מיקומך בתור הוא – 2 מיליון.
זוכרים שמס' ההזמנות המוקדמות לסייברטראק, הטנדר החשמלי של טסלה חצה את המיליון אי שם באמצע שנת 2021? אז עכשיו המספר הזה כבר מתקרב ל-2 מיליון. כן, בטסלה אומרים שהם קיבלו כבר יותר מ-1.9 מיליון הזמנות דרך האתר.
צריך לומר בכנות – אין בכל העולם עכשיו יותר מ-1.9 מיליון איש שמחכים עם עשרות אלפי דולרים רק כדי לרכוש את הטנדר החשמלי של טסלה – רוב ההזמנות האלו הן הזמנות מהאתר, שעולות 100 דולר שמקבלים חזרה אם מחליטים לבטל, כך שמספר האנשים שבאמת ירכשו לבסוף את הטנדר החשמלי, נמוך בהרבה מ-1.9 מיליון… אבל זה נשמע טוב, אז למה לא?
תולדות הסייברטראק, בקטנה
הטנדר החשמלי של טסלה נחשף לראשונה בחודשים האחרונים של שנת 2019, גוש פלדה עם גלגלים שנראה יותר מתאים להיות רכב החלל החדש של נאס"א מאשר רכב שאוסף ילדים מהחוגים. כעת, 3 שנים אחרי שנחשף לראשונה – סייברטראק הראשון ירד מפס הייצור במפעל הג'יגה פקטורי של טסלה בטקסס.
במהלך שלוש השנים האחרונות, ידע פרויקט הסייברטראק של טסלה לא מעט עליות ומורדות – כמה חודשים אחרי שנחצה קו המיליון הזמנות המוקדמות הודיעה טסלה שהיא משהה את הפרויקט עד לתחילת שנת 2022 – בין השאר בגלל שבניית המפעל בטקסס התעכבה וגם בגלל קשיים הקשורים לגוף הרכב.
אבל אחד כמו אילון מאסק הוא לא כזה שיוותר, וליזם העל היה ברור שיום אחד הוא יראה את הסייבטראק הראשון שמיועד לייצור סדרתי, יוצא משערי המפעל.
בטסלה מתכננים לייצר לא פחות מ-375,000 רכבי סייברטראק בשנה – זה לא יקרה בהתחלה, אלא רק לאחר שהייצור ייכנס לקצב, מה שעשוי לקחת כמה חודשים במקרה הטוב.
כמה ימים אחרי ההודעה על הסייברטראק הראשון שירד מפס הייצור שכללה תמונה של עשרות עובדי טסלה שנראים מחויכים ומרוצים (האם אילון מאסק חייב אותם לחייך?) התחילו לצוץ ברשת תמונות וסרטונים של הסייברטראק בפעולה – אך עם חליפת הסוואה, תיעודים שנלקחו באזור פאלו-אלטו שבמדינת קליפורניה.
מי יהיו הראשונים לרכוש את הטנדר החשמלי של טסלה?
"אני רוצה להדגיש שלסייברטראק יש הרבה טכנולוגיה חדשה, הרבה מאד […] זה לא נראה כמו כל רכב אחר, כי זה לא כמו כל רכב אחר". כך התבטא לאחרונה מאסק, והאמת? אנחנו מאמינים לו. הטנדר החשמלי של טסלה נראה כל כך מסתורי ומגניב ובטוח שיש בו לא מעט הפתעות.
אנחנו מתקשים לראות את הטנדר החשמלי של טסלה הופך לסימן ההיכר של כל משפחה אמריקנית, לפחות בהתחלה – התפקיד הזה נראה מתאים יותר לפורד F-150 לייטנינג, שבעיניים בלתי-מזוינות נראה כמו טנדר דיזל או בנזין רגיל ולא כמו חבר מכוכב אחר. ואם כבר מדברים על ה-F-150 לייטנינג – בפורד החליטו להוריד את מחירו בלא פחות מ-10,000 דולר – מהלך שנועד להעלות על הכביש כמה שיותר טנדרים חשמליים לפני הגעת הסייבטראק? אולי.
אז מי כן הולך לרכוש את הסייברטראק? אנחנו יכולים לחשוב על כמה קהלי יעד:
- אוהדים השרופים של טסלה ומעריצי אילון מאסק.
- מאמצים מוקדמים (Early Adaptors) – אנשים שאוהבים לנסות דברים חדשים, בעיקר גאדג'טים / מוצרים טכנולוגיים כאלו או אחרים.
- עובדי הייטק מבוססים / זאבים מוול סטריט.
- גיקים עשירים – מארק צוקרברג?
- מפורסמים – אושיות טיקטוק (האם צבע ורוד זמין במלאי?), כוכבי קולנוע, כדורגלנים, ראפרים.
- גנגסטרים – בטסלה אומרים שהסייברטראק יכול לספוג ירי של כדורי 9 מ"מ.
- חובבי קונספירציות, שמאמינים שבעוד זמן לא רב חצי מהאוכלוסיה תהפוך לזומבים, הסייברטראק נראה כמו הרכב המושלם לתקופה שכזו.
לא בהכרח בסדר הזה 🙂 הסייברטראק הזה קצת מזכיר את ה-H1 של האמר, לא?
ועכשיו ברצינות – לא ברור איך הקהל האמריקני הולך לעכל את הדבר הזה שנקרא סייברטראק. עדיין לא ברור אם טסלה תשווק את הטנדר החשמלי גם ביבשות אחרות, בכל זאת מדובר ברכב כבד מאד שדי קשה לשנע – וזו לא הבעיה היחידה – יש לא מעט מדינות מחוץ לארה"ב בהן מפאת גודלו ומשקלו של הסייבטראק, הוא עלול להיות מקוטלג כרכב מסחרי או אפילו משאית, מה שאומר רישיון, רישוי וביטוחים שונים לגמרי וכנראה שגם יותר יקרים.
ואם כבר מדברים על כסף – זוכרים שבטסלה אמרו שהסייברטראק בגרסת הנעה אחורית יעלה 40,000 דולר ובגרסת הנעה כפולה יעלה 50,000 דולר? אז תשכחו מזה – המספרים האלו ירדו מהאתר וכרגע אף אחד לא באמת יודע כמה התענוג הולך לעלות.
האם נזכה לראות את הסייברטראק מגיע גם לארץ הקודש? אנחנו מאמינים שכן.
ואוו, אין מילים..