fbpx

ראם חושפת: טנדר חשמלי עם טווח של 800 קילומטרים

ראם משחררת פרטים רשמיים על הטנדר החשמלי החדש, שצפוי להגיע לשווקים בעוד שנתיים (2025). עם יכולת גרירה של מעל שישה טון, 654 כוחות סוס וטווח נסיעה עצום של 800 ק״מ, נראה שיצרנית רכבי העבודה הפופולאריים לא מתכוונת להתפשר על איכות.

חברת ראם האמריקאית, חלק מקונצרן סטלנטיס, חשפה בתערוכת הרכב בניו-יורק פרטים נוספים על הטנדר החשמלי, ראם 1500 REV, שהוצג לראשונה לפני חודשיים ב-CES. הראם החדש הוא חלק משמעותי בתכנית של סטלנטיס – Dare Forward 2030, שאחת ממטרותיה הוא להאיץ את המעבר לתחבורה חשמלית.

הטנדר החדש, שצפוי להכנס לייצור סדרתי רק לקראת שנת 2025, מצויד בהנעה של 654 כוחות סוס, עם 85 קג״מ, יש לו כושר העמסה של 1220 ק״ג, וכושר גרירה של 6,350 ק״ג. הראם החדש יכול גם לעבור בתוך מים שמגיעים עד לגובה של 66 ס״מ.

אבל הנתון המרשים ברכב החדש הוא טווח הנסיעה שלו. הראם צפוי להמכר בשתי גרסאות, אחת עם סוללה של 168 קוט״ש וטווח נסיעה של 480 ק״מ, וגרסה נוספת עם סוללה של 229 קוט״ש, וטווח נסיעה של 800 קילומטר (500 מייל).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

״אנחנו מאמינים במתן הטווח הנכון של גרסאות ההנעה ללקוחות שלנו״, אומר מייק קובל, מנכ״ל ראם, ״ואנחנו נמשיך להגדיר מחדש את סגמנט הטנדרים החשמליים. הראם 1500 REV החשמלי החדש דוחף מעבר לגבולות המתחרים, בפרמטרים הכי חשובות ללקוחות שלנו – טווח, כושר העמסה וגרירה, ומהירות טעינה.״

ראם 1500 REV מבט קדמי בחניון ביתי

מכיוון שמדובר בסוללה גדולה מאוד, סביר להניח שטווח הנסיעה הזה יושג גם בתנאי העולם האמיתי, וגם בהעמסה חלקית. לצורך השוואה לטנדרים החשמליים הנמכרים כיום יש סוללה קטנה יותר, כמו לדוגמה הריביאן R1T שמצויד בסוללה של 180 קוט״ש (654 ק״מ) או הפורד F-150 לייטנינג עם סוללה של 131 קוט״ש (514 קילומטרים).

הטנדר היחיד שמבטיח טווח נסיעה של 800 קילומטרים הוא הסייברטראק מבית טסלה. אך בשל עיכובים חוזרים ונשנים, הסייברטראק עדיין לא נכנס לייצור, והוא צפוי להכנס לייצור רק השנה, לפחות לעת עתה.

למרות הנתון המרשים, חשוב לציין כי הראם 1500 REV צפוי להכנס לייצור רק לקראת 2025, וייתכן שעד אז שאר המתחרות יציגו דגמים וגרסאות עם סוללות וטווחים גדולים יותר.

פנים הרכב וסביבת הנהג של RAM 1500 REV

נתון חשוב נוסף הוא יכולת הטעינה של הרכב, הראם 1500 REV תומך בטעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט (ובארכיטקטורת 800 וולט), כך שהוא יכול לקבל טווח נסיעה של כמעט 180 קילומטרים בעשר דקות בלבד. גם כאן מדובר בקצה הטכנולוגיה, ומעטים הרכבים שיודעים לקבל הספק דומה (כמו האיוניק 5 או קיה EV6), אך סביר להניח שבשנים הקרובות נראה עוד ועוד דגמים עם היכולת הזו.

הזווית שלנו

למרות שמוקדם לדבר על רכב שעוד לא נכנס לייצור סדרתי, נראה שראם הולכים בכיוון הנכון. מותג ראם מייצר רכבי עבודה, ובכל מה שקשור לעולם העבודה וציי הרכב אין מקום להתפשרויות. הראם 1500 REV מספק כל מה שרכב עבודה צריך – רכב גדול ועצמתי, טווח נסיעה שיכול להספיק ליום עבודה שלם ובמקרה הצורך – טעינה סופר מהירה.

עם זאת, בלי התפתחות משמעותית בשרשאות האספקה והכרייה של המחצבים הנדרשים לייצור סוללות, ובלי ירידה בעלויות ייצור הסוללות, המחיר של רכב עם סוללה של 229 קוט״ש עלול להיות גבוה מאוד.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. סוללה כמו טרנספורמטור. קרינה מטורפת ומסוכנת. חשמלי זה אסון ומזהם כמו בנזין אם לא יותר כי ניזון מתחנות כח של פחם ומזוט.
    רק מימן או סולר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button