fbpx

בדרך לייצור: פולקסווגן ID.7

מכונית הסאלון החשמלית החדשה נמצאת במבחנים אחרונים לקראת החשיפה הרשמית בתערוכת הרכב של שנגחאי.

ממש בעוד כמה ימים תצא לדרך תערוכת הרכב של שנגחאי, וקרוב לוודאי שרוב הדגמים שיוצגבו בה יהיו חשמליים. אחד מהדגמים האלו הוא ה-ID.7, מכונית הסאלון החשמלית החדשה של פולקסווגן שביצרן מגדירים אותה כ"ספינת הדגל" של משפחת הדגמים החשמלית.

לאחרונה, יצרני הרכב די חיפפו בקטע של להסתיר את הדגמים החדשים שלהם לפני ההשקה הרשמית, אבל נראה שהפעם החבר'ה בפולקסווגן לקחו את העניין די ברצינות ועטפו את ה-ID.7 בחליפת הסוואה שאשכרה מצליחה למנוע מאיתנו להבין ב-100% איך הרכב הזה נראה באמת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

התמונות שאנחנו רואים (שצולמו בספרד) הן אמנם ממבחנים כאלו ואחרים שהרכב עובר לפני שהמהנדסים מרימים אגודל למעלה, אבל ה-ID.7 למעשה מוכן – השיווק באירופה אמור להתחיל עוד לפני סוף השנה הנוכחית (2023) באירופה, כשהרכב מיועד להגיע גם לשווקי סין וארה"ב.

מבט צד על פולקסווגן ID.7 בנסיעה

קאי גרוניץ, חבר במועצת המנהלים של מחלקת הפיתוח מסביר שה-ID.7 לוקחת את הפוטנציאל של הפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן צעד אחד קדימה. ה-ID.7 מבוסס על אותה פלטפורמת MEB שאנחנו מכירים מהדגמים ההאחרים בסדרת ה-ID החשמלית, אבל עם שיפור משמעותי באגף המנוע – ספינת הדגל החשמלית מקבלת מנוע חדש לחלוטין שפותח במיוחד בעבורה וישמש בעתיד גם דגמים נוספים.

הדגש במנוע החדש הוא על ניצול האנרגיה בצורה מיטבית, מה שאפשר, על פי אנשי פולקסווגן, להשיג תוצאה של טווח נסיעה מקסימלי של 700 ק"מ – תלוי כמובן בנפח הסוללה.  טווח הנסיעה אכן מרשים וכך גם מהירות הטעינה – עד 200 קילוואט, מה שאמור לאפשר תוספת של מאה ק"מ נוספים לטווח הנסיעה בתוך פחות מעשר דקות.

מבט אחורי על פולקסווגן ID.7 בהסוואה בזמן נסיעה בכביש

בפולקסווגן מבטיחים מכונית מהנה במיוחד לנהיגה – ה-ID.7 מצוידת במיטב המערכות הטכנולוגיות לשיפור איכות הנהיגה הקיימות היום בענף הרכב – מצבי נהיגה שמשנים את קשיחות השלדה מנוחות לספורטיביות, היגוי פרוגרסיבי שמשפר את הדיוק ואת יציבות הרכב החשמלי ועוד.

בפולקסווגן מבטיחים גם, שה-ID.7 תהיה מרווחת במיוחד, הודות לפלטפורמה החשמלית ולתכנון תא הנוסעים. השליטה על המערכות השונות מתבצעת דרך מסך תצוגה בגודל 15 אינטש והנהג מקבל את כל המידע לו הוא זקוק במהלך הנסיעה בתצוגה עילית על השמשה הקדמית.

אנחנו בדרך כלל לא כותבים בהרחבה על אלמנטים כמו מושבים אבל פה יש בהחלט על מה להתעכב – על פי היצרן, מדובר בדור חדש וסופר-מתקדם של מושבים לרכב, ולפי רשימת הפיצ'רים שהם כוללים, אפשר להאמין להצהרה הזו – מושבי ה-ergoActive של ה-ID.7 כוללים, בין השאר: 14 מצבים חשמליים, מערכת אקלים אדפטיבית, מצב עיסוי ועוד. הנהג והנוסע שלצידו יוכלו ליהנות גם ממצב אוטומטי לבקרת האקלים של המושבים – חיישניי טמפרטורה ולחות שמוטמעים בתוך המושב מנטרים את מצב החום או הקור ומפעילים את המצב הנדרש בהתאם.

הזווית שלנו 

ה-ID.7 מסמלת את הכניסה של פולקסווגן אל סגמנט רכבי היוקרה / סאלון החשמליים – עד עתה, התרכזו בחברה בעיקר ברכבים קטנים וזולים יותר כמו הפולקסווגן ID.3 או ברכבי פנאי כמו ה-ID.4, ה-ID.5 וה-ID.6. בפולקסווגן ביססו את מעמדם בסגמנטים שהזכרנו כאן למעלה עם דגמים מצוינים שמוכיחים את עצמם, וכעת הגיע הזמן להתקדם לשלב הבא ולתת פייט למתחרות גם בסגמנטים אחרים.

טווח הנסיעה של ה-ID.7 צפוי להיות מרשים, בעיקר בגרסאות עם הסוללה הגדולה, הטעינה מהירה, טכנולוגיה עשירה ועוד – האם הוא יעמוד במשימה? לא מעט תלוי גם בתג המחיר. נחכה לחשיפה תערוכת שנגחאי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button