fbpx

קיה נירו החשמלי בישראל

עם טווח נסיעה של כ-455 ק"מ, הקרוסאובר החשמלי החדש של קיה ינסה לתפוס את מקומו בקטגוריה.

עולה חדש (בישראל) וישן (בעולם) מצטרפת לרכבים החשמליים בישראל. הקיה נירו החשמלי (e-Niro) הוצג בחו"ל כבר בשנת 2018 אבל רק עכשיו, כ-3 שנים אחרי, הוא נוחת בישראל. ואם נראה לכם שטעינו ואתם בטוחים לחלוטין שהקיה נירו החשמלי פה כבר מזמן – אז לא, לא טעינו – הקיה נירו שבכל חניון של משרד או בניין אפשר למצוא כמה יחידות ממנו לפחות, הוא הנירו בגרסת הפלאג-אין, שנמכר פה כבר כמה שנים טובות.

בכל מה שקשור לרכבים חשמליים מבית קיה, כמובן שזה שמעניין אותנו הרבה יותר הוא ה-EV6 – הקרוסאובר החשמלי החדש של יצרנית הרכב הקוריאנית (ואחיו התאום של האיוניק 5 שמסעיר באחרונה את שוק הרכב המקומי). כולנו תקווה שאת הרכב הזה תביא טלקאר, יבואנית קיה, מהר יותר ממה שהיא הביאה את הנירו לפה. בכל מקרה, אנחנו שמחים על כל רכב חשמלי חדש שמגיע ומגדיל את המגוון המקומי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפני שנכנס לפרטים הקטנים, ניגש למספרים החשובים באמת: 455 ק"מ טווח נסיעה, זמן טעינה של 42 דקות מ-20% ל-80% סוללה (בהספק טעינה של 100 קילוואט) ותג מחיר של כ-180,000 ש"ח (180,430 כולל מע"מ ואגרות רישוי) – השילוש הקדוש שמעניין יותר מכל את כל מי שחושב על רכישה של רכב חשמלי.

הנירו החשמלי מגיע לישראל בגרסה החזקה ביותר שלו – עם מנוע חשמלי בהספק של כ-150 קילוואט השווים לכ-204 כ"ס וסוללה בנפח של 64 קילוואט.

קיה נירו חשמלית בצבע אפור כהה עומדת ליד הים

לנירו-אי מסך תצוגה מרכזי בגודל 8 אינטש, כולל מסך תצוגה נוסף בגודל 7 אינטש לנהג. יש לו גם בקרת אקלים מפוצלת ושלל מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג: מניעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב דו-גלגלי והולכי רגל, בלימה אוטומטית, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

נפח תא המטען מתחיל מ-451 ליטר ומגיע עד ל-1,405 ליטרים – בכל זאת מדובר ברכב שנקנה בדרך כלל למטרות משפחתיות, כך שזהו נתון שחשוב להזכיר. 

נתונים

  • מנוע: 150 קילוואט \ 204 כוחות סוס
  • סוללה: 64 קוט״ש.
  • טווח נסיעה: 455 קילומטרים (WLTP)
  • טעינה ביתית: 10.5 שעות עם עמדה של 7.4 קילוואט.
  • טעינה מהירה: 20-80% ב-42 דקות (100kW)
  • מידות: אורך: 4,375, רוחב: 1,805, גובה: 1,560.
  • בסיס גלגלים: 2,700 מ״מ.
  • תא מטען: 451 ליטרים.

הזווית שלנו

אחורי הרכב של הקיה נירו החשמלית

180,000 ש"ח זה לא מעט כסף – בטח לרכב בן 3 שנים שלא יושב על פלטפורמה חשמלית מתקדמת וכשבתוספת של כ-10,000 שקלים, אפשר לקנות יונדאי איוניק 5 או טסלה מודל 3 (וכן, ברור לנו שמדובר בקרוסאובר אל מול סדאן, אבל מה לעשות שזוהי ההשוואה הפופולרית ביותר כרגע).

לא מעט מתחרות חדשות נוספו (חלקן ממש בימים האחרונים) לסגמנט אליו נכנס הנירו החשמלי: מלבד האיוניק 5, הושקו כאן רק השבוע גם יונדאי קונה החשמלי (שמציע טווח נסיעה קצר יותר אבל נכנס בכל זאת לסגמנט הקרוסאוברים החשמליים) והסיטרואן eC4 – אחותה לפלטפורמה של הפיג'ו e2008.

גם ה-U5 של אייווייס, שלא פחות מ-40 יחידות ממנו נמסרו בחודש מאי האחרון יכול להיחשב בתור מתחרה לנירו החשמלי של קיה.

ומהו המכנה המשותף של הדגמים שהזכרנו כאן? כולם, למעט האיוניק 5 והטסלה מודל 3, עולים מצד אחד פחות מהנירו החשמלי – אבל מציעים גם טווח נסיעה קצר יותר.

ועוד נקודה למחשבה – הנירו החשמלי עולה כ-25,000 ש"ח יותר מגרסת הפלאג אין של הדגם, הפרש שלא בטוח שהלקוח הישראלי, שעדיין לא מודע לחלוטין לחיסכון הגדול בעלויות השוטפות שהוא מרוויח במעבר לרכב חשמלי, יהיה מוכן לספוג.

אם לומר את האמת, ולמרות טווח נסיעה מכובד של 455 ק"מ, היינו מצפים שהנירו החשמלי יתומחר אחרת – קצת יותר ממתחריו שעולים באזור ה-160,000 ש"ח (כי הוא עדיין מציע טווח נסיעה עדיף במאה קילומטרים ויותר) אבל קצת פחות מ-180,000 ש"ח, סכום שמקרב אותו לרכבים נחשקים ומתקדמים הרבה יותר.

יתרה מכך – המחיר של הנירו החשמלי גורם לנו לתהות – אם הוא עולה 180,000 ש"ח, כמה יעלה ה-EV6? 

190,000 ש"ח? נשמע קצת קרוב מידי. 200,000 ש"ח? 210,000 ש"ח? ואולי אפילו יותר מכך? בהנחה שמדובר ברכב שחולק את אותה הפלטפורמה עם האיוניק 5, אנחנו מצפים שהמחירים של שני הרכבים יהיו קרובים.

לטעמנו, הקיה נירו החשמלי הגיע לכאן קצת מאוחר מידי. אם היה מגיע לכאן לפני שנתיים ואפילו שנה, עם טווח הנסיעה שהוא מציע, אולי זה היה סיפור אחר.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. ההשוואה לא מתייחסת להבדל העצום בעיצוב ביונו לבין איוניק 5,
    וגם לעובדה שהוא הנעה קמית ואיוניק 5 הנעה אחורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button