fbpx

רדמי? שיאומי מציגה מכונית חשמלית ראשונה 

ענקית האלקטרוניקה מסין עושה את מה שהבטיחה ונכנסת לראשונה לענף הרכב עם רכב סדאן חשמלי.

שיאומי הוקמה בשנת 2010 בסין על ידי היזם המיליארדר ליי ג'ון (Lei Jun) בתור חברת אלקטרוניקה ואנחנו הישראלים התוודענו אליה לראשונה בהקשר של הסמארטפונים שלה, שהציגו איכות לא רעה ויחד עם תג מחיר נמוך באופן משמעותי מהמתחרים היקרים – הדרך להצלחה הייתה קצרה.

מסמארטפונים עברו בשיאומי לייצר עוד מגוון ענק של מוצרים, החל משואבי אבק רובוטיים דרך מאווררים חכמים ועד קורקינטים. עם עלייתו של הרכב החשמלי שהוא לא פחות טכנולוגי ממכני, בשיאומי סימנו את המטרה הגדולה הבאה שלהם, ובשנת 2021, ארבע שנים אחרי שהחברה נרשמה בבורסה, היא נרשמה בתור יצרנית כלי רכב מן המניין.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עוברות עוד שנתיים עד שבחודש נובמבר 2023 מתפרסמות ברשת תמונות של רכב סדאן חשמלי חדש העונה לשם SU7 עם הלוגו של שיאומי עליו והיה ברור שזה רק עניין של זמן עד שהחברה תחשוף אותו באופן רשמי.

בענף הסמארטפונים שיאומי התחילה מלמטה – עם מוצרים זולים באיכות סבירה ביחס למחיר, ולאט לאט עלתה – מכשיר הפרו 14 שלה עולה כיום בין 800 ל-1,000 ויותר דולרים, זהה ואף יקר יותר מהמתחרים היקרים ביותר (לא נעשה פה פרסומת, אתם יודעים בדיוק על מה אנחנו מדברים) אבל נראה שבמקרה של הרכב החשמלי שלה הסיפור שונה – לא רק בגלל ההצהרות של הבוס שאומר שהוא רוצה להתחרות בטסלה ופורשה, גם בגלל רשימת הטאלנטים שגוייסו לטובת הפרויקט, בעיקר בפן העיצובי – כמו לדוגמא טיאניואן לי (Tianyuan Li), אקס ב.מ.וו שעבד על העיצוב של רכב הפנאי החשמלי ה-iX וה-iVision קונספט וג'יימס קיו (James Qiu) שעבד על העיצוב של ה-Vision EQXX, רכב הקונספט המרשים של מרצדס.

שיאומי SU7

מבט קדמי על שיאומי SU7 חשמלי

רכב הסדאן החשמלי, הרכב החשמלי הראשון של שיאומי ישווק בשתי גרסאות:

  • גרסת הנעה אחורית עם טווח נסיעה של 668 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני, הספק של 299 כ"ס, מומנט של 40 קג"מ ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-5 שניות.
  • גרסת מקס עם הנעה כפולה עם טווח נסיעה של 800 ק"מ, הספק של 673 כ"ס, מומנט של 85 קג"מ ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-3 שניות בלבד.

זה לא ממש משתקף מהתמונות אך בפועל, ה-SU7 נמתח לאורך של כמעט 5 מטרים (4,997 מ״מ), בדומה למודל S של טסלה. יש לו שני תאי מטען, אחורי בנפח של 517 ליטר וקדמי בנפח של 105 ליטר. ה-SU7 של שיאומי יהיה זמין ב-3 צבעים – כחול אקווה (בתמונות), אפור או ירוק זית.

טכנולוגיה

כפי שכתבו לא מעט פעמים, הדגש ברכבים חשמליים הוא על טכנולוגיה, וגם במקרה של ה-SU7, באופן לא מפתיע, אפשר למצוא לא מעט פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים: חיישן לידר שמספק תצוגה מדויקת למרחק של עד 200 מטר מהרכב ויכול לזהות עצמים קטנים וגדולים, מסך תצוגה מרכזי בגודל 16 אינטש עם מערכת שיאומי פיילוט, משטחים מגנטיים אליהם אפשר לשדך טאבלטים תואמים לנוסעים מאחורה – עם תאימות מלאה כמובן לסמארפונים של החברה.

חלקו האחורי של שיאומי SU7 חשמלי

חיישן הלידר הוא חלק ממערך הפיצ'רים שיאפשרו בעתיד ל-SU7 לנהוג את עצמו – יכולת שנמצאת בימים אלו במבחן. על פי שיאומי, הרכב החשמלי הראשון שלה כבר יודע "לחנות את עצמו" לבד, ללא התערבות נהג, ואפילו במקומות צפופים.

מחיר? 

באירוע החשיפה החגיגי שנערך בבייג'ינג פורסמו כמעט על הפרטים – למעט המחיר. נכון, לכתיבת שורות אלו, מעט מאד אנשים יודעים כמה ה-SU7, הרכב החשמלי החדש של שיאומי, הראשון מתוצרתה, הולך לעלות. אחד מהם הוא הבוס לי, שרמז שזול – זה לא הולך להיות.

אז כמה יעלה ה-SU7 של שיאומי והאם נראה אותו יוצא מגבולות סין? את זה נדע רק בעוד כמה חודשים.

הזווית שלנו 

ה-SU7 של שיאומי צפוי להיות יוקרתי, ובעוד שאנחנו שמחים על כל רכב חשמלי חדש שמושק ומגדיל את התחרות, אנחנו גם חושבים שזה קצת חבל – יש מספיק רכבים חשמליים יוקרתיים ויקרים ומה שהעולם צריך יותר זה רכבים חשמליים זולים עם ביצועים טובים (לא מצוינים, טובים).

עלות-תועלת, זה בדיוק מה שיודעים לעשות בשיאומי, כך הם עשו עם הסמארטפונים, וזה הצליח בגדול. חבל שהם לא לוקחים את הנוסחה הזו ומיישמים אותה גם בעולם הרכב.

האם ה-SU7 הוא רק הסנונית הראשונה, סוג של הפגנת יכולות ובשיאומי כבר עובדים על ליין מוצרים זול יותר? אנחנו מקווים שכך הדבר.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button