fbpx

קיה חושפת פרטים על ה-EV6, עם גרסאות נוספות

ה-EV6 יהיה זמין בשלוש גרסאות ובמגוון שילובי מנוע-סוללה. תחילת השיווק בעולם - במחצית השניה של שנת 2021

קיה רוצה להיות הטסלה הקוראנית הראשונה, והיא ממש לא מתביישת בכך – רמות הגימור החדשות שנחשפו, GT ו-GT Line, יהיו זמינות בכמה גרסאות עם גדלי סוללה שונים – סטנדרט ריינג' ולונג ריינג'. נשמע לכם מוכר? אתם לא טועים. גם למודל Y ולמודל 3, יש גרסאות עם שם זהה. 

כזכור, ה-EV6 שנחשף לראשונה רק לפני שבועיים, הוא הקרוסאובר החשמלי החדש של קיה, וגם הרכב הראשון שלה המתבסס על פלטפורמה חשמלית טהורה – ה-E-GMP של יונדאי, בה עושה שימוש גם האיוניק 5. כוחה של הפלטפורמה המודולרית היא בגמישותה – ניתן להתקין עליה מנוע חשמלי יחיד או שניים, ובכך לייצר מגוון גרסאות. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

גרסאות ה-EV6 יהיו זמינות בשני סוגי הנעה – אחורית או כפולה, ובשני גדלי סוללה – 58 קוט"ש או 77.4 קוט"ש. ה-EV6 GT עם הסוללה הגדולה תהיה הגרסה היקרה ביותר, ותציע מפרט הכולל הנעה כפולה (2 מנועים חשמליים), טווח נסיעה מקסימלי של 510 ק"מ (לפי תקן WLTP), הספק חשמלי של 430 קילוואט (זה 576 כ"ס, כן?), מומנט של 75.4 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-3.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש. גרסת ה-GT צפויה להציע גם ביצועי טעינה שיביאו את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-18 דקות בלבד. 

פרטים מעניינים נוספים שנחשפו על הקיה EV6

פנים הרכב של הקיה EV6 החשמלית

הרכב מגיע מוכן כבר לקבלת עדכונים 'דרך האוויר' (OTA) – יכולת דומה לזו שיש לטסלה וזו שבפולקסווגן עובדים עכשיו על ההטמעה שלה. יש 6 מצבי בלימה רגנרטיבית. יש כושר גרירה מקסימלי של 1,600 ק"ג (מותנה בזמינות של מינימום של 35% אחוז מקיבולת הסוללה). גרסאות ה-GT line וה-GT יהיו מעט ארוכות יותר מה-EV6 בגרסה הרגילה (4,680 מ"מ אורכה) – והן נמתחות לאורך של 4,695 מ"מ.

בסיס הגלגלים זהה בכל הגרסאות ועומד על 2,900 מ"מ. קיבולת תא המטען עומדת על 520 ליטר, עם אופציה להגיע ל-1,300 ליטר כשמושבי השורה השניה מקופלים. יש גם תא מטען קדמי, שגודלו משתנה לפי הגרסאות (מן הסתם מדובר בתא קטן יותר כשיש מנוע נוסף מקדימה) – 52 ליטר בגרסת ההנעה האחורית ו-20 ליטר בלבד בגרסת ההנעה הכפולה. 

יתרון נוסף של הפלטפורמה ה-100% חשמלית הוא בעיצוב השטוח שלה – הרכבים המתבססים עליה אמורים להיות מרווחים יותר – כשמדובר ברכב משפחתי (וזה מה שקרוסאובר יודע לעשות) זה יתרון בהחלט משמעותי. 

מחירים לגרסאות השונות – עדיין אין. ומה לגבי ישראל? ציינו למעלה שהרכב יגיע לאולמות התצוגה באירופה וארה"ב במחצית השנייה של השנה הנוכחית, כך שאנחנו מצפים ומקווים שנזכה לראות את ה-EV6 החשמלי של קיה מגיע לישראל כדגם 2022 במהלך החודשים הראשונים של השנה הבאה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button