39 דגמים חשמליים ולא חשמליים, 7 פיינליסטיות (6 מתוכן חשמליות!) ומנצח אחד ה-EV6, הקרוסאובר החשמלי המסקרן של קיה.
קיה EV6 הוא הרכב הקוריאני הראשון אי פעם שזוכה בתואר היוקרתי, אך לא החשמלי הראשון – על ההישג חתומה הליף של ניסאן, שהוכתרה לרכב השנה באירופה ב-2011.
אנקדוטה אקטואלית קצרה לפני שנמשיך הלאה: פאנל השופטים שמורכב מ-61 עיתונאים מ-23 מדינות אירופאיות, כולל בדרך כלל גם שופט רוסי – אך בעקבות הפלישה של המדינה לאוקראינה, החליטו בארגון שלא לכלול את הבחירה שלו בשקלול הסופי.
ההישג של ה-EV6 בהחלט מכובד – ברשימת 39 הרכבים הנבחרים אפשר למצוא לא מעט דגמים חשמליים מובילים – שמות כמו טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.4, אאודי אי-טרון GT, ב.מ.וו i4, מרצדס EQS, אמ-ג'י מארבל R, אופל מוקה ועוד (לרשימת הדגמים המלאה, לחצו כאן) אבל לא פחות מרשים, היא העובדה שלקו הסיום של המהדורה ה-59 של התחרות היוקרתיות הזו, מגיעים 7 רכבים, שמתוכם 6 הם חשמליים לחלוטין!
- קיה EV6 שזכה ב-279 נקודות
- רנו מגאן E-TECH שזכה ב-265 מקומות
- יונדאי איוניק 5 שזכה ב-261 נקודות
- פיג'ו 308 (היחיד ברשימה שלא 100% חשמלי) שזכה ב-191 נקודות
- סקודה אניאק שזכה ב-185 נקודות
- פורד מוסטאנג מאך-אי שזכה ב-150 נקודות
- וקופרה בורן, שזכה ב-144 נקודות
כמו שאנחנו רואים את זה, פרס מכונית השנה באירופה ל-2022 מהווה הישג גדול לקיה בפרט, ולעולם התחבורה החשמלי בפרט.
ב.מ.וו, די-אס, הונדה, לקסוס, סובארו, ניסאן ואפילו מקלארן – יצרנית רכבי הספורט האקזוטיים… ברשימת הרכבים שנבחרו להשתתף בתחרות אפשר למצוא דגמים לא חשמליים השייכים ליצרנים מה"טופ" העולמי ולמרות זאת, את הרשימה הסופית מרכיבים כמעט רק רכבים חשמליים, כך שיש פה בהחלט אמירה וכיוון ברור אליו "השוק" הולך.
כל אירוע שכזה ודאי גם מגביר את המודעות של הציבור לגבי עושר הדגמים החשמליים שמוצע כיום, ועושה שירות טוב לכולם.
קצת גנבנו את הפוקוס לקיה EV6 אבל ממש לא התכוונו – למרות שעדיין לא יצא לנו לפגוש אותו פנים אל פנים, ברור לנו כבר מראש שמדובר ברכב חשמלי מצוין. ה-EV6 הוא אחיו של האיוניק 5 אותו בחנו ואהבנו מאד – שני הקרוסאוברים בנויים על אותה פלטפורמה חשמלית ולמרות שהם נראים שונה לגמרי מבחינה חיצונית, יש להם הרבה מן המשותף.
ה-EV6 צפוי להגיע לישראל בקרוב.