שנה אחרי שנחשפה לעולם, המשפחתית החשמלית הראשונה של סיטרואן מגיעה גם אלינו ומצטרפת אל היצע הדגמים החשמליים בארץ. ה-eC4 מבוססת על הפלטפורמה של קונצרן PSA (היום חלק מסטלנטיס), עליה מבוססת גם הפיג׳ו e2008.
הסיטרואן מציעה נתונים דומים לאחיותיה לפלטפורמה, החל בסוללה של 50 קוט״ש עם טווח נסיעה של 350 קילומטרים לפי התקן, טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, ומנוע קדמי עם 136 כוחות סוס. התאוצה מאפס למאה קמ״ש עומדת על 9.7 שניות.
הטווח של ה-eC4 גבוה במעט מהטווח של הפיג׳ו e2008 החשמלית, סביר להניח שבשל עיצוב אווירודינמי ומקדם גרר נמוך יותר. הטווח בפועל צפוי להיות באיזור ה-250 עד 300 קילומטרים לטעינה, כתלות כמובן בסגנון הנהיגה, בתוואי הנסיעה ובמזג האוויר.
הטעינה המהירה של הרכב יכולה לספק עוד 100 קילומטרים של טווח בכעשר דקות טעינה, ויחד עם הטווח של הרכב הסיטרואן eC4 יכולה להתאים לנהג הממוצע בישראל, ולמי שלא מוצא את עצמו בנסיעות ארוכות לעתים קרובות.
פנים הרכב
ה-eC4 מצוידת במושבי ה-Advanced Comfort הנוחים של סיטרואן, בנוסף למתלים הידראולייים (PHC) שצפויים לתת נוחות נסיעה טובה. בהקשר הזה יהיה מעניין לראות איך הגרסה החשמלית עם משקל הסוללה תרגיש על הכביש עם מתלי ה-PHC.
סביבת הנהג מצויד במערכת מולטמדיה עם מסך 10״ שתומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית לנייד + שני שקעי טעינה ומתקן לטאבלט לנוסע היושב לצד הנהג.
עלויות טעינה ואחזקה
טעינה ביתית מלאה של הרכב צפויה לעלות באיזור ה-25 שקלים (תוכלו לקרוא כאן על עלויות טעינה של רכב חשמלי), טווח הנסיעה של הרכב בעולם האמיתי צפוי להיות בין 250 ל-300 קילומטרים, כך שעלות החשמל לקילומטר עומדת על 8 עד 10 אגורות בלבד (לעומת כ-40 עד 50 אג׳ לקילומטר ברכב בנזין דומה).
הנהג הממוצע בישראל, שנוסע 18,000 קילומטרים בשנה, יחסוך כ-6,000 עד 7,000 שקלים בשנה על הוצאות אנרגיה (חשמל מול דלק). מעבר לכך הוצאות האחזקה עבור רכב חשמלי נמוכות משמעותית, עם בלאי מופחת בבלמים ואגרת רישוי נמוכה (כ-550 שקלים לשנה).
נתונים
- מנוע:
- 100 קילוואט \ 136 כוחות סוס
- מומנט: 23.4 קג"מ
- סוללה: 50 קוט״ש.
- טווח נסיעה: 350 קילומטרים (WLTP)
- טעינה ביתית: 5 שעות עם עמדה של 11 קילוואט.
- טעינה מהירה: 80% מהסוללה בחצי שעה (100kW)
- מידות: אורך: 4,355, רוחב: 1,800, גובה: 1,525.
- בסיס גלגלים: 2670 מ״מ.
- תא מטען: 380 ליטרים, עם מקום ייעודי לכבלים לטעינת הרכב.
- אחריות:
- רכב: 5 שנים או 120,000 ק"מ.
- סוללה: 8 שנים או 160,000 ק"מ.
מחיר
סיטרואן eC4 נמכרת ברמת גימור SHINE הכוללת חישוקי 18 אינץ', חיישני חניה ומצלמת חניה אחורית, מראות צד מתקפלות, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת תזמון להפעלת מזגן בזמן חניה (מהרכב בלבד, ללא אפליקציה) וחימום הגה בעלות של 164,990 שקלים, הכוללת עמדת טעינה + התקנה בסיסית.
מבחינת בטיחות הרכב מאובזר בבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אקטיבית כולל זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת והתרעת עירנות לנהג.
בהוספה של 4,000 שקלים תקבלו גם גג פנורמי.
(תמונת כתבה וצילומים: רונן טופלברג)
לא מלהיבה. וכמו כל סיטרואן, חכו שנה ותקנו אותה ב 80% פחות.