fbpx

טסלה סייברטראק, כל הפרטים נחשפים, סוף סוף

יחידות ראשונות של אחד הרכבים החשמליים הכי מדוברים בהיסטוריה נמסרו ללקוחות באירוע חגיגי במפעל הג'יגה פקטורי בטקסס.

טסלה סייברטראק – כמות הפעמים שכתבנו את צמד המילים הללו. ארבע שנים אחרי שנחשף לציבור בפעם הראשונה וגרם למיליוני אנשים לרצות בו (ולחלק מהם, ביניהם אילון מאסק בעצמו, קצת להתייאש ממנו), היחידות הראשונות של הסייברטראק נמסרו לרוכשים באירוע חגיגי במפעל הג'יגה פקטורי של החברה בטקסס, בו מיוצר הטנדר החשמלי. מעניין לדעת היכן נמצאים כמה עשרות בודדות של בעלי הסייברטראק החדשים ברשימת המיליונים שהזמינו מבעוד מועד את הטנדר החשמלי.

כמה עשרות בודדות של רכבים?! על זה כל הבלאגן?!

טסלה סייברטראק בנסיעה באיזור מדברי

מסתבר שהמראה הלא-שגרתי בעליל של הסייברטראק, שמתאים יותר לרכב שמיועד לגלות אזורים חדשים על המאדים או לשרוד אפוקליפסת-זומבים הרבה יותר ממה שהוא מתאים לרכב שעומד לידכם בפקק בדרך למשרד או שבא לאסוף את הילדים לחוג כדורגל, מתכתב עם האתגר שבלייצר אותו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

באחד הציוצים האחרונים שלו לגבי הסייברטראק אמר מאסק ש"טסלה חפרה לעצמה קבר עם הסייברטראק" ושהוא מאמין שלסייברטראק יש פוטנציאל להיות המוצר הטוב ביותר של טסלה אי פעם, אבל כדי שהטנדר החשמלי יהפוך למוצר רווחי בצורה שתאפשר לייצר אותו בכמויות גדולות תדרוש כמויות עצומות של עבודה.

טסלה סייבטראק, נקודות ציון חשובות 

גרסאות, טווחי נסיעה ומחירים 

הטנדר החשמלי של טסלה יהיה זמין ב-3 גרסאות – הנעה אחורית, הנעה כפולה וגרסת סייברביסט (CyberBeast) – הגרסה החזקה מכולן. טווח הנסיעה של הטנדר החשמלי מתחיל מ-400 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית, ממשיך ל-544 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה ומגיע ל-512 בגרסה הבכירה.

בטסלה מציעים גם "מגדיל טווח" – סוללה נוספת היושבת בארגז מאחורה – פתרון זה יהיה זמין בגרסת ההנעה הכפולה ובגרסת ה"ביסט" ובשימוש בה, הטווח יגדל למעל ל-750 ו-700 ק"מ, בהתאמה. בתשובה לשאלה של גולש אחר, צייץ אילון מאסק ב-X כי מגדיל הטווח תופס רק כשליש מהמקום מאחורה ונועד לנסיעות ארוכות או גרירות של משקלים כבדים… נשמע קצת כמו פתרון חובבני ומיושן, ולא משהו שהיינו מצפים למצוא בטנדר חשמלי כל כך מדובר שעולה 80,000 דולר ומעלה, לא?

ואם כבר מדברים על מחירים – אלו מתחילים מ-61,000 דולר לגרסת ההנעה האחורית, 80,000 דולר לגרסת ההנעה הכפולה ו-100,000 דולר לגרסת ה"ביסט".

זוכרים את הדיבורים על כך שגרסת הבסיס של הסייברטראק תעלה החל מ-40,000 דולר? כן, זה כבר לא יקרה. 

ביצועים ויכולות שטח

הטנדר החשמלי של טסלה, סייברטראק עובר מכשול בנסיעה באיזור מושלג

באתר של טסלה אין אזכור לגבי ההספק או המומנט שמפיק המנוע החשמלי בגרסת ההנעה האחורית, אך מצוין כי הוא יכול להאיץ מעמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-6.5 שניות. בגרסת ההנעה הכפולה עומד ההספק על 600 כ"ס, המומנט על 1,027 קג"מ, התאוצה מ-0 ל-100 בתוך 4.1 שניות והמהירות המירבית על כ-180 קמ"ש. בגרסת ה"ביסט" ההספק קופץ ל-845 כ"ס, המומנט עומד על 1,423 קג"מ, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.6 שניות בלבד והמהירות המירבית על יותר מ-200 קמ"ש.

עם ביצועים כאלו, גרסת ה-"ביסט" של הסייברטראק חזקה יותר מלא מעט רכבי-על ומכוניות ספורט.

מרוב הכוח, כמעט שכחנו שמדובר בטנדר – הטסלה סייברטראק מסוגל לגרור משקל עד כ-5 טונות והוא בעל יכולת העמסה של יותר מטון.

