בשיאומי, שנכנסה רק לאחרונה לתחום הרכב, כבר עובדים על דגם שני. אחרי רכב הסדאן החשמלי, שיאומי SU7 שעשה לא מעט כותרות, מכוונים הפעם לסגמנט הלוהט ביותר בעולם הרכב החשמלי ובעולם הרכב בפרט – סגמנט הפנאי, בו שולטת ללא עוררין אחת, טסלה מודל Y שמה (אם כי בישראל הדגמים הפופולארים בסמגנט מגיעים מיצרניות סיניות, כמו BYD אטו 3 או ג׳ילי גיאומטרי C).
לשיאומי יש עוד דרך ארוכה לעבור – שנים ממש בודדות של פעילות ודגם אחד בלבד עדיין לא מזכה את ענקית האלקטרוניקה בתואר יצרנית רכב מן המניין, בטח ובטח שלא מתחרה ביצרניות הרכב הגדולות. למרות שאנחנו לא מתיימרים להיות מומחים גדולים לסמארטפונים, נראה כי המכשירים של שיאומי עדיין לא משתווים לאייפון של אפל או לגלקסי של סמסונג – למרות שזה תחום שהיא נמצאת בו כבר שנים.
ענקית האלקטרוניקה הסינית חדרה לשוק עם נוסחה של עלות-תועלת ולאט לאט טיפסה והחלה להציג דגמים יקרים יותר שהתקבלו טוב יותר ככל שהקהל עיכל אותה – מוקדם לדעת, אבל אם זו האסטרטגיה גם לתחום הרכב, יש מצב ששיאומי כאן כדי להישאר.
פנקס ההזמנות המוקדמות של ה-SU7 של שיאומי עומד על עשרות אלפים ואולי כבר מאות, מה שגרם לענקית הסינית להכריז על הרכב כסולד-אאוט ושזמני ההמתנה לחלק מהגרסאות עלול להמתח לעד 7 חודשים.
שיאומי SU7 יהיה זמין ב-3 גרסאות:
הגרסה הראשונה, גרסת הסטנדרט (Standard), מגיעה עם הנעה אחורית בהספק של 295 כ"ס, עם סוללה של 73.6 קוט"ש ומציעה טווח נסיעה של 700 ק"מ, על פי תקן CLTC הסיני כמובן, שנוטה להיות אופטימי מדי – טווח הנסיעה של הרכב בפועל צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ, אך בשלב זה לא נעשו מבחנים לטווח מעבר לתקינה הסינית. מחירה של גרסת הסטנדרט של השיאומי SU7 עומד בסין על 29,990 דולר.
הגרסה השנייה של ה-SU7, גרסת הפרו (Pro), מצוידת גם היא בהנעה אחורית בהספק של 295 כ״ס, אך לצד זאת, היא מציעה סוללה בנפח גדול יותר, של 94.3 קוט"ש, וכפועל יוצא מזה, גם טווח נסיעה משופר, העומד על 830 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני. מחירה של גרסת הפרו של השיאומי SU7 עומד בסין על 33,990 דולר.
לרשות המהדרין מציעים בשיאומי את גרסת המקס (Max) של ה-SU7, היקרה ביותר. גרסה זו אמנם מצוידת בסוללה גדולה יותר, בנפח של 101 קוט"ש אך בפועל, מציעה טווח נסיעה נמוך מעט יותר מזה של גרסת הפרו – 810 ק"מ בלבד מול 830 ק"מ. הסיבה? גרסת המקס מצוידת בהנעה כפולה, שני מנועים חשמליים המייצרים יחד הספק של 663 כ"ס.
רכב הפנאי החשמלי עליו עובדים בשיאומי, צפוי להיחשף לקראת סוף שנת 2025.