ממש לאחרונה פולקסווגן שחררו טיזר ל-ID.7, שהייתה במבחנים אחרונים לקראת החשיפה הרשמית – בפועל הרכב היה כבר מוכן ורק חיכה לבמה המתאימה להסרת חליפת ההסוואה הססגונית שהוא קיבל.
חייבים לציין שבניגוד לפעמים קודמות בהן ניסו יצרני הרכב להסתיר את הרכבים החדשים שלהם עם כל מיני חליפות הסוואה כאלו או אחרות, זה לא תמיד הלך, במקרה של פולקסווגן וה-ID.7 אפשר לומר שמדובר בהצלחה. ולדעתנו, ה-ID.7 נראית הרבה יותר מרשימה ללא ההסוואה.
פולקסווגן התחילה "לטפל" קודם בסגמנטים המבוקשים ביותר – החל ב-ID.3 הקומפקטית שנמכרת באירופה, ועדיין לא הגיעה לארץ, בהמשך עם דגמי קרוסאובר-פנאי חשמלי כמו ה-ID.4, ה-ID.5 וה-ID.6 ואפילו עד למיניוואן החשמלי, ה-ID.Buzz, שנחטף במהירות. וכעת, לאחר שביססה את מעמדה בסגמנטים האלו עם ליין יציב של דגמים חשמליים, החברה מתקדמת לשלב הבא.
ספינת הדגל החשמלית של פולקסווגן
בפולקסווגן הכתירו את ה-ID.7 כ"ספינת הדגל" החשמלית של היצרן. ה-ID.7 מספקת טווח נסיעה של עד 700 ק"מ על פי תקן WLTP. מהירות טעינה בהספק מקסימלי של 200 קילוואט, הספק של 286 כ"ס, תא נוסעים מרווח ומראה שנראה יוקרתי מבפנים ומבחוץ, היא בהחלט יכולה להעיף מבט אל עבר הסגמנטים היוקרתיים יותר של ענף הרכב החשמלי.
ה-ID.7 תהיה זמינה בכמה גרסאות, כשהנתון של טווח נסיעה של 700 ק"מ מתייחס כמובן לגרסה עם הסוללה הגדולה ביותר, עם קיבולת של 86 קוט״ש זמינים. כמובן שלצד נפח הסוללה, גם לעיצוב האירודינמי, הגובה הנמוך ומקדם גרר של 0.23 יש חלק בהגעה לטווח נסיעה מכובד שכזה.
קאי גרוניץ, חבר במועצת המנהלים של מחלקת הפיתוח מסביר שה-ID.7 לוקחת את הפוטנציאל של הפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן צעד אחד קדימה. ה-ID.7 מבוסס על פלטפורמת MEB, אותה פלטפורמה המשרתת את הדגמים הנוספים בסדרת ה-ID החשמלית, אבל עם שיפור משמעותי בהנעה – ספינת הדגל החשמלית מקבלת מנוע חדש לחלוטין שפותח במיוחד בעבורה וישמש בעתיד גם דגמים נוספים
הדגש במנוע החדש הוא על ניצול האנרגיה בצורה מיטבית, מה שאפשר, על פי אנשי פולקסווגן, להשיג תוצאה של טווח נסיעה מקסימלי של 700 ק"מ. טווח הנסיעה בפועל צפוי להיות נמוך יותר, כנראה באיזור ה-500 קילומטרים בפועל, אך עדיין מדובר על טווח מרשים.
מעבר לכך הטעינה המהירה של ה-ID.7, בהספק של 200 קילוואט, תאפשר להטעין 80% מהסוללה בפחות משלושים דקות. בהספק כזה תוכלו לקבל מאה קילומטרים נוספים של טווח באיזור ה-8 דקות של טעינה.
בפולקסווגן מעידים על ה-ID.7 כמכונית מהנה במיוחד לנהיגה – מצוידת במיטב המערכות הטכנולוגיות לשיפור איכות הנהיגה הקיימות היום בענף הרכב – מצבי נהיגה שמשנים את קשיחות השלדה מנוחות לספורטיביות, היגוי פרוגרסיבי שמשפר את הדיוק ואת יציבות הרכב החשמלי ועוד.
עם בסיס גלגלים של 2966 מ״מ, ה-ID.7 צפויה להיות מרווחת במיוחד, הודות לפלטפורמה החשמלית ולתכנון תא הנוסעים. השליטה על המערכות השונות מתבצעת דרך מסך תצוגה בגודל 15 אינטש והנהג מקבל את כל המידע לו הוא זקוק במהלך הנסיעה בתצוגה עילית על השמשה הקדמית.
אנחנו בדרך כלל לא כותבים בהרחבה על אלמנטים כמו מושבים אבל פה יש בהחלט על מה להתעכב – על פי היצרן, מדובר בדור חדש וסופר-מתקדם של מושבים לרכב, ולפי רשימת הפיצ'רים שהם כוללים, אפשר להאמין להצהרה הזו – מושבי ה-ergoActive של ה-ID.7 כוללים, בין השאר: 14 מצבים חשמליים, מערכת אקלים אדפטיבית, מצב עיסוי ועוד.
הנהג והנוסע שלצידו יוכלו ליהנות גם ממצב אוטומטי לבקרת האקלים של המושבים – חיישניי טמפרטורה ולחות שמוטמעים בתוך המושב מנטרים את מצב החום או הקור ומפעילים את המצב הנדרש בהתאם.
הפולקסווגן ID.7 כוללת כמה פיצ'רים לנהיגה סמי-אוטונומית, כמו מערכת ה-Travel Assist שפותחה בשיתוף עם CARIAD – חברת התוכנה של קבוצת פולקסווגן ומסייעת לנהג במעבר נתיבים וחנייה "בשלט רחוק" עם שליטה דרך האפליקציה.
רכבי ID.7 ראשונים צפויים להגיע לאולמות התצוגה כבר השנה, בשלב ראשוני באירופה ובסין.
התוכניות לעתיד של פולקסווגן
בפולקסווגן מסמנים מטרה ברורה – לשלוט בענף הרכב החשמלי. איך הם מתכוונים לעשות את זה? לפי הצהרות החברה, מטרתם להציע את ליין הדגמים החשמליים הרחב ביותר מבין כל היצרנים האירופאים.
מתי זה יקרה? מבחינת פולקסווגן, כבר בשנת 2026 – עם לא פחות מ-10 דגמים חשמליים חדשים מבית המותג, שנפרסים לרוחב כל קשת המחירים – החל מה-ID.2All שצפויה לעלות כ-25,000 יורו, דרך רכב פנאי חשמלי נוסף שעדיין לא נחשף ועד ל-ID.7, שכרגע מתוכננת להיות האופציה היוקרתית ביותר שפולקסווגן מציעה מבין הדגמים החשמליים.