fbpx

שיאומי חושפת כמה כסף היא מפסידה על כל רכב שהיא מוכרת

חברת הטק הסינית מוכנה לעשות כל מה שצריך כדי להשיג דריסת רגל בענף התחבורה החשמלית, כולל להפסיד כסף, הרבה כסף.

הכניסה של חברת הטק הסינית שיאומי לענף הרכב ממשיכה לעשות כותרות. בשנת 2021 שיאומי נרשמה לראשונה כיצרנית רכב רשמית, ובשנת 2023 היא הציגה את הרכב הראשון שלה, השיאומי SU7 החשמלי.

מספר חודשים אח"כ, בשנת 2024, הודיעה שיאומי כי היא פותחת את האפשרות להזמנה מוקדמת של הרכב החשמלי הראשון שלה, שקיבל כ-90,000 הזמנות מוקדמות בתוך 24 שעות בלבד, מה שגרם לחברת הטק הסינית להודיע שהשיאומי SU7 סולד אאוט ושייקח לה כמה חודשים לפחות לספק את חלק מהרכבים שהוזמנו ברמות גימור ספציפיות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחודש מאי 2024 הודיעה שיאומי שהיא כבר עובדת על דגם שני, רכב פנאי חשמלי שיתחרה בדגמים מקבילים ולא שכחה לעשות גם שרירים – עם הצגתו של השיאומי SU7 אולטרה, גרסת מסלול עם יכולות זינוק מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-2 שניות.

בעקבות הביקוש הגבוה לשיאומי SU7, הגבירו בחברת הטק הסינית את קצב הייצור, מה שאפשר לחברה להתקרב לייעד ייצור של 100,000 יחידות מוקדם מהצפוי.

מבט קדמי על שיאומי SU7 חשמלי
שיאומי SU7 חשמלי (תמונה: Xiaomi)

עד כאן הכל יפה ונחמד, פנקס ההזמנות תופח וקצב הייצור לא רק שלא עוצר אלא ממשיך להתגבר, אבל שיאומי עדיין רחוקה מאד מלהרוויח. על פי אנליסטים מסיטי בנק, החברה תגיע לנקודת ה-0, הברייק-איוון, בה היא לא מפסידה ולא מרוויחה על כל רכב שהיא מוכרת כשקצב הייצור יגיע לנפח של בין 300,000 ל-400,000 רכבים בשנה, יעד שהחברה צפויה להגיע אליו במשך שנת 2027. בשיאומי מקווים שהתוספת של עוד דגמים כמו רכב הפנאי החשמלי עליו הם עובדים והתוספת של השיאומי SU7 אולטרה שיגיע לייצור סדרתי גם כן, יסייעו להם להגיע ליעד בהקדם.

נכון להיום, שיאומי עדיין מפסידה כ-9,000 דולר על כל רכב חשמלי שהיא מוכרת, במחצית השנייה של שנת 2024 היא עשתה את זה 27,307 פעמים, מה שהביא אותה להפסד של יותר מ-250 מיליון דולר.

אף אחד לא אוהב להפסיד ובטח שלא יזמים וחברות, אבל הפסד של סכום מסוים על כל רכב זה לא משהו שבשיאומי לא לקחו בחשבון לפני שהם החליטו להכנס לעולם הרכב החשמלי ולמען האמת, המספרים האלו אפילו די מעודדים, בהתחשב בזמן הקצר יחסית ששיאומי מייצרת רכבים חשמליים. 

לשם ההשוואה, ריביאן, שהחלה במסירות הטנדר החשמלי שלה, ריביאן R1T, בשנת 2021, דיווחה שהיא הפסידה כמעט 33,000 דולרים על כל רכב שהיא מסרה ברבע השני של שנת 2024, מה שהביא אותה להפסד כולל של כמעט מיליארד וחצי דולר.

ואם אתם חושבים שזה נשמע לכם הרבה, חכו שתשמעו כמה כסף הפסידה פורד.

יצרנית הרכב האמריקנית, אחת מיצרניות הרכב הוותיקות והגדולות בעולם, הפסידה ברבע השני סכום עתק של יותר מ-47,000 דולר על כל רכב חשמלי שהיא מכרה, מה שהביא את החברה להפסדים כוללים של יותר ממיליארד דולר, כך דווח באתר CarScoops.

למרות הצורך, ונכון לשנת 2024, לשיאומי עדיין אין תוכניות להתרחב ולשווק מחוץ לשוק הסיני. נראה שבשיאומי מעדיפים להתבסס קודם במגרש הביתי לפני שהם עולים לשחק במגרש של הגדולים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button