ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי ,חשפה לאחרונה עוד פרטים חשובים על הקרוסאובר היוקרתי שלה, שנקרא GV60. ג׳נסיס GV60 מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי – אח יוקרתי של האיוניק 5 ושל הקיה EV6 – שניהם קרוסאוברים חשמליים העושים שימוש באותה פלטפורמה, כך שאפשר לצפות שהמימדים של ה-GV60 יהיו זהים פחות או יותר לשני הדגמים האחרים.
בתחילה, כל מה שקיבלנו זה רק כמה תמונות של ה-GV60 בלי יותר מידי פרטים – אבל עכשיו אנחנו יודעים על הקרוסאובר החשמלי של ג'נסיס כבר הרבה יותר – כמו לדוגמא העובדה שהוא יהיה זמין בלא פחות מ-3 גרסאות: גרסת "כניסה" בעלת מנוע חשמלי יחיד (מאחור) עם הספק של כ-225 כ"ס וטווח נסיעה של כ-450 ק"מ, גרסה אמצעית בעלת הנעה כפולה עם הספק של 314 כ"ס וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ (ההספק בא על חשבון הטווח) ולבסוף גם גרסת 'פרפורמנס' ספורטיבית כפולת הנעה (בעקבות האיוניק 5 N וה-EV6 GT עליהן יש דיבור) עם הספק של כ-430 כ"ס ומצב 'בוסט' עצבני שמקפיץ את ההספק ל-482 כ"ס.
ובמיוחד עבור מי שרוצה "לשחרר קצת לחץ" אחרי שהוא מוריד את הילדים בגן, ציידה ג'נסיס את ה-GV60 שלה במצב 'דריפט', שמאפשר שעשועים קלים עם זנב הרכב בצורה מבוקרת – אך מהנה. הגרסה הספורטיבית ביותר של הקרוסאובר החשמלי של ג'נסיס היא זו שגם מציעה את טווח הנסיעה הנמוך ביותר, שעומד על כ-370 ק"מ.
שלוש הגרסאות עושות שימוש באותה סוללה, בנפח 77.4 קוט"ש.
ה-GV60 חולק עם האיוניק 5 וה-EV6 את אותה הפלטפורמה, מה שאומר שגם ביצועי הטעינה זהים – מ-10% ל-80% בתוך כ-18 דקות בלבד – אנחנו מזכירים לכם שהספק כזה מתקבל רק בעמדות טעינה בהספק של 350 קילוואט – בישראל קיימת נכון להיום עמדת טעינה אחת בהספק כזה, במוסך של פורשה, כך שהיא לא ממש רלוונטית לשום רכב אחר. עם זאת בעמדות של 170 קילוואט הפרוסות בארץ תוכלו גם להטעין את הרכב במהירות.
כמו האיוניק 5, גם ה-GV60 יודע "להוציא" חשמל החוצה – הרכב יכול לספק חשמל לרכב אחר או למכשירים חשמליים.
מה עוד מעניין ב-GV60 החשמלי של ג'נסיס?
יש לרכב הזה כמה פיצ'רים מתקדמים מעניינים כמו בידוד רעשים אקטיבי בתא הנוסעים ומערכת Road Preview – שעושה שימוש ב'דאטה' שנאסף ממצלמות ומערכת הניווט של הרכב ומשנה את קשיחות המתלים בהתאם כדי לייצר חוויית נסיעה נוחה יותר.
הרכב מצויד גם במערכת Face Connect לזיהוי פנים וטביעות אצבע – מצלמה שתזהה את פני בעל הרכב, תפתח את הנעילה וגם תסדר את התצוגה העילית, מערכת המולטימדיה, המראות והמושבים לפי ההגדרות המתאימות לנהג / בעל הרכב. המערכת תזהה גם את טביעת האצבע של הנהג וכך הוא יוכל להניע את הרכב ללא מפתח.
התאמה לעדכונים דרך האוויר (OTA), מערכות בטיחות מתקדמות כמו שמירה על נתיב, בקרת שיוט "חכמה" מבוססת מערכת הניווט של הרכב ועוד, מצלמות במקום מראות ומסך כפול – לנהג ולתצוגה המרכזית ועוד ואפילו מערכת שמייצרת רעשי מנוע "מזויפים" (ניתן לבחור מתוך 3) – כל אלו יהיו זמינים ב-GV60, הקרוסאובר החשמלי של ג'נסיס.
מול מי מתחרה ה-GV60?
ועם זאת שאנחנו חושבים שהאיוניק 5 הוא איכותי (את הקיה EV6 עוד לא יצא לנו להכיר) הוא עדיין בעל סמל של יונדאי, ועם כל הכבוד, קשה לנו להציב אותו בשורה אחת עם קרוסאוברים / רכבי פנאי חשמליים יוקרתיים יותר. הג'נסיס GV60 זה בדיוק מה שצריכים הדרום קוריאניים כדי להתמודד בגאווה עם רכבים כמו האאודי-אי-טרון, היגואר I-pace, המרצדס EQA ו-EQB, הב.מ.וו iX3 ועוד.
יגיע לישראל?
ג'נסיס הגיעה לישראל לראשונה בחודש פברואר האחרון (2021) עם מטרה להשתלב בכמה סגמנטים שונים בשוק היוקרה המקומי. ה-GV60 יגיע גם לישראל בתחילת 2022, אז יהיה לג'נסיס מענה גם בסגמנט הקרוסאובר / פנאי החשמלי.