים 11KW. אחרים- עפ טעינה חד פאזית- בין 3.7-7KW
בן 18 יקנה רכב ב-40000 שקל?! אני בן 37 עוד לא הצלחתי לקנות רכב ב-1000 שקל ויש לי רישיון כבר מעל 12 שנים!!! ואני עובד מגיל 16!!! איפה אתה חי?! חחחחחחחח
העיקר הבריאות לפני הכל
רוסי אמיתי לומד מחשבים או רפואה ויש לו רכב גם ב 200k
מוטי שבו
מה עם 7 מקומות חשמלי?
יש לי יוניק חשמלית ,
אין גיר עם אחריות על המצבר ל 7 שנים רכב תותח עכשיו אצלי חצי שנה 13,000 קמ ב 1100 שח, מדהים בטירוף
התכוונתה שהוצאת 1100ש' סה"כ?.
כמה שילמת עבור הרכב?.
יש בטסלה מודל X
אין לך חשמלי.
יש לך היברידי.
מעניין מתי Xpeng יגיעו לארץ, הם באמת מתחרים ראויים בשוק הרכב החשמליים, או Rivean.
עיצוב מדהים, אבל עדיין.. שום דבר איזו ידוע, איך הרכב בנוי, האם יש גיר כמו בשאר הרכבים שצריך טיפולים וכו', (בטסלה לא!)
לכמה הסוללה תחזיק עם יכולת טעינה מרשימה כמו זאת? של טסלה כרגע עמידה ל800,000 קילומטר עם הסוללה הישנה, עם החדשה על מליון +
איך יכול להיות שיש ליונדאי יכולות נהיגה אוטונומית כמו לטבלה אם לטסלה יש כבר מעל מליון מכוניות על הכביש שאוגרות את כל המידע ביחד כבר כמעט עשור, ושום חברה לא עשתה משהו כזה אפילו שנה כרגע… משהו פה פישי.
גל גל על פי התגובה שלך מרגיש לי שרכשת טסלה שנראת כמו מיכל של שמנת במחיר של 200 k ועכשיו נכנס בך פחד שקנית מהר מידי . לא המתנת לראות מה קורה וקפצת ראשון כמו שאתה קופץ מילדות ולא לומד מטעויות. יודאי מרשימה בטירוף הן מבחינת העיצוב והן מהבחינה המכנית. בקיצור לך תישן על האף
ההיתרון ברכב חשמלי אין גיר אין רצועות אין כלום
מורכב מבחינה הנדסית, פשוט ביותר מבחינת בניה ותחזוקה
רפידות בלם בקושי נשחקות
אין ספור היתרונות
יפה מאוד . חבל שלא רואים בארץ אף לא אחד מהרכבים הסיניים הקטנים שפשוט מציפים את המזרח ועולים שם 5000 דולר כמו ה WULING MINI EV לזה אנחנו מחכים
לא מספיק רכבים עולים כל חודש,שנה על הכביש, שצריך גם להכניס עוד רכבים זולים ושווים לכל דורש??
שכל ילד בן 18 שרק הוציא רישיון ירנה רכב ב 40,000₪ וקדימה – פקקים עד אינסוף.
שוק הרכב ממשיך לגלגל ומכניס למדינה מליארדים ממיסוי מטורף,
מה שלא עוצר את הצרכנים מלרכוש, את המדינה מלחסום.
עוד רכב, עוד ג׳יפ,
בסוף כולנו נסתכל אחד על השני, כשאנחנו גולשים על הכבישים במהירויות שיא של 10 קמ״ש בהליכה.
כי באמת מעניין כמה הסוללה מחזיקה?
במצב פקק אפילו כפליים.
נכון אני זוכר שפעם כמעט לא היו מכוניות בכבישים… עכשיו עוד מכוניות ועוד גיפ, עוד טנדר ועוד משאית, עוד סדאן עוד קראוסבר, פשוט סיוט לראות פקקים מטורפים בכביש 6 ככה… אבל בשביל זה נבנו הכבישים, כדי שיסעו בהם. אם לא אז הכל היה פשוט בתים ושטחים פתוחים… (זה עדיף לי מכבישים)