fbpx

קיה EV6 בישראל

עם עיצוב מודרני שנבדל משאר דגמי המותג, מערכת הנעה חשמלית מתקדמת ופנים מרווח, קיה EV6 נוחתת בישראל בשתי גרסאות - פרימיום ו-GT-Line. במחיר התחלתי של 249,000.

טלקאר, יבואנית קיה בישראל, החלה בשיווק של רכב הפנאי החשמלי החדש של קיה, ה-EV6, שנחשף לראשונה לפני כמעט שנתיים. ה-EV6 זכה בתואר רכב השנה באירופה, והוא מצטרף לרשימת דגמים חשמליים ארוכה שנמכרים בישראל.

קיה EV6 מבוססת על אותה פלטפורמה החשמלית עליה מבוססת גם האיוניק 5, פלטפורמת E-GMP, המציעה סוללה גדולה, טווחי נסיעה גבוהים, יחד עם יכולות טעינה סופר מהירות. השילוב הזה יצר רכבים מאוד פופולארים, מה שהביא את הקונצרן להשקיע השנה עוד 16.5 מיליארד דולר כדי להאיץ את הייצור של רכבים חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-EV6 היא לא המכונית החשמלית הראשונה של קיה, נמכרו לפניה גרסה חשמלית של הנירו, וגרסה חשמלית של קיה סול (הסול החשמלית לא נמכרת בארץ). אך היא המכונית הראושנה שתוכננה להיות 100% חשמלית בלבד, והיא מראה את הכוונה של קיה להפוך לכוח עולה בכל מה שקשור לתחבורה חשמלית.

קיה EV6

הנעה, סוללה, טווח נסיעה

ה-EV6 מגיעה בשתי גרסאות, גרסת הפרימיום עם הנעה אחורית בהספק של 229 כוחות סוס ומומנט של 35.7 קג״מ, וגרסת ה-GT-Line עם הנעה כפולה בהספק של 325 כ״ס ומומנט של 62 קג״מ. המהירות המקסימלית עומדת על 188 קמ״ש.

שתי הגרסאות מצוידות בסוללה של 77.4 קוט״ש, טווח הנסיעה של הרכב עומד על 528 קילומטרים לגרסת הפרימיום, וטווח נמוך במעט של 484 קילומטרים לגרסת ה-GT Line (לפי תקן WLTP). טווח הנסיעה בפועל צפוי להיות באיזור ה-400 ל-450 קילומטרים בפועל.

גרסהפרימיום 2WDGT-Line AWD
הנעהאחוריתכפולה
הספק (כ״ס)229325
מומנט (קג״מ)35.762
תאוצה 0-100 (שניות)7.35.2
סוללה (קוט״ש)77.477.4
טווח נסיעה (ק״מ, WLTP)528484

ה-EV6 תומכת בטעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט, והיא מובילה בקטגוריה (יחד עם האיוניק 5 והפורשה טייקן). ניתן להטעין את הרכב ל-80% ב-18 דקות בלבד.

בשלב זה אין עמדות בהספקים כאלו בארץ, אך תוכלו להנות מטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה האולטרה מהירות שיש בארץ, שהספקן מגיע עד 180 קילוואט. בעמדה כזו תקבלו טווח של 100 קילומטרים בפחות מעשר דקות טעינה.

פנים הרכב

הודות לתכנון של הפלטפורמה החשמלת, ל-EV6 יש בסיס גלגלים נדיב של 2,900 מ״מ, ואין לה תעלת הינע. לכן מדובר ברכב מרווח מאוד, גם עבור הנהג, וגם עבור הנוסעים בקדמת ואחורי הרכב.

סביבת הנהג מודרנית מושקעת ונקייה, ומצויידת בשני מסכים של 12.3״, מסך מולטימדיה + לוח מחוונים דיגיטלי). בגרסת ה-GT-Line כל המושבים מחוממים, יחד עם אוורור למושבים הקדמיים וחימום הגה.

ל-EV6, יש תא מטען בנפח של 520 ליטרים, תא מטען מרווח, אך נמצא בטווח התחתון ביחס למתחרות בקטגוריה, שמציעות תא מטען בגדלים שמגיעים גם ל-580 ליטרים (סקודה אניאק) ואף ל-854 ליטרים (טסלה מודל Y).

בנוסף ל-EV6 יש תא מטען קדמי (Frunk) בנפח של 52 ליטרים בגרסת הפרמיום ו-20 ליטרים בגרסת ה-GT-Line.

