גרסת הייצור הסדרתי של הראם החשמלי נחשפת לראשונה בסדרת תמונות שמשחרר היצרן ובמעמד לא פחות מכובד מזה בו נחשפה גרסת הקונספט – בראם בחרו להציג את הטנדר החשמלי הראשון שלהם בפרסומת במשחק הסופרבול, אחד מאירועי הספורט החשובים של השנה באמריקה.
שמו הרשמי של הטנדר החשמלי – ראם 1500 REV – קצר מעט יותר מגרסת הקונספט, רבולושן שמה.
והשם הזה, רבולושן, מהפכה, לא נבחר במקרה – כבר סיפרנו לכם שבראם מבטיחים שהטנדר החשמלי שלהם יקבע סטנדרטים חדשים בסגמנט בכל מה שקשור לטווח נסיעה וכושר גרירה, ואם בוחנים את הנתונים (הלא רשמיים יש לומר) שמדברים על סוללה של 200 קוט"ש שתפיק טווח נסיעה של כ-800 ק"מ, אזי הטנדר החשמלי של ראם אכן מצדיק את שמו ומציב רף חדש שהמתחרות יצטרכו לבדוק כיצד הן מיישרות אליו קו.
ואם בספורט אמריקני עסקינן, אז בראם בוחרים בגישה של קצת "טראש טוק" כלפי המתחרות – המסר שבחרו בראם להעביר בפרסומת ששודרה בסופרבול הוא שהראם החשמלי פותר את כל ה"בעיות" של רכבים חשמליים שנחשפו מוקדם מדי, אהם אהם פורד F-150 לייטנינג.
הטראש טוק הזה נחמד ומכניס קצת פלפל לסגמנט אבל בפועל, בשטח, ה-F-150 לייטנינג כבר נמכר יפה מאד וניתן לראות לא מעט ממנו על כבישי צפון אמריקה ועד שהראם החשמלי יגיע לאולמות התצוגה (כבר עכשיו ניתן לשריין בהזמנה מראש באתר) מתישהוא לקראת סוף 2024 תחילת 2025, כנראה שיעלו על הכבישים עוד כמה אלפי לייטנינגים.
ובכלל, אפשר להניח די בבטחון שהגרסה עם סוללת ה-200 קוט"ש והטווח של ה-800 ק"מ תהיה בקצה היקר של סקאלת הגרסאות של הראם החשמלי, כך שהיא כנראה לא תהיה רלוונטית בעבור רוב האמריקנים.
לא בטוח שכל מי שמחפש כרגע טנדר חשמלי יחכה שנה+ לראם (למרות שחייבים להודות – הוא נראה ממש טוב) אלא יעדיף לבחור או ב-F-150 החשמלי או ב-R1T של ריביאן (שגם הוא מרשים ביותר), שזמינים כבר עכשיו לרכישה.
באמצע השנה הנוכחית צפוי להתחיל להמכר השברולט סילברדו החשמלי שגם הוא נראה לא רע על הנייר וגם לא על הנייר וגם הסיירה דנלי של GMC וזה עוד בלי לדעת מה מתכננות לנו יצרניות רכב נוספות. מה שבטוח, משעמם זה לא הולך להיות.
בעוד כמה שנים בודדות, הלקוח הצפון אמריקני יוכל לבחור מתוך מבחר של לפחות 5 דגמי טנדרים חשמליים שיוצעו בשלל גרסאות ומחירים. המהפכה החשמלית לא עוצרת.
- פורד F-150 לייטנינג
- שברולט סילברדו
- ג'י-אמ-סי סיירה
- ראם
- ריביאן R1T
- ואולי אפילו טסלה סייברטראק, מי יודע?
מעניין אתכם לקרוא עוד על טנדר חשמלי?