fbpx

על סטרואידים: בשיאומי מציגים גרסה קיצונית ל-SU7

עד שיוצג רכב הפנאי החשמלי עליו עובדים אנשי ענקית האלקטרוניקה מסין, הם משתעשעים עם גרסת ביצועים שרירית לרכב החשמלי הראשון שלהם.

שיאומי (Xiaomi), ענקית האלקטרוניקה מסין, היא האחראית לאחד הרכבים החשמליים הקיצוניים ביותר שנחשפו עד היום. מדובר בגרסת אולטרה של שיאומי SU7, הרכב החשמלי הראשון של שיאומי שעשה הרבה רעש כשנחשף לראשונה בשנת 2023.

השיאומי SU7 אולטרה (תוספת שמקבלים הסמארטפונים המובילים של החברה) מוגדר כרגע כרכב קונספט, ולא ברור אם יגיע לייצור. בכל מקרה, גם אם בשיאומי יחליטו בסופו של דבר לייצר גרסה שרירית של השיאומי SU7, לא בטוח בכלל שהיא תראה כמו הרכב שבתמונות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשיאומי שואפים להצטרף למועדון ה-"פחות מ-2.5", קבוצה אקסקלוסיבית של מכוניות חשמליות חזקות ומהירות במיוחד, שמאיצות ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך פחות מ-2.5 שניות. בקבוצה אפשר למצוא מכוניות כמו הרימאק נבארה (1.85 שניות) טסלה מודל S פלייד (1.99 שניות), ופורשה טייקן טורבו ג'י-טי (2.2 שניות).

הדרך לשם עוברת דרך האספלט המשובח של מסלול נורבורגרינג שבגרמניה – לשם יגיע השיאומי SU7 אולטרה ממש בקרוב.

המטרה – לנסות "לשבור" את שיאי ההקפה המהירה של טסלה מודל S פלייד שעומד 7:25.23 דקות ושל הפורשה טייקן טורבו GT ווייסבאך שעומד על 7:07.55 דקות ולנסות להתקרב לשיא של הרימאק נבארה, המכונית החשמלית מייצור סדרתי שהשיגה זמן הקפה של 7:05.298, המהיר ביותר ברינג. חשוב לציין שגם במידה והשיאומי SU7 אולטרה יצליח להשיג זמן טוב יותר מאחת משלושת המכוניות החשמליות שמוזכרות כאן, כנראה שהשיא לא יהיה רשמי – מכיוון שהרכב לא מיוצר בייצור סדרתי.

שיאומי SU7 אולטה בנסיעה על מסלול מירוצים

שיא ההקפה המהירה ברינג למכוניות חשמליות שלא מיוצרות בייצור סדרתי שייך לפולקסווגן ID.R ועומד על 6:05.336 דקות, שיא שאותו יצטרכו בשיאומי "לשבור" אם הם ירצו לעלות על הלוח.

לאחרונה העזנו לשים יצרנית רכב סינית אחרת, MG, באותה הפיסקה עם פורשה, ואף שלמותג MG יש היסטוריה מוטורית מפוארת, עדיין היה לנו קשה – אז להגיד שיש מצב שמכונית של פורשה תהיה פחות מהירה ממכונית של שיאומי?! יצרנית האלקטרוניקה שמוכרת בעיקר בזכות הסמארטפונים שלה – על אחת כמה וכמה. אבל עם גוף מקרבון-פייבר בעיצוב אירודינמי שחותך את זרימת האוויר, שלושה מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של לא פחות מ-1,527 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-1.97 שניות, לא היינו שוללים לגמרי את הסיכוי שזה יקרה.

אבטיפוס של שיאומי SU7 אולטרה

אין ספק שהשיאומי SU7 אולטרה יודע להאיץ – וגם לעצור, כשצריך. על פי היצרן, רכב המסלול החשמלי יכול לעבור ממצב נסיעה במהירות של 300 קמ"ש לעצירה מוחלטת בתוך 15 שניות בלבד. בנוסף למערכת בלימה משופרת, השיאומי SU7 אולטרה מצוידת גם במערכת קירור משודרגת, שתהפוך לחיונית במיוחד בנסיעה במהירויות גבוהות לאורך זמן.

אז נכון שמדובר ברכב מרוצים חשמלי שלא ברור אם יגיע לייצור, שמגיע אלינו מאחת מיצרניות הרכב הכי צעירות בעולם, אבל אחרי שראינו את הסרטון והתמונות, אין ספק שהשיאומי SU7 אולטרה פתחה לנו את התיאבון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button