fbpx

בעוד שנה: טויוטה תציג רכב עם סוללה שנטענת בתוך כ-10 דקות

עולם התחבורה החשמלית נמצא אמנם יחסית בתחילת דרכו, אבל יצרני הרכב עובדים כבר על הטכנולוגיה הבאה, שתאפשר לנו להטעין את הסוללה באותה מהירות שאנחנו ממלאים דלק

טויוטה לא מבזבזת זמן על רכבים הדורשים טעינה שאורכת כמה שעות וממשיכה ישר לדבר הבא? 

כך זה נראה לפחות. לא מעט ביקורת מופנית כלפי יצרנית הרכב היפנית, שלא הציגה שום דגם חשמלי משמעותי, וגם לא נראה שהיא עושה איזשהו מאמץ לקחת חלק במרוץ בו נמצאות יצרניות רכב אחרות. השיא בהתנהגות הלא-מובנת הגיע בהתבטאות של אקיו טויודה, נכדו של מייסד טויוטה, שאמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחרונה ש"טסלה נראית כמו מתכון טוב בלי שף או מטבח". 

אקיו טויודה נשיא חברת טויוטה נואם בכנס של החברה
אקיו טויודה (תמונה: טויוטה)

אז האם הביקורת כלפי אחת מיצרניות הרכב היפניות הגדולות בעולם מוצדקת, או שכולנו נאכל בסוף את הכובע? 

על פי דיווחים שונים, בטויוטה עובדים על טכנולוגיה חדשה, Solid State Batteries שמה, שתספק יכולות טעינה אולטרא-מהירות – סוללה מלאה בתוך כ-10 דקות בלבד. הטכנולוגיה החדשה אמורה לאפשר לטויוטה להגיע גם לטווחי נסיעה של כ-500 ק"מ בדגמים חשמליים עתידיים – אחד מהם הוא SUV שטיזרים שמרמזים על הגעתו התפרסמו לאחרונה ברשת. 

במילים פשוטות עד כמה שאפשר – טכנולוגיית ה-Solid State Batteries מציעה צפיפות אנרגיה גבוהה הרבה יותר מסוללה בהרכב שאנחנו מכירים כיום (כלומר באותו גודל או משקל של סוללה, מקבלים פי כמה וכמה יותר אנרגיה – או יותר טווח אם מדברים על רכב חשמלי). בנוסף, סוללות ה-Solid State אמורות להיות עמידות יותר ובטוחות יותר במקרה של תאונה. 

זה נשמע כמו הטכנולוגיה שכולנו חיכינו לה, אבל לא הכל מושלם – בעבר התגלו ב-Solid State Batteries בעיות הקשורות לתפקוד במזג אוויר קר ובאמינות לטווח ארוך – שני נושאים שטויוטה תהיה חייבת לתת להם מענה אם היא תרצה שהטכנולוגיה הזו באמת תתפוס. 

חוץ מטויוטה, גם ניסאן, פולקסווגן ויצרניות נוספות "שמו עין" על טכנולוגיית ה-Solid State, כל אחת מהן נמצאת בשלב אחר של הטמעה ופיתוח. המתקדמת מכולן היא טויוטה, שיחד עם ניסאן נהנית ממענק של יותר מ-19 ביליון דולר שמגיע מהממשלה היפנית לצורך קידום הנושא.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button