fbpx

טסלה מודל Y בישראל

טסלה החלה במכירה של המודל Y בארץ. בשלב זה עם אפשרויות מוגבלות (ללא גרסת ה-7 מקומות) ובמחיר התחלתי של קצת יותר מ-331 אלף שקלים.

קצת יותר משנה אחרי הכניסה של חברת טסלה לישראל, החברה החלה למכור בארץ את הקרוסאובר החשמלי שלה – טסלה מודל Y, שנכנס לאחד הסגמנטים הפופולריים בישראל.

בשלב זה נראה שהרכב נמכר בארץ רק עם עיצוב פנים כהה (ללא האופציה לבחור במושבים לבנים), וללא האופציה לשבעה מקומות (וחבל, כי אנשים חיכו לגרסה עם שבעה מקומות).

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

המודל Y נמכר בישראל בשתי גרסאות, שתיהן מצוידות בהנעה כפולה (AWD), ולשתיהן טווח נסיעה של מעל 500 קילומטרים (לפי התקן):

לונג ריינג' (Long Range) 

גרסה כפולת הנעה (עם שני מנועים חשמליים) עם טווח נסיעה של 533 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 5 שניות ומהירות מירבית של 217 קמ"ש. מחירה של גרסת הלונג ריינג' עומד בארה"ב על 331,532 שקלים.

פרפורמנס (Performance) 

גרסת ההנעה הכפולה ה"ביצועיסטית" של המודל Y. גרסת הפרפורמנס מציעה טווח נסיעה של 514 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.7 שניות ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. מחירה של גרסת הביצועים עומד על 363,649 שקלים. גרסת הפרפורמנס כוללת גם גלגלי 21", בלמים משודרגים, בולמי זעזועים מונמכים, ופדלים מאלומיניום.

זמני האספקה של המודל Y נעים בין יולי לספטמבר 2022, כתלות בגרסה ובמפרט הנבחר. מדובר על זמני אספקה סבירים ביחס לזמני האספקה הגבוהים שיש היום בשוק בשל המחסור בשבבים ובעיות האספקה הגלובליות.

שורה תחתונה

המודל Y הוא רכב שהרבה אנשים בארץ חיכו לו. מהצד השני עליות המחירים של רכבי טסלה בארץ ובעולם הביאו את הרכב למחיר התחלתי גבוה מאוד – 331 אלף שקלים לגרסה ה״בסיסית״ ביותר שלו. לשם ההשוואה המחירים של המודל 3 עלו בכחמישים אלף שקלים מאז שהרכב נחת לראשונה בישראל בפברואר 2021.

במחיר הזה יש לרכב מתחרות רבות וטובות, בינהן היונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, (ובקרוב גם הקיה EV6 שמציעה גם גרסת GT) שמחירן נמוך משמעותית ממחירה של המודל Y.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. למעוניינים ברכב 7 מקומות [חשמלי כמובן] הונגצ'י נחת בישראל
    אני לא יודע למה האתר שלנו שאוהב כל כך את טסלה מתעלם

  2. פשוט חוצפה של טסלה! מה המודל y שונה מהמודל 3 בארץ חוץ מזה שהוא עולה 150 אלף שקל יותר?! ועוד אין גרסת 7 מושבים! אז מה שונה?!?! פשוט רכב בדיוק כמו המודל 3 רק יותר גבוה קצת…. המחירים בארץ באמת מוגזמים! 800 אלף שקל כולל כל המיסים למודל s , מודל x מעל מיליון וחצי… להחליף שר תחבורה דחוף!!!

    1. טסלה משקפים את המחירים שהמדינה לוקחת. במקרה של מודל Y זה שליש! מטורף..
      ואני בטוח שיהיו לנו הפתעות רבות בדרך בדמות מיסים מומצאים על מנת לכסות על הירידה בהכנסות מהדלק.
      למדינה היה אמור להיות אינטרס להביא רכבים שהם לא מזהמים והרבה הרבה יותר בטיחותיים.. אבל כסף זה בעדיפות ראשונה 🤦🏻‍♂️

  3. פשוט חוצפה של טסלה! מה המודל y שונה מהמודל 3 בארץ חוץ מזה שהוא עולה 150 אלף שקל יותר?! ועוד אין גרסת 7 מושבים! אז מה שונה?!?! פשוט רכב בדיוק כמו המודל 3 רק יותר גבוה קצת…. המחירים בארץ באמת מוגזמים! 800 אלף שקל כולל כל המיסים למודל s , מודל x מעל מיליון וחצי… להחליף שר תחבורה דחוף!!!

  4. חבל שגרסת ה-7 מקומות לא כלול כי זה היה עיקר הציפיה -רכב חשמלי לכל המשפחה (למשפחה גדולה) עם טווח ותנאים טובים , אבל בכל זאת בשורה טובה וכנרה ה-7 יבוא בקרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button