fbpx

ב.מ.וו משיקה בישראל את ה-iX3

זהו רכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרן שמגיע לארץ. 430,000 ש"ח על הכביש כולל עמדת טעינה

דלק מוטורס, יבואנית רכבי ב.מ.וו לישראל, מודיעה על תחילת השיווק של ה-iX3 – רכב פנאי חשמלי, שמצטרף להיצע הרכבים החשמליים בישראל. ה-iX3 הוא המקבילה החשמלית לדגם ה-X3 בעל מנוע הבעירה הפנימית. לארץ מגיעה רמת הגימור Impressive, והיא תעלה 430,430 ש"ח כולל אגרות רישוי ומע"מ.

ב.מ.וו iX3 החדשה

נכון להיום, הב.מ.וו iX3 זמין בגרסת הנעה אחורית, עם מנוע שמייצר הספק חשמלי של 210 קילוואט (שהם 286 כ"ס). המומנט עומד על קצת יותר מ-40 קג"מ והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש על 6.8 שניות. סוללה בנפח 80 קוט"ש מייצרת טווח נסיעה של 454 ק"מ לפי תקן WLTP – כך שאנחנו צפויים לקבל טווח 'אמיתי' של כ-360 ק"מ. הספק הטעינה המירבי עומד על 155 קילוואט בטעינה מהירה, ובהספק כזה תיטען סוללת הרכב ל-80% בתוך כ-30 דקות. בטעינה ביתית בהספק של 11 קילוואט, הטעינה תיארך כ-8 שעות. צריכת האנרגיה בתנאים אופטימליים, עומדת על 188 וואט / שעה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

תא הנוסעים של ה-iX3 החשמלי זהה כמעט לחלוטין ל-X3 הרגילה, ונגיעות עיצוביות כחולות ותצוגה שונה במסך הם האלמנטים היחידים שמסגירים את העובדה שאתם יושבים ברכב חשמלי. ב.מ.וו מציידים את ה-iX3 במערכת סאונד ייעודית, דרכה ניתן לבחור צלילים שונים שינעימו לכם את הדרך בנסיעה החרישית.

 

סביבת הנהג של הב.מ.וו iX3

גרסת ה-Impressive מציעה 5 מושבים, 7 כריות אוויר, תא מטען בנפח של 510 ליטר (עם אופציה ל-1,560 ליטר עם שורת מושבים אחורית מקופלת) מסך תצוגה מרכזי בגודל 10.25 אינטש שמציג מידע חיוני ומפעיל חלק ניכר מהפונקציות ברכב, מסך תצוגה 12.3 אינטש לנהג, מתלים אדפטיביים, מספר מצבי נהיגה ועוד. 

מבחינת מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג, מציע ה-iX3 מערך מצלמות היקפי, יכולות חנייה אוטומטיות, מערכת סיוע לנסיעה לאחור (כולל זיכרון של 50 מטר אחרונים) בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי דו"ג / הולכי רגל, בלימה אוטומטית, התראת עייפות ועוד.  

מבט צד על ה-BMW i3

בגזרת הפינוקים ואבזור הנוחות, מציעה רמת הגימור Impressive חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, פתיחת ונעילת דלתות ללא מפתח וללא מגע יד, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען ללא מגע יד, תפעול מערכות המידע והבידור בעזרת מחוות יד, משטח טעינה, מערכת שמע 16 רמקולים מבית Harman Kardon ועוד. 


יכול לעניין אותך:


למי שמתעניין בגרירה, ודאי יהיה רלוונטי לדעת שהמשקל המותר לגרירה (לנגרר עם או בלי בלמים) נקבע על 750 ק"ג. רוכשי ה-iX3, יקבלו עמדת טעינה ביתית במתנה. 

מבחינת תחרות, מצפים ל-iX3 חיים לא קלים – יש את המרצדס EQC וה-EQA שאמנם קטנה ממה בגודל אבל לא רחוקה מבחינת הטווח, היגואר איי-פייס, אאודי אי-טרון (ובהמשך גם ה-Q4 שתגיע לישראל). וכמובן טסלה מודל X. אם כי ה-iX3 נמכרת במחיר נמוך יחסית לשאר המתחרות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button