fbpx

יונדאי קונה EV – הגרסה הכל חשמלית מגיעה לישראל

כלמוביל השיקה את הגרסה הכל חשמלית של יונדאי קונה. הקרוסאובר החשמלי מגיע לישראל בגרסה אחת שמחירה 142,900 שקלים.

יחד עם האיוניק 5 (שתוכלו לקרוא עוד עליה כאן), הקונה החשמלית נחתה בישראל. הגרסה הכל חשמלית של היונדאי קונה נמכרת בעולם כבר מספר שנים בשתי גרסאות – עם סוללה של 39 קוט״ש וסוללה של 64 קוט״ש. אלינו מגיעה גרסת ה-39 שמציעה טווח נסיעה של 305 קילומטרים לפי התקן (לעומת 484 ק״מ לגרסת ה-64).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מנוע, סוללה, טעינה

טווח הנסיעה המשולב המוצהר עומד על 305 קילומטרים לפי התקן. בפועל סביר להניח שנראה טווח של 230-250 קילומטרים בנסיעות בינעירוניות. עם טעינה מהירה בהספק של 77 קילוואט (עד כמה שידוע לנו, לא מדובר ב-100 קילוואט) טעינת הרכב מ-10% ל-80% תארוך כ-47 דקות.

טעינה ביתית מלאה תארוך כשש שעות ותעלה באיזור ה-22 שקלים (תוכלו לקרוא על עלות של טעינה חשמלית כאן) כך שתוכלו לנסוע בפועל ב-9 אג׳ לקילומטר. אם אתם נוסעים כ-18 אלף קילומטרים תוכלו לחסוך עם הגרסה החשמלית כ-7000 שקלים בשנה ויותר רק על הוצאות אנרגיה (חשמל מול דלק), בנוסף לחסכון בטיפולים ואגרת רישוי זולה ויותר.

הקונה מצויידת במנוע של 100 קילוואט (136 כ"ס) עם מומנט של 40.2 קג"מ, ומסוגלת להאיץ למאה קמ״ש ב-9.9 שניות.

עיצוב ופנים הרכב

קדמת הרכב של היונדאי קונה החשמלית

הגרסה החדשה של הקונה זוכה לעיצוב מחודש ומעודכן, ההבדל העיקרי בין העיצוב של הגרסה החשמלית לגרסת הבנזין הוא קדמת הרכב – שהיא אחידה וחלקה. מדובר גם בשינוי מהגרסה הקודמת של הקונה החשמלית, שעוטרה במבנה דמוי גריל.

סביבת הנהג יונדאי קונה EV

סביבת הנהג מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי ובמסך מולטימדיה של 8 אינטש, עם מערכת תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

נתונים

  • מנוע: 100 קילוואט (136 כוחות סוס)
  • סוללה: 39.2 קוט״ש
  • טווח נסיעה: 305 קילומטרים (WLTP)
  • טעינה מהירה: 77 קילוואט
  • טעינה רגילה: 11kW (חמש שעות טעינה)
  • תאוצה: 9.9 שניות 0-100 קמ״ש (מהירות מירבית: 155 קמ״ש)
  • נפח תא מטען: 332 ליטרים
  • מימדים: אורך 4,205 מ״מ, רוחב 1,800 מ"מ, גובה 1570 מ״מ
  • אחריות סוללה: 7 שנים או 150,000 ק"מ

מחיר גרסאות ורמות גימור

הקונה נמכרת בישראל בגרסה אחת ברמת גימור בודדת, הכוללת בין היתר כניסה ונסיעה ללא מפתח, הפעלה של הרכב מרחוק, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות וחישוקי 17״ במחיר של 142,900 שקלים.

יונדאי קונה החשמלית החדשה מבט צד

שורה תחתונה

הקונה מציעה פחות או יותר נתונים דומים למתחרות באותה קטגוריות מחיר, כמו הסרס 3 וה-MG ZS EV. טווח הנסיעה שלה יכול להתאים לאנשים שעושים בעיקר נסיעות של עד 200 קילומטרים ביום, ועם טעינה מהירה מוגבלת למדי היא לא תתאים למטיילים ולאנשים שנמצאים הרבה על הכביש.

מאמרים נוספים

11 תגובות

  1. חבל מאוד שבישראל הרכבים החשמליים כל כך יקרים – יותר יקר מרכב בנזין וזה עם מיסוי קר 10% אז מה יהיה שיעלו את המיסים???🤔

  2. במבחן שהתפרסם ב icar לרכב זה , נתון הטווח שהם הגיעו אליו הוא 305 קמ , כמו שמצהיר היצרן. צריכת החשמל בכביש בין עירוני עמד על 13.2 קוש ל 100 קמ. לפי דעתי ואני עוקב לא מעט אחרי כתבות ומבחנים לרכבים אלו, קונה היא היחידה שבאמת גם מגיעה לטווח המוצהר. רק חבל שלא הביאו ( אפילו כאופציה יקרה יותר נניח 10000+) את גרסת ה 64 קוש, כך שנתון הטווח שעומד כל 484 קמ ובר השגה( נניח גם עד 450-430) הוא מעולה לפי כול קנה מידה כולל הטסלה, איוניק 5 ( שמעט מאכזבת בנתוני צריכת החשמל והטווח בפועל) ועוד רבים אחרים ויקרים יותר

    1. אכן אתה צודק. מאד מכעיס שהיבואן לא מאפשר לנו לבחור בין הגירסאות והחליט בשבילנו להביא רק את הגירסה קצרת הטווח. צריך לבקש מהם להביא את ה 64!

  3. כמה הזוי שהתרגלנו שהייצרנים משקרים בנתון הכי בסיסי וחשוב לרכב חשמלי – טווח הנסיעה.

  4. למיטב ידיעתי יש לכם טעות בנתונים: טעינה מהירה עד 77kW מקסימום רק לגירסה הבכירה עם 64kWh. גירסת 39.2kWh שמיובאת היא בעלת טעינה מהירה מקסימלית של 50kW בלבד (קצב ממוצע ע"פ 20-80% הוא 35kW בלבד!)

    1. לך ידידי יש טעות. אין הבדל בקצב הטעינה בין הגירסאות. לידיעתך

  5. יהיו כתבות גם על המודל 2 של טסלה?
    לא כולם יכולים להרשות לעצמם רכב חשמלי ב150-200 אלף שקל ויהיה נחמד לדעת מה קורה עם התכנון שלו

    1. זה לא בידיוק טסלה מודל 2 זה טסלה ב 25000$ שהוא קצת יותר קטן מהמודל 3 ובישביל השוק הסיני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button