fbpx

וולמארט מצטיידת בטסלות ומזמינה 130 טסלה סמי

וולמארט קנדה הזמינה לאחרונה מאה ושלושים משאיות חשמליות מדגם הסמי של טסלה, באחת ההזמנות הגדולות ביבשת. ההשקעה בהיקף 20 מיליון דולר תחזיר את עצמה בעלויות תפעול נמוכות ובזמן שייחסך מצמצום ההטענות- הודות לטווח של כ-800 קילומטר.

הרבה זמן עבר מאז שנראו כותרות על טסלה סמי (Tesla Semi), המשאית החשמלית של טסלה שנחשפה בשנת 2017. המשאית כבר הייתה אמורה להיות כאן עד עכשיו אך הפרויקט זכה עד כה לדחייה משמעותית – מה שלא מונע מהחברה לאשר הזמנות נוספות לייצורה, כמו ההזמנה החדשה מוולמארט (Walmart) קנדה שהזמינה 130 משאיות סמי.

כבר עם הצגת המשאית על ידי מאסק הוזמנו 15 משאיות חשמליות על ידי השלוחה הקנדית של חברת הקמעונאות הגדולה בעולם. שלוש שנים מאוחר יותר הוגדלה ההזמנה לכדי 130 משאיות, מה שהופך את ההזמנה לאחת הגדולות בתחום במדינה. 


קבלו את כל העדכונים על טסלה, ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם.
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ההזמנה התבצעה לאחר שבוולמארט הוחלט להשקיע שניים וחצי מיליארד דולר בחמש השנים הבאות שישמשו להפחתת פליטות גזי החממה של החברה. לפי הודעת החברה, היא תאפס את פליטות גזי החממה המיוצרות במסגרת פעילותה עד שנת 2040. תוך שנתיים אמורה וולמארט קנדה להפוך חמישית מצי הרכבים שלה לחשמלי, עם יעד של הפיכת הצי כולו לבלתי תלוי בדלק עד שנת 2028. 

בסוף הטווח מנצח

מבט קדמי על משאית חשמלי של טסלה, הטסלה סמי
טסלה סמי

בהודעה לתקשורת פרסמה גם וולמארט חלק ממאפייני המשאית שהביאו לבחירה בה. תחת הכותרת ״נקודות מפתח במשאיות החשמליות החדשות של טסלה״ העניקו לנו תזכורת בנוגע ליכולות המשאית החשמלית – לכשתגיע לכבישים:

  • טסלה סמי צורכת פחות משני קילוואט-שעה של אנרגיה לכל מייל, כך שמפחיתה משמעותית את עלויות התפעול לכל מייל ביחס למשאיות דיזל.
  • הטווח, שצפוי לעמוד על 500 מייל (800 קילומטרים עם מטען במשקל מקסימלי ובנסיעה בין-עירונית) לסוללה מלאה יאפשר לרוב הנהגים להגיע עד יעדם וחזרה בלי טעינה. לפי הודעת החברה, נתון זה היה בין הגורמים המרכזיים בבחירה של טסלה כיצרנית המשאיות שלה.
  • תאוצה מאפס למאה בעשרים שניות עם משקל מלא (כ-40 טון) ויכולת לטפס בשיפוע של חמישה אחוזים ביותר ממאה קמ״ש (יותר ממתחרות הדיזל).
  • מצלמות וחיישנים היקפיים לזיהוי נקודות מתות ועצמים עם התראה אוטומטית לשיפור הבטיחות בנהיגה.
  • יכולות חצי-אוטונומיות נוספות לשיפור הבטיחות כמו בלימה אוטומטית בחירום, שמירה על הנתיב והתראה בעת מעבר נתיבים.

בעת הצגת המשאית בשנת 2017 אמרה החברה כי תחל בייצור בשנת 2019. מאז נדחה ייצור המשאית לסוף 2020 ״ובנפח נמוך״, בשל שיפורים נוספים – בעיקר בתחום הסוללות – שרצו לבצע בחברה טרם תחילת הייצור המאסיבי של המשאית.

בהמשך נדחה לוח הזמנים עד 2021, אך באי-מייל שנשלח לאחרונה לעובדים ממנכ״ל החברה נכתב כי ״הגיע הזמן להביא את טסלה סמי לייצור בנפח״, מבלי לעדכן את לוח הזמנים. לאחרונה אף שקלו בחברה לבנות כמה דגמי טרום-ייצור נוספים לצורת נסיעות מבחן בסוף השנה ובשנה הבאה להתחיל בייצור המשמעותי של המשאית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button