fbpx

קיה מציגה את ה-EV6

זהו הרכב החשמלי הראשון שלה שמבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית

אחרי הטיזרים – מגיע הדבר האמיתי. ה-EV6 החשמלי של קיה מוצג במלוא הדרו וממש כפי שהערכנו בפעם הקודמת שדיברנו עליו – ניתן לראות כי מדובר בקרוסאובר שמציע עיצוב ספורטיבי. 

העיצוב נועז, שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו מבית קיה עד כה, ובחברה מציינים כי שלושת הסטודיואים לעיצוב של קיה, משלושה מקומות שונים בעולם – קוריאה, גרמניה וקליפורניה – איחדו כוחות כדי ליצור את המראה החדש.

הרכב החשמלי החדש של קיה EV6

אם אהבתם או לא אהבתם – זו כבר שאלה של טעם אישי, אבל לא תהיה לכם ברירה אלא להתרגל – בחברה מצהירים כי שפת העיצוב של ה-EV6 הולכת ללוות דגמים נוספים שיגיעו בעתיד. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הקרוסאובר החשמלי החדש של קיה מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי – את זה אתם כבר יודעים. המשמעות של זה מבחינת ביצועים, היא שכמו באיוניק 5 שמבוסס גם הוא על אותה פלטפורמה, אנחנו הולכים לקבל כמה גרסאות, עם ביצועי טווח, טעינה ומהירות מרשימים – עד 500 ק"מ בין טעינה לטעינה (בגרסאות ההנעה הכפולה היקרות), תוספת של 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 4 דקות בלבד ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3 שניות. במבחן התאוצה, הקרוסאובר הדרום-קוריאני שאתם רואים לפניכם הולך להביך הרבה מאד רכבי ספורט בעלי מנועי בעירה פנימית, שעולים פי 2 או 3 ממנו.

הרכב החשמלי החדש של קיה EV6

נכון לכתיבת שורות אלו, בקיה עדיין לא פרסמו פרטים רשמיים לגבי הגרסאות שהיו זמינות, או לגבי הביצועים שלהן. 

על תא הנוסעים של ה-EV6 החדש של קיה אין לנו הרבה מידע, אבל מה שכן ברור, זה שהודות לפלטפורמה השטוחה, המרווח הפנימי יהיה נדיב הרבה יותר.

בתמונות ניתן לראות גם שני מסכי תצוגה – אחד המיועד לנהג ומסך מרכזי שמתמזגים למסך אחד גדול, עם תצוגה של מגוון פונקציות.

פנים הרכב של הקיה EV6 החשמלית

שקע שנראה בבירור מאחורי ההגה רומז לנו שיכול להיות של-EV6 יש גם יכולות HUD – מציאות רבודה שמציגה אנימציה עם מידע לנהג על שמשת הרכב. נראה שבקיה ניסו לוותר על כמה שיותר כפתורים – אבל עדיין יש כאן לא מעט. גם כפתור עגול שמתפקד בתור בורר הילוכים – עדיין שם.

פנים הרכב של הקיה EV6 החשמלית

מה לסיכום? 

אין ספק שמדובר באחד מרכבי קיה המושכים. ה-EV6 צפוי להגיע לישראל, ויש לו את הכלים הנדרשים להצליח כאן – כל שנראה שהכל תלוי בתג המחיר. 

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. כמו בדברים רבים הקשורים לאיכות הסביבה, ישראל מפגרת אחרי שאר העולם בגלל העדפה של בעלי אינטרסים

  2. העיצוב של הקיה החדשה מדהים , נראית מצויין מבפנים ומבחוץ. נראה שקיה דוחפים חזק לחשמלי

    1. ממה שאני יודע (ואני לא ממש יודע),
      יש בעיה באספקה של הנירו החשמלית בגלל הביקוש הענק שיש במדינות אחרות.
      הם לא עומדים בקצב של ההזמנות במדינות שבהן כבר מוכרים אותה ולכן לא מציעים אותה למדינות נוספות/חדשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button