עלויות אחזקה וטעינה

עלות טעינה (מעמדה ביתית) של הקיה EV6 עומדת על כ-40 שקלים. עם טווחי הנסיעה של הקיה EV6 עלות החשמל תהיה כ-11-13 אגורות לקילומטר, לעומת כ-50-60 אגורות לקילומטר ברכב בנזין מקביל. למידע נוסף על טעינה של הרכב, מוזמנים לבקר במדריך לטעינת רכב חשמלי.

בנוסף גרסת ה-GT-Line יכולה גם לספק חשמל (V2G), כך שפועל ניתן להטעין מהרכב מחשב נייד, לחבר קומקום ואף להטעין רכב חשמלי אחר, אמנם בהספק נמוך, אך מדובר ביכולת שימושית. גרסת הפרימיום לא תומכת ביכולת זו.

גרסאות ומחירים

  • קיה EV6 גרסת פרימיום – מחי.ר 249,000 שקלים.
  • קיה EV6 גרסת GT-Line – מחיר של 299,000 שקלים.

הזווית שלנו

אין ספק שקיה עשו עבודה טובה, מעבר ליכולות והנתונים של הרכב, העיצוב הספורטיבי והחדשני גרמו ל-EV6 לבלוט ויצרו ציפיה אצל לא מעט נהגים. בקטגורית המחיר הזו, ה-EV6 צפויה להיות פופולארית, בייחוד לאור היצע נמוך (עד לא קיימם) מצד המתחרות הישירות שלה, או מחירים גבוהים של חלק מהמתחרות, כמו הטסלה מודל Y.

נכון לעכשיו המחירים מתייחסים רק להזמנות שיתרחשו בשנה הנוכחית (כלומר בימים הקרובים). בינואר הקרוב צפוי לעלות המס על הרכב החשמלי בישראל. מחר (שלישי) ועדת הכספים של הכנסת תדון בהארכה של הטבת המס גם לתוך השנה הבאה.

מאמרים נוספים

8 תגובות

  1. לפי כתבות בעיתונות הרכב באירופה הקיה פחות נוח מהאיוניק 5 אך יותר דינמי ממנו בכל מקרה הם באותה הסביבה. ולדרוש מחיר יקר בכלל ,ובפרט למתחרה הישירה .זה בדיחה . ולדעתי הסיבה היחידה שירצו לקנותו הוא בשל המחסור הזמני ברכבים .

  2. אספקה של חשמל למוצרי צריכה מוגדר כ-V2L ולא החזרה של חשמל לרשת V2G.

  3. טלקאר, היבואנית החוצפנית של קיה מנסה למכור לנו הצרכנים שאת ה EV6 צריך להשוות לגנסיס GV60 ולא לאחות שלה, יונדאי איוניק 5.
    בעיני זה זריית חול בעיני הציבור וניצול מצב של עודף ביקוש לעומת היצעים נמוכים.
    אם תבדקו בחו"ל, התמחור של EV6 הוא כמעט זהה לתמחור של איוניק 5.
    אין ספק שמדובר ברכב מעולה, אבל לטעון שזה רכב פרימיום ולהשוות אותו לג'נסיס לה מפרט משודרג שהיא רכב פרימיום אמיתי זה לא רציני בלשון המעטה.
    לא ייתכן שעל רכב כמעט זהה, קיה תדרוש כ 250,000 ש"ח בעוד שינודאי דורשת 200,000 ש"ח על גרסת הכניסה של יונדאי 5.
    על גרסת ההנעה הכפולה תשלמו כ 300,000 ש"ח בעוד שביונדאי תשלמו כ 255,000 ש"ח, במפרט דומה (לא זהה).
    מדובר על הפרש של כ 50,000 ש"ח על הגרסה הבסיסית – 25% יותר מהיונדאי ו 45,000 ש"ח על גרסת ההנעה הכפולה – כ 18% יותר מיונדאי.
    בעוד שיונדאי מציעים אחריות של 5 שנים או 100,000 ק"מ – המוקדם מביניהם, לקיה יש רק 3 שנים או 100,000 ק"מ .
    גם לקיה וגם ליונדאי אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה.

    אני בספק רב אם הם טלקאר היו מתחמרים את EV6 באותה צורה בשוק ללא הגבלת היצע.
    בעיני זו חזירות !!!

  4. מתחרה בהגזמה של פולסטאר וכנראה לא תמכר בכמויות של המתחרות

  5. הגזמה פראית. ה"פרימיום" זה גימור שאפילו לא מקביל לאבזור של האיוניק 5 עלית (שגם עולה יותר בכל מדינה). אין מושבי עור מאווררים עם זכרונות, אין חניה אוטומטית, אין חימום הגה, פחות אבזור בטיחות… הזיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button