פיג׳ו e-2008 החשמלית
פיג’ו e-2008 הוא B-SUB חשמלי, מדובר בגרסה חדשה לדגם 2008 עם מנוע הבעירה הפנימית אך בגרסה חשמלית לחלוטין. עיצוב הרכב פונקציונלי ואסתטי – כוחני אך אלגנטי: פנסי לד קדמיים בצורת ניבים, גריל גדול, סמל האריה בנגיעות כחולות, ומאחור פנסי תופרי האריה המוכרים מדגמי פיג'ו האחרים. הדגם מגיע עם שלל אבזור מרשים ויוצע בארץ ברמת גימור פרמיום החדשה בלבד.
מודל e-2008 הוא מודל מאובזר היטב. השליטה מרוכזת בחלק הקדמי של הדשבורד בפילוסופיית i-Cockpit דבר המותיר מרחב גדול עבור הנוסעים. לוח המכוונים כולל מסך מגע גדול של 10 אינטש ולוח מחוונים קטן יותר של שבעה אינטש עם מתגי הפסנתר לניווט מהיר בין המערכות ותצוגה דיגיטאלית תלת ממדית ייחודית לפיג'ו. גימור הרכב מרגיש איכותי: מתכת, בד צפוף ופלסטיק קשיח בזויות ייחודיות.
מחיר הרכב בארץ הוא 164,990 ₪ ובתקופת ההשקה הקונים גם יקבלו עמדת טעינה חינם (לא כולל התקנה). מידות הרכב: 4300 מ"מ אורך, 1770 מ"מ רוחב, 1530 מ"מ גובה.
ההיסטוריה של פיג’ו e-2008
פיג’ו e-2008 מבוססת על דגם פיג’ו 2008 עם מנוע בעירה פנימית. המודל הראשון של רכב זה יצא לשוק בשנת 2013 וגרסה משודרגת שלו הוצגה בתערוכת הרכבים בז'נבה בשנת 2016. ההכרזה על הדור השני של המודל הייתה בשנת 2019 ומבוססת על פלטפורמה משולבת משותפת עם רכבים אחרים של הקבוצה – CMP. במסגרת הדור השני של הרכבים יצאו לשוק שלושה מודלים מבוססי דלק, שניים מבוססי דיזל ואחד חשמלי – e2000.
למי הרכב מתאים?
פיג’ו e-2008 הוא רכב המציע נוחות וגובה, נח להכנס ולצאת ממנו. טווח הנסיעה שלו טוב יותר מזה של ניסאן אך זמן הטעינה ארוך יותר. הרכב מגיע עם סוללת 50 קוט״ש וכרגע פיג’ו אינם מתכננים סוללה גדולה יותר עד שהטכנולוגיה תאפשר הרכבת סוללה בגודל זהה חזקה יותר – המטרה: לא לפגוע במרחב הפנימי של הרכב.
כרכב עירוני לצעירים יש רכבים זולים ויעילים יותר. גם העיצוב לא השתנה באופן מהותי לעומת הדגמים המבוססים דלק – למרות שהעיצוב הוא בהחלט שונה וייחודי יחסית לרכבי פיג’ו האחרים. בגלל גובהו – הרכב יתאים לאנשים גבוהים או לאנשים שזקוקים למושב גבוה לכניסה ויציאה נוחים מהרכב – לדוגמה מבוגרים או כרכב למשפחה צעירה הזקוקה לנפח מטען מרשים לאחסון עגלות ילדים, לדוגמה. נפח תא המטען בלי לקפל את המושבים עומד על 405 ליטרים.
הדגם הבסיסי כולל שתי נקודות עגינה לכיסאות בטיחות לילדים במושבים האחוריים וגובהו הופך את קשירת הילדים במושבים לנוחה יותר. גם ילדים גדולים יותר ייהנו ממרחב רגליים מרווח יחסית במושב האחורי שיוכל להכיל גם כלב גדול יחסית בנוחות רבה. המושבים האחוריים מרווחים מספיק על מנת להכיל אפילו שני מבוגרים בישיבה נוחה. למרות שהרכב מיועד על הנייר לעד חמישה נוסעים – לא כדאי לבנות על המושב האמצעי האחורי.
נתונים טכניים
פיג’ו e-2008 מגיעה עם מנוע בהנעה קדמית של 100 קילוואט / 136 כוחות סוס וסוללת ליתיום יון בקיבולת של 50 קוט"ש. טווח הנסיעה לטעינה עומד על 320 ק"מ לפי WLTP. תאוצת הרכב– מ-100 קמ"ש ב- 9.8 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש.
טעינה מהירה (DC) של כעשרים וחמש דקות בהספק 100kW מביאה את הרכב ל-80% ובעמדות מהירות נפוצות של 50kW הטעינה המהירה תיקח כארבעים דקות. טעינה ביתית מלאה מעמדת קיר תלת פאזית 16A תיקח כחמש שעות. כבל לטעינה מכל שקע חשמלי רגיל המגיע עם הרכב מאפשר לטעון באופן מלא את הרכב במשך כ-22.8 שעות.
האחריות על רכבי פיג’ו היא שלוש שנים לרכב (או 100,000 ק"מ) ושמונה שנים לסוללה (או עד 160,000 ק"מ).
אבזור
הרכב מגיע עם בלם חניה חשמלי ומשען יד למושבים הקדמיים הכולל תא אחסון, בקרת אקלים, הגה בעיצוב קומפקטי חדשני עם כיסוי עור, אורות לד חלקיים, מגב אחורי מחומם ומערכת שמע עם 6 רמקולים ורדיו DAB, חלונות אחוריים כהים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ואפשרות הוספה של גגון. אחד השדרוגים המשמעותיים ביותר: הרכב מגיע עם רצפה מודולרית.
מצלמות חנייה אחוריות, עמדת טעינה אלחוטית לסמרטפונים, חימום הכיסאות הקדמיים, אורות לד מלאים, תאורת לד אמביאנט פנימית, פתיחה ללא מפתח ונקודת עיגון נוספת (שלישית) לכיסא ילדים במושב הקדמי. בתוספת של 4000 ₪ תוכלו לקבל גם גג פנורמי נפתח.
בטיחות
הרכב מצויד בשמונה כריות אויר. הרכב קיבל 4 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים NCAP שהוחמרו מאד לאחרונה. בלימה אוטומטית מבוססת מצלמה בלבד שפועלת במהירויות עירוניות המשודרגת במערכת בלימה אוטונומית מבוססות רדאר הפועלת היטב בתנאי חושך ומזהה גם נהגי אופניים. חיישני זיהוי לחץ בצמיגים, התראה על עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית עם תיקוני היגוי אקטיביים, מערכת זיהוי שטחים מתים והפעלה אוטומטית של אורות ומגבים.