זה היה באוויר – ועכשיו זה רשמי. תחילת הייצור של הטנדר החשמלי של טסלה, הסייברטראק, שכבר קיבל יותר מ-1.2 מיליון הזמנות (בפעם האחרונה שדיווחנו על כך המספר עמד על מעל למיליון, ומאז כבר התווספו עוד כמה מאות אלפי מזמינים, למרות הרחשים על העיכוב הצפוי בלוח הזמנים) נדחה לשנת 2022.
בחודש מאי האחרון פרסמנו שטסלה כבר שלחה הודעות למזמינים הראשונים בהם היא הודיעה שהרכב קרוב לעלות על פס הייצור ובישרה להם שהם אוטוטו מקבלים את הרכב שהזמינו, אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד – החברה של אילון מאסק פשוט לא מצליח לעמוד ביעד שהציבה לעצמה.
מה גורם לעיכוב?

לפי הלו"ז המקורי (בלי שינויים) הסייברטראק הוא הבא בתור לעלות על פס הייצור במפעל הג'יגה פקטורי עליו עומלת טסלה כבר חודשים (אותו מפעל שאילון מאסק ביקר בו עם הסייבטראק לפני כמה חודשים) אחרי המודל Y. בהתחשב בכך שאנחנו קרבים לסוף חודש יולי והמפעל עדיין לא מוכן (וכמובן שהקורונה תרמה את חלקה) כשהסייברטראק הוא הדגם השני בתור, די ברור שהעיכוב הוא בלתי נמנע.
אבל זה לא רק זה – אילון מאסק כבר הודה בעבר שהעיצוב הייחודי שכולל גוף פלדה ענק הופך את הטנדר החשמלי של טסלה לרכב שלא ממש קל לייצר – מה שעלול גם כן לגרום לעיכובים.
ומה קורה אצל המתחרות?

טסלה, פורד וריביאן – נמצאות בחוד שמוביל את המרוץ לטנדר החשמלי. על הנייר, ריביאן היא זו שהייתה אמורה להתחיל לייצר ראשונה את ה-R1T שלה, אך גם במקרה זה עיכובים בלו"ז גרמו לדחייה בתחילת הייצור. נראה שפורד, שהצהירה שהטנדר החשמלי שלה, ה-F-150 לייטנינג, יגיע לייצור לא לפני אביב 2022, עשויה להיות זו שתתחיל למכור ראשונה.
רוצים לדעת עוד על טנדרים חשמליים? היכנסו לסקירה המיוחדת שהכנו