ליונדאי יש כבר עבר עם רכבים חשמליים שהחל עם היונדאי איוניק החשמלית (גרסה כמעט זהה לגרסה ההיברדית) שהחלה להמכר כבר לפני מספר שנים.
האיוניק החשמלית הייתה יריית פתיחה קצת צולעת לעידן החשמל, אבל מאז יונדאי הספיקה להוציא גם גרסה מאה אחוז חשמלית ליונדאי קונה (שגם היא נחתה בישראל), ורכב נוסף מבוסס מימן עם הנעה חשמלית – יונדאי נקסו (NEXO).
אך אחרי הניסיונות להסב רכבים היברידיים ורכבי בנזין לרכבים חשמליים – יונדאי החליטה לפתח פלטפורמה חשמלית חדשה לחלוטין, וגם מותג חדש לרכבים החשמליים שלה שנקרא – איוניק.
ומה יש למותג החדש להציע? נראה שיונדאי עשו עבודה טובה.
יונדאי איוניק 5 נמכרת בישראל בגרסה בודדת – גרסת ה-Long Range עם הנעה אחורית. יש מספר גרסאות נוספות שנראה שכעת לא נמכרות בישראל (הנעה כפולה, וגרסת ה-Standard Range), אך היא נמכרת בשלוש רמות גימור, החל מרמת פרסטיג׳ (Prestige) שנמכרת ב-190 אלף שקלים, ועד לרמת גימור Elite במחיר של 217 אלף שקלים.
מנוע, סוללה, טעינה
האיוניק 5 מצוידת בסוללה די גדולה של 74 קוט״ש שמספיקה לטווח נסיעה של 481 קילומטרים לפי התקן (סביר להניח שבעולם האמיתי ניתן יהיה לקבל טווח של כ-400 קילומטרים בנסיעה בינעירונית).
הנתון המפתיע במיוחד הוא יכולות הטעינה המהירה של הרכב, שתומך בטעינה של עד 350 קילוואט. בטעינה בהספק כזה תוכלו לקבל מאה קילומטרים של טווח בחמש דקות של טעינה. עם זאת צריך לציין שהיום בישראל לא קיימות עמדות טעינה בהספקים כאלו, נכון להיום יש מספר מועט מאוד של עמדות טעינה סופר מהירות (170 קילוואט).
למרות זאת, סביר להניח שנראה בעתיד עמדות של 350 קילוואט גם בישראל (גם אם זה עלול לקחת מספר שנים), ובעלי האיוניק יוכלו להנות מטעינה מהירה יותר בעתיד.
האיוניק מצויד במנוע אחורי בהספק של 217 כוחות סוס, עם תאוצה מאפס למאה של 7.4 שניות. לא הטירוף שאנחנו מכירים מרכבים חשמליים מסויימים, אך מדובר במנוע חזק בהחלט.
פנים הרכב
האיוניק 5 גדולה יחסית ועם בסיס גלגלים של 3000 מ״מ היא מציעה תא נוסעים נוח ומרווח. תא המטען גם מרווח עם 531 ליטרים, בנוסף לתא מטען קדמי של 57 ליטרים.
סביבת הנהג מצוידת במסך גדול של 12 אינטש, לוח מחוונים דיגטלי, ונראה שיונדאי ניסו (והצליחו) לתת לוק עתידני וחדשני לרכב.
רמות גימור ומחירים
כפי שהזכרנו האיוניק 5 נמכרת בישראל בשלוש רמות גימור, ללא הבדל בסוללה ובמערכת ההנעה. רמת הגימור הבסיסית, Prestige, משווקת במחיר של 189,900 שקלים.
ברמת גימור Supreme תקבלו גם גג שמש פנורמי. במחיר של 199,900 שקלים.
לרמת הגימור הגבוהה ביותר (אלייט) חישוקי 20״. בנוסף היא מצוידת במערכת לחניה אוטומטית, טעינה אלחוטית לטלפון (באמת?), זכרונות למושב הנהג, תאורת אווירה ועוד מספר שדרוגים שיהפכו את הנסיעה לנעימה יותר. והמחיר: 216,900 ₪.
שורה תחתונה
רכב פנאי מרווח, עם טווח הוגן ויכולת טעינה סופר מהירה במחיר של 190 אלף שקלים זו בהחלט חבילה מפתיעה לטובה (!), שיכולה לתת בוסט נוסף לגל הרכבים החשמליים שהגיע אלינו עם טסלה. על הנייר נראה שלאיוניק 5 יש הרבה מה להציע, בייחוד ביחס למתחרה העיקרית שלה באותו המחיר שהיא המודל 3 (גרסת ה-Standrad Range+ שמציעה טווח נסיעה דומה, יכולות טעינה דומות אך מנוע חזק יותר).
