fbpx

פורשה טייקאן 4S החדשה יוצאת למכירה בארצות הברית

חברת פורשה הודיעה שהרכב החשמלי החדש שלה, פורשה טייקאן 4S, יגיע לנקודות המכירה בארצות הברית בימים הקרובים. הרכב מיוצר במפעל של פורשה בשטוטגרט, גרמניה ונמכר באירופה בחודשים האחרונים.

הבשורה הטובה היא שהמחיר של הדגם החדש הוא נמוך יותר מדגמי הטייקאן הקודמים בעשרות אלפי דולרים ועומד על כמאה ושישה אלף דולרים לדגם הרגיל עם סוללה בהספק 79.2 קוט"ש ובתוספת של עוד כששת אלפים דולרים, ניתן לקבל את הדגם עם סוללה בהספק של 93.4 קוט"ש. נזכיר שהדגמים הקודמים בסדרה הזו, הפורשה טורבו נמכרת במחיר של מאה חמישים ושלושה אלף והטורבו S  במחיר של מאה שמונים ושבעה אלף דולרים.

בנוסף, המדיניות של פורשה בעניין המחירים ההתחלתיים ממשיכה וכפי שעשתה עם הטייקאן טורבו, גם כאן, אלה שיחכו בסבלנות יגלו שמחיר ההשקה ההתחלתי של הטייקאן 4S אמור לרדת בכשלושת אלפים דולרים ויעמוד בהמשך על כמאה ושלושה אלף דולרים.

בשני מבחני נהיגה שנערכו בטייקאן 4S, אחד באקלים יבש באיזור לוס אנג'לס ומבחן שני באקלים קר בצפון פינלנד, היתה לבוחנים הרגשה שמדובר ברכב פורשה לכל דבר, עם מערכות מידע ובידור מצוינות ועיצוב מלוטש עד הסוף. מעבר לכך, ביצועי הרכב היו לא פחות טובים מקודמיו החשמליים ונראה שזהו הדגם שמושך את תשומת הלב בהתחשב בכך שהוא הזול ביניהם.

אולם, על אף המחיר הנוח, נראה שטווח הנסיעה של הטייקאן 4S לא גדול יותר מזה של קודמיו ועומד על ארבע מאות ושבעה קילומטרים לטעינה בדגם הבסיס וטווח של ארבע מאות שישים ושלושה קילומטרים לדגם עם הסוללה הגדולה יותר. הטווח כמובן משתנה ותלוי במזג האוויר, בתנאי וסוג הדרך ואף במידת השימוש במיזוג האוויר ברכב בזמן הנסיעה. פרמטר נוסף שמשפיע הוא הגלגלים. פורשה מציעה חמישה סוגי גלגלים לדגם הזה, החל מגלגלים בקוטר שלושים סנטימטר ועד לקוטר של שלושים ושלושה סנטימטר, כאשר כל אחד מהחמישה מוריד או מעלה את טווח הנסיעה של הרכב.

רכב הטייקאן 4S הוא בעל הנעה חשמלית כפולה, עם 522 כוחות סוס לסוללה רגילה ו-563 כוחות סוס לסוללה הגדולה יותר. הרכב יכול להגיע למהירות של מאפס למאה קמ"ש בתוך 3.8 שניות ולמהירות מקסימלית של מאתיים וחמישים קמ"ש.

פנים הרכב של הפורשה טייקאן 4S עם הנהג אקסל לונד סווינדל בנהיגת חורף
אקסל לונד סווינדל הנורווגי נוהג על פורשה טייקאן 4S

זמן הטעינה הרגילה של הרכב עם סוללת הבסיס הוא שבע שעות ושלושת רבעי, כאשר הוא מחובר למטען בהספק אחד עשר קילוואט וזמן הטעינה של הסוללה הגדולה יותר, עומד על תשע שעות. ניתן לטעון את הרכב גם בטעינה מהירה במטען של חמישים קילוואט עד לשמונים אחוזים מהסוללה בקצת יותר משעה.

פורשה נותנת הטבה ללקוחותיה ומאפשרת להם טעינה של רכבי טייקאן בחינם במשך שלוש שנים. בנוסף, בתחנות הטעינה המהירות של חברת Electrify Americas יקבלו הנהגים שלושים דקות טעינה חינם בכל פעם, גם במשך שלוש שנים.

לפורשה יש פריסה רחבה של למעלה מחמישים וחמישה אלף עמדות טעינה ברחבי ארצות הברית, החל מתחנות רגילות בהספק של 11kW ועד לתחנות לטעינה מהירה בהספק של 350ל. בתחנות טעינה מהירות, זמן הטעינה הוא קצר ויכול להגיע לקצת יותר מעשרים דקות על מנת שהסוללה תגיע לשמונים אחוזים. האפשרות הזו טובה לאלה שנוסעים למרחקים ארוכים ולא רוצים או יכולים לבזבז הרבה זמן על טעינה ארוכה בדרך.

הנהגים בטייקאן יכולים להתעדכן בכל רגע במפה ובאפליקציה של פורשה היכן יש תחנת טעינה קרובה, באיזה הספק היא, כמה עמדות יש בכל תחנה כזו וכמה מהן פנויות באותו רגע לטעינה. כמו כן, ניתן לקבל הנחיות נסיעה על פי המיקום הנוכחי ולבדוק מה יש ליד תחנת הטעינה- בית קפה, מסעדה, סופר לקניות או מלון לישון בו.

 קלאוס זלמר, נשיא ומנכ"ל פורשה בצפון אמריקה, התייחס למכירה הקרובה של הרכב: "הטייקאן 4S החדש נמצא בלב של שורת הדגמים החשמליים שלנו ומביא איתו את הביצועים המצופים מרכב ספורט מדגם פורשה עם המרחב והחיבור שמאפשרים לרכב להיות מעשי בחיי היום יום. גם בזמנים מאתגרים כאלה, ראוי לציין את המוכרים שלנו שמצאו דרכים חדשות לשרת את הלקוחות."

הכוונה של זלמר היא לאופן ביצוע המכירה והמסירה של הרכבים בזמנים כאלה של נגיף הקורונה, כשאנשים לא יכולים לצאת ונמצאים בבתים. לדברי פורשה, אם הדבר מתאפשר על פי הנחיית הרשויות, ניתן לאסוף את הרכבים באופן רגיל בנקודות המכירה, אך לטובת אלה שלא יכולים לצאת מהבית, קיימת גם האפשרות לקבל את הרכב החדש עד הבית ללא צורך במגע בין בני אדם, הכל חלק מהשירות החדש של החברה כדי לאפשר נוחות וגמישות במסירת הרכב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button