שיאומי SU7 מתקרב ל-100,000 יחידות

החברה הסינית הודיעה כי היא הגבירה את קצב הייצור בצורה משמעותית כדי לעמוד בביקוש, ושהיא צפויה להגיע ל-100,000 יחידות ראשונות של רכב הסדאן החשמלי מוקדם מהצפוי.

בתוך פחות מחצי שעה לאחר השקתו, השיג ה-SU7, הרכב החשמלי הראשון של חברת שיאומי EV, זרוע הרכב של יצרנית האלקטרוניקה הסינית, כ-50,000 הזמנות מוקדמות. פנקס ההזמנות תפח במהרה ולאחר 24 שעות כבר התקבלו 90,000 הזמנות מוקדמות, מה שגרם לכך שזמן ההמתנה לחלק מהגרסאות יעמוד בין 3 ועד 7 חודשים.

בשיאומי הגדירו יעד ייצור של 100,000 יחידות עד סוף 2024 וכפי הנראה, הם לא רק הולכים לעמוד ביעד הזה, אלא אף להקדים. בחודש האחרון עברו לעבוד בשיאומי במשמרות כפולות, מה שאפשר להגביר את קצב הייצור באופן משמעותי ובחברה צופים שהם יעברו את היעד של 100,000 יחידות כבר בחודש נובמבר הקרוב.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

קצב המסירות של שיאומי עומד כרגע על 10,000 יחידות שיאומי SU7 בחודש (לפי נתוני חודש יוני 2024) ולאור קצב ההתקדמות המהיר, בשיאומי מצפים כעת להגיע לייצור של 120,000 יחידות בשנת 2024.

השילוב של המוניטין של שיאומי בסין, לצד תג מחיר אטרקטיבי (החל מ-29,900 דולר לגרסת הסטנדרט ועד 41,500 דולר לגרסת המקס) הוא שהביא להתעניינות גדולה סביב הרכב החשמלי הראשון של ענקית האלקטרוניקה.

פס הייצור של השיאומי SU7 "דופק" כמו שצריך ואף מעבר למצופה, ובחברה כבר מתכוננים לחשיפת הדגם השני שלהם, רכב פנאי חשמלי, שינסה "לגנוב" את תשומת הלב של הלקוחות הסיניים.

אב טיפוס שיאומי SU7 אולטרה עומד על המסלול
שיאומי SU7 אולטרה

עד שזה יקרה, בשיאומי עושים שרירים ומציגים את שיאומי SU7 אולטרה, גרסת מסלול קיצונית של רכב הסדאן החשמלי שמצוידת בגוף מקרבון-פייבר בעיצוב אירודינמי שחותך את זרימת האוויר, שלושה מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של לא פחות מ-1,527 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-1.97 שניות, נתונים שהופכים אותה לאחת המכוניות המהירות והחזקות בעולם, חשמליות או לא חשמליות.

המטרה – לשבור את שיא ההקפה המהירה של מסלול הנורבורגרינג, לא פחות.

כמה מכוניות מסרו המתחרות? 

מול 10,000 היחידות שמסרה שיאומי עומדות 20,106 יחידות שמסרה זיקר ו-21,209 יחידות שמסר מותג ניו. אקספנג סוגרת את חודש יוני 2024 עם מסירות של 10,668 יחידות. לעומתם, המספרים של טסלה סין גבוהים בהרבה – יצרנית הרכב החשמלי מסרה לא פחות מ-59,261 מכוניות בחודש יוני 2024.

כאשר לוקחים בחשבון שזיקר הוקמה ב-2021, ניו הוקמה ב-2017, אקספנג ב-2014 וטסלה כבר ב-2003, מגלים שהביצועים של שיאומי לא רעים בכלל בהתחשב בכך שהחברה נרשמה כיצרנית רכב רק בשנת 2021.

במידה ושיאומי תמשיך בקצב הזה, מה שנראה שהולך לקרות, יש לה פוטנציאל להפוך לשחקן משמעותי בענף הרכב החשמלי בסין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button