היתרון הגדול של האיוניק 5 הוא בגודל הרכב, וכנראה שרכב פנאי מרווח (עם תא מטען קדמי גדול) יקרוץ להרבה ישראלים על פני רכב סדאן. מצד שני היתרון הגדול של המודל 3 הוא בפריסת רשת עמדות הטעינה של טסלה, שמאפשרת לקבל כבר היום את יכולות הטעינה המהירה של הרכב.
אנחנו נשמח אם נראה גם את גרסת ההנעה הכפולה, וגרסת ה-Standard Range מגיעות לכך בהמשך, ומעבר לכך, גם פריסת עמדות טעינה סופר מהירות, שיתנו לכם לנסוע בראש שקט.
ה 4*4 כבר מוצע באתר יונדאי ב~ 240K
"מתחרה העיקרית שלה באותו המחיר – מודל 3" ???
האם הכותב מבין מה הוא כותב?
נגיד שאני מוכר לאלטע-זאכן את המקרר היישן ב-200 שקל, ואתה קונה בסופר מוצרי מזון ב-200 שקל, אז המקרר מתחרה במוצרים של הסופר בקטגוריית מחיר?
טסלה 3 היא רכב אישי ומשפחתי מעולה.
איוניק 5 הוא רכב SUV רחב וגבוה. מעולה.
הם במקרה באותו מחיר כמו שהמקרר שלי באותו מחיר כמו סל הקניות שלך. אין קשר !!
אם אתה רוצה להשוות את איוניק 5 – תשוו אותו לטסלה מודל Y שעוד לא משווק בארץ, או לסקודה אניאק החשמלי או ל MG החשמליץ. לא לטסלה 3.
היא עדיפה על טסלה 3 מכמה סיבות:
1) זה רכב SUV גבוהה ומרווח , יותר דומה לטסלה Y .
טסלה 3 נמוכה מאוד , וזה בעייתי בכבישי ארצנו .
2) הגימור פנים של טסלה לא משהוא , הבידוד רעשים לא משהוא .
החלון הכהה בגג מבשל לך את הראש בקיץ.
3) לטסלה יש מרכז שירות 1 בפ"ת , לקבוע תור לוקח חודשיים .
4) הצריכת חשמל של טסלה בקיץ עם מזגן בניסעות בין עירוניות פי 2 מהטווח שמצהירים
5) לא נראה לי שמתאים לכולם אוטו עם מסך אחד גדול ופקודות קוליות כמו טסלה ,
יש אנשים שרגילים לכפתורים למזגן בדאשבוארד וכ'ו
היא עדיפה על טסלה 3 מכמה סיבות:
1) זה רכב SUV גבוהה ומרווח , יותר דומה לטסלה Y .
טסלה 3 נמוכה מאוד , וזה בעייתי בכבישי ארצנו
2) הגימור פנים של טסלה לא משהוא , הבידוד רעשים לא משהוא .
החלון הכהה בגג מבשל לך את הראש בקיץ.
3) לטסלה יש מרכז שירות 1 בפ"ת , לקבוע תור לוקח חודשיים .
4) הצריכת חשמל של טסלה בקיץ עם מזגן בניסעות בין עירוניות פי 2 מהטווח שמצהירים
רכב פנאי מרווח, עם טווח הוגן ויכולת טעינה סופר מהירה במחיר של 190 אלף שקלים זו בהחלט חבילה מפתיעה לטובה (!)
אני הייתי חושב כמה פעמים לפני שאני כותב משפט כזה. למה? כי זה מרגיש הכי כתבה ממומנת.
במקום לדבר על המחיר המופקע של רכבים חשמליים סטנדרטים לחלוטין אתה כותב פה רכב פנאי? מחיר הוגן?
חבל מאוד באמת…
לגמרי מופקע, שלא לדבר על גרסה היקרה שרוצה 16 אלף על דברים שיש בכל רכב בטווח המחירים הזה בלי שום שדרוגים
יש פה רכב מקביל מודל Y , במחיר של מודל 3 – תחרות מבורכת
מה היתרון? רכב קוראני (נכון?) במחיר טסלה? אז מה הרווחנו?…
הטבלה הנמכרת בארץ מיוצרת בסין…
השאלה היא למה אתה חושב שטסלה יותר טובים? בגלל הפירמה? יונדאי כבר לעצמם שם טוב עם איכות גבוהה של רכבים (כבר פחות רלוונטי היכן מיוצר הרכב) וטווח הנסיעה (לפי 400 ולא 450 ק"מ) גדול ב 50 ק"מ יותר מטסלה.
לא הבנתי בשביל מה לציין מלכתחילה בכתבה הסאת שהגיע היונדאי קונה החשמלית ומעבר לזה לא אמרתם אף מילה או כתבה נפרדת על זה…