fbpx

מאסק: טסלה תשלים את פיתוח הסייברטראק השנה, ותחל בייצור בשנה הבאה

אחרי עוד שנה רווחית של טסלה, החברה מנסה להתמקד בהגדלת כושר הייצור שלה, ודוחקת את ההשקה של דגמים חדשים לפחות בשנה קדימה, כולל הסייברטראק, הסמי והרודסטר החדשה.

לוחות הזמנים של טסלה הם נושא כאוב עבור רבים העוקבים אחר החברה בשנים האחרונות, וכמעט אף פעם לא ראינו את החברה עומדת בתאריכים או בלוחות הזמנים שנחשפים יחד עם חשיפת דגמי הקונספט או הפרויקטים העתידיים שלה.

הסייברטראק (כמו גם הטסלה סמי) הוא רק עוד אחד מהמקרים האלו, בהם גילינו שההתלהבות שהחלה בסוף 2019 נאלצת להתארך ולהתחרות בסבלנות שלנו. כעת, אחרי תקופה ארוכה יחסית בה לא שמענו הרבה על הטנדר של טסלה, אילון מאסק התייחס לפיתוחו וציין כי ייצורו יחל ״בתקווה״ בשנה הבאה, כששארית 2022 תוקדש להשלמת הפיתוח שלו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

במהלך דיווח ההכנסת של הרבעון האחרון ל-2021, שהיה הרבעון הרווחי ביותר בתולדות החברה, אישר מאסק כי במהלך 2022 לא יגיע הסייברטראק לייצור, ולמעשה כי טסלה לא מתכננת להשיק אף רכב חדש במהלך השנה – ולהתמקד בעיקר בהגדלת יכולת הייצור שלה, דרך ההפעלה של המפעלים החדשים שלה, ראשית בברלין (שהחל לפעול בימים האחרונים) ובהמשך השנה בטקסס.

פנים הרכב של הסייברטראק של טסלה

הג׳יגה-פקטורי בטקסס הוא האתר המיועד לייצור של הסייברטראק, אך כנראה שבשלב הראשון תתמקד טסלה בהגדלת יכולת הייצור של מודל Y, שהפופולריות שלו מביאה להמתנה של חודשים ארוכים עבור הרוכשים. במהלך אירוע הפתיחה של הג׳יגה-פקטורי בברלין התייחס מאסק לתכניות לטווח הקצר של טסלה, וציין כי נכון לשנה הקרובה, המטרה המרכזית היא הגדלת יכולות הייצור של הדגמים ״הזולים״ והמבוקשים של החברה – משמע, מודל 3 ומודל Y.

למרות החשיבות שבהגדלת מספר המכירות והמשלוחים של החברה, המשמעות של בחירת היעדים הללו היא, כפי שמאסק ציין, שלא נראה לפחות עד השנה הבאה התפתחויות הנוגעות לסייברטראק, לסמי או לרודסטר. בין אם מדובר בעיכוב בפיתוח ובין אם בסממן לכך שגם טסלה נפגעת מהמחסור העולמי בחלפים ובשבבים, הפער בין חברות הרכב האחרות לטסלה מתחיל להצטמצם, כשהיא מתקשה להיכנס לזירת המאבק על מכירות הטנדרים החשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button