אחרי הטיזרים – מגיע הדבר האמיתי. ה-EV6 החשמלי של קיה מוצג במלוא הדרו וממש כפי שהערכנו בפעם הקודמת שדיברנו עליו – ניתן לראות כי מדובר בקרוסאובר שמציע עיצוב ספורטיבי.
העיצוב נועז, שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו מבית קיה עד כה, ובחברה מציינים כי שלושת הסטודיואים לעיצוב של קיה, משלושה מקומות שונים בעולם – קוריאה, גרמניה וקליפורניה – איחדו כוחות כדי ליצור את המראה החדש.
אם אהבתם או לא אהבתם – זו כבר שאלה של טעם אישי, אבל לא תהיה לכם ברירה אלא להתרגל – בחברה מצהירים כי שפת העיצוב של ה-EV6 הולכת ללוות דגמים נוספים שיגיעו בעתיד.
הקרוסאובר החשמלי החדש של קיה מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי – את זה אתם כבר יודעים. המשמעות של זה מבחינת ביצועים, היא שכמו באיוניק 5 שמבוסס גם הוא על אותה פלטפורמה, אנחנו הולכים לקבל כמה גרסאות, עם ביצועי טווח, טעינה ומהירות מרשימים – עד 500 ק"מ בין טעינה לטעינה (בגרסאות ההנעה הכפולה היקרות), תוספת של 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 4 דקות בלבד ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3 שניות. במבחן התאוצה, הקרוסאובר הדרום-קוריאני שאתם רואים לפניכם הולך להביך הרבה מאד רכבי ספורט בעלי מנועי בעירה פנימית, שעולים פי 2 או 3 ממנו.
נכון לכתיבת שורות אלו, בקיה עדיין לא פרסמו פרטים רשמיים לגבי הגרסאות שהיו זמינות, או לגבי הביצועים שלהן.
על תא הנוסעים של ה-EV6 החדש של קיה אין לנו הרבה מידע, אבל מה שכן ברור, זה שהודות לפלטפורמה השטוחה, המרווח הפנימי יהיה נדיב הרבה יותר.
בתמונות ניתן לראות גם שני מסכי תצוגה – אחד המיועד לנהג ומסך מרכזי שמתמזגים למסך אחד גדול, עם תצוגה של מגוון פונקציות.
שקע שנראה בבירור מאחורי ההגה רומז לנו שיכול להיות של-EV6 יש גם יכולות HUD – מציאות רבודה שמציגה אנימציה עם מידע לנהג על שמשת הרכב. נראה שבקיה ניסו לוותר על כמה שיותר כפתורים – אבל עדיין יש כאן לא מעט. גם כפתור עגול שמתפקד בתור בורר הילוכים – עדיין שם.
מה לסיכום?
אין ספק שמדובר באחד מרכבי קיה המושכים. קיה EV6 צפוי להגיע לישראל, ויש לו את הכלים הנדרשים להצליח כאן – כל שנראה שהכל תלוי בתג המחיר.
כמו בדברים רבים הקשורים לאיכות הסביבה, ישראל מפגרת אחרי שאר העולם בגלל העדפה של בעלי אינטרסים
העיצוב של הקיה החדשה מדהים , נראית מצויין מבפנים ומבחוץ. נראה שקיה דוחפים חזק לחשמלי
תעשו כתבה מדוע קיה לא מביאה ארצה את הנירו החשמלית !?
ממה שאני יודע (ואני לא ממש יודע),
יש בעיה באספקה של הנירו החשמלית בגלל הביקוש הענק שיש במדינות אחרות.
הם לא עומדים בקצב של ההזמנות במדינות שבהן כבר מוכרים אותה ולכן לא מציעים אותה למדינות נוספות/חדשות.
עכשיו היא בדרך לישראל
פה בארץ ידעו לגנוב מחיר מופקע ולא ישתלם לקנות