שנים אחרי שנחשפה בפעם הראשונה, בשנת 2017, הסמי, המשאית החשמלית של טסלה, זמינה כעת להזמנה באתר. אבל לפני שאתם רצים לשריין לכם אחת, יש כמה דברים שכדאי שתדעו:
- נדרש תשלום ראשוני של 5,000 דולרים בכרטיס אשראי, ואז העברה של 15,000 דולרים נוספים כדי לשמור את ההזמנה – בתוך 10 ימים.
- את 5,000 הדולרים תוכלו לקבל בחזרה, את ה-15,000 לא – גם במידה ובחרתם לבטל את ההזמנה.
- הייצור עדיין לא התחיל בפועל, וכבר נדחה כמה פעמים בעבר.
- זמן האספקה לא ידוע – אילון מאסק הצהיר לאחרונה שטסלה תעצור כנראה הזמנות של דגמים מסוימים שזמן האספקה שלהם הגיע לשנה ויותר.
- על כל טסלה סמי נוספת תדרשו לשלם עוד 20,000 דולרים.
- המחיר הסופי צפוי לנוע בין 150,000 דולרים ל-300,000 דולרים, תלוי בגרסה. מחיר זה עשוי להשתנות.
- ההזמנה המוקדמת פתוחה רק לצפון אמריקה, בריטניה, נורווגיה והולנד.
הסמי היא משאית חשמלית מרשימה – יש לה 4 מנועים חשמליים "עצמאיים", טווחי נסיעה בין 480 ל-800 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-20 שניות בלבד (מדובר במשאית, כן?), צמד מסכי תצוגה ועשרות אם לא מאות פיצ'רים מתקדמים ומערכות בטיחות חכמות.
על פי טסלה, כל משאית סמי תחסוך עד 200,000 דולרים בשנה הוצאות דלק.
טסלה לא הצליחה לעשות עם הסמי את מה שהיא עשתה עם המודל 3 והמודל S
טסלה היא חלוצה בתחום התחבורה החשמלית, ובשונה מהמודלים הקטנים יותר שלה, שנעו על הכבישים הרבה לפני ששאר יצרניות הרכב הגדולות הציגו דגמים חשמליים משלהם, עם הסמי היה סוג של פספוס. המשאית החשמלית הוצגה כאמור כבר ב-2017 אבל מוצגת רק עכשיו, כשיש כבר לא מעט אופציות בשוק לבחור מביניהן – כמו לדוגמא של וולוו וקנוורת'.
עדיין, כמובן שלטסלה יש את הייחודיות שלה וברור שיהיו לא מעט שירצו לשים את ידם על המשאית החשמלית המיוחדת הזו. בין החברות הגדולות שכבר "שמו עין" על הסמי נמצאות וולמארט ו'פפסי-קו', יצרנית המשקאות הקלים.
אז מתי נראה את הטסלה סמי עולה סוף סוף על הכבישים? עדיין אין הערכה מדויקת, אך ההערכות מדברות על כך שזה יקרה כבר בשנה הבאה – מאסק אמר ששנת 2023 תהיה גדולה בעבור טסלה, גדולה – תרתי משמע?
בקיצור… יש למישהו 20,000 דולר להלוות לנו?