יכולות שטח

שני הגלגלים השמאליים של הסייברטראק בשטח

הטנדר החשמלי של טסלה מגיע חמוש בצמיגי שטח 35 אינטש, יש לו נעילת דיפרנציאל קדמית ומרווח גחון של 43 מ"מ – לצורך ההשוואה, מרווח הגחון של הפורד רפטור R עומד על 33 ס"מ. בטסלה בהחלט מתייחסים לסייבטראק כרכב שטח, ולראייה כמות התמונות של הרכב בכל בתנאים טופוגרפיים משתנים. 

אבזור ופיצ'רים

פנים הרכב וסביבת הנהג בטסלה סייבטראק, סביבה נקייה ומצוידת במסך מרכזי

בדומה לשאר רכבי החברה, פנים הרכב נקי מכפתורים לחלוטין – הגה, מסך תצוגה ליושבים מקדימה, מסך תצוגה ליושבים מאחורה ופס תאורה עם צבעים מתחלפים. כמו בחלקו החיצוני, גם בפנים הרכב שומר על קווים ישרים שנותנים את אותה תחושה עתידנית.

נתחיל מחלקו הקדמי – עם תא מטען קדמי שמכונה Powergate, מגיע עם תאורת LED וספסל נסתר עליו יכולים לשבת שני אנשים. אורכו של הארגז האחורי של הסייברטראק 182 ס"מ ורוחבו 121 ס"מ והוא כולל מספר שקעים. אפרופו שקעים – הסייברטראק תומך ב-V2L והוא יכול לספק חשמל למגוון אלמנטים (דרך שני שקעי 120V ושקע נוסף של 240V) – כלי עבודה, תאורה ואף ניתן להטעין באמצעותו רכב חשמלי אחר.

טסלה מודל 3 מחוברת לטסלה סייברטראק ונטענת ממנה

מערכת מתלים אדפטיבית וגם היגוי על חוט (Steer By Wire), שמצמצם משמעותית את כמות הרכיבים ברכב, הם עוד שני פיצ'רים של הסייברטראק ששווה להזכיר.

מידות

אורכו של הטנדר החשמלי של טסלה עומד על 5,681 מ"מ, רוחבו (עם מראות פתוחות) עומד על 2,413 מ"מ, גובהו 1,790 מ"מ ובסיס גלגליו עומד על 3,810 מ"מ. יש לו תאי מטען בנפח כולל של 2,830 ליטרים (יחד עם תא המטען הקדמי).

מתחרים עיקריים

שוק הטנדרים החשמליים בפרט והטנדרים בכלל בארצות הברית מפותח מאוד. בין הטנדרים החשמליים שמוצעים למכירה ניתן למצוא שמות כמו פורד, ריביאן והאמר, שמציעים יכולות מרשימות וטווחי נסיעה גבוהים.

כדי לקבל מושג טוב יותר על מה מציע הסייבטראק מול המתחרים, בחרנו לשים לצידו 4 רכבים – 3 חשמליים, ואחד בעל מנוע בעירה פנימית:

דגםטסלה סייברטראק AWDפורד F-150 לייטנינג (Lariat)ריביאן R1T AWD Large Packהאמר EV e4WD 2X פורד F-150 רפטור R
הנעהחשמליתחשמליתחשמליתחשמליתבנזין
הספק מירבי (כ"ס) 600580 600570700
מומנט (קג"מ) 1,02710782.91,02388
טווח נסיעה מירבי (ק"מ)544512563497
עוצמת גרירה (ק"ג) 4,9893,175 4,9893,8553,946
בסיס גלגלים (מ"מ)3,810 3,6953,4493,4543,693
מחיר התחלתי ($)80,00069,99579,00098,845107,350

CyberBeast מול המתחרים

והנה הגרסה היקרה והחזקה ביותר של הסייברטראק מול המתחרים העיקריים שלה:

דגםטסלה סייברטראק CyberBeastהאמר EV e4WD 3X ריביאן R1T Quad Motor Large Pack
הספק מירבי (כ"ס) 8451000835
מומנט (קג"מ) 1,4231,589125
טווח נסיעה מירבי (ק"מ)512609524
עוצמת גרירה (ק"ג) 4,9893,8554,989
בסיס גלגלים (מ"מ)3,810 3,4543,449
מחיר החל מ- ($)100,000106,94587,000

זמינות

בשלב זה הסייברטראק זמין רק בצפון אמריקה. על פי אתר החברה, צמד הגרסאות היקרות יותר יהיו זמינות למשלוח ללקוחות כבר ב-2024, בעוד שגרסת ההנעה האחורית הזולה יותר מוגדרת כדגם 2025. באירופה ובישראל לא ניתן לבצע הזמנה מוקדמת של הסייברטראק, ולא נמסרו פרטים לגבי מתי (או האם) הוא יהיה זמין לרכישה כאן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button