fbpx

קנוורת': מכירות משאיות חשמליות גדלו פי שלוש בשלושת החודשים האחרונים

יצרנית המשאיות האמריקנית מבססת את הדיווח שלה על פי מידע שהתקבל מ-44 מדינות שונות (בארה״ב).

אנשים רוצים חשמל – ולא רק במכוניות פרטיות. בישראל השם קנוורת' מוכר אולי קצת פחות, אבל בצפון אמריקה, החברה שהוקמה במדינת פורטלנד ב-1923 נחשבת לאחת המובילות בתחום התחבורה הכבדה.

לצד דגמי הבעירה הפנימית, מציעים בקנוורת' גם 4 דגמי משאיות, חשמליות לחלוטין – שני דגמים בינוניים – K270E ו-K370E ודגם פול-סייז אחד – T680E. בנוסף לדגמים החשמליים, קנוורת' משווקת גם את ה-T680, משאית המונעת על מימן.

לאחרונה, שיתפה יצרנית המשאיות חדשות המעידות כי עולם התחבורה הכבדה צועד בכיוון הנכון ושהביקוש לרכבים חשמליים עולה בצורה משמעותית, ולא רק בסגמנים הפרטיים – בקנוורת' אומרים כי בשלושת החודשים האחרונים בלבד, נמדדה עלייה של פי 3 הזמנות של משאיות חשמליות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

זה קורה גם כי יותר ויותר חברות וציי רכב מתחילים להבין את החיסכון העצום בעלויות שמביא איתו הרכב החשמלי, אבל בעיקר בעקבות הטבות מס מפנקות מאד שמוצעות בארה"ב לחברות שיחליפו את הצי שלהם לחשמלי.

בקליפורניה לדוגמא, אחת המדינות שמובילות את המעבר לתחבורה חשמלית בארה"ב בפרט ובעולם בכלל, והייתה אחת הראשונות להודיע על הפסקה של מכירה של מכוניות חדשות לא חשמליות עד שנת 2035 יש את ה-HVIP, תכנית ההטבות שנועדה להנגיש רכבים חשמליים כבדים, משאיות, אוטובוסים וטרקטורים במחירים נוחים לחברות, כך שיבחרו בהם על פני רכבי דיזל מזהמים. לא מדובר על כסף קטן – רכבים שאושרו על ידי ה-HVIP, יכולים להימכר ללקוחות בהנחות של מאות אלפי דולרים!

ההנחות למיניבוסים חשמליים נעות בין 45 ל-85 אלף דולרים, בין 85 ל-198 (!) אלף דולרים לאוטובוסים חשמליים המיועדים להסעת תלמידים ובין 45 ל-120 אלף דולרים למשאיות חשמליות.

לקרוא ולקנא.

אחת המצטרפות האחרונות לתוכנית ההטבות של קליפורניה היא משאית ה-TRE החשמלית של חברת ההזנק ניקולה, שזכורה מפרשת ההעתקות המפורסמת שכמעט חיסלה אותה לגמרי. המשאיות החשמליות של קנוורת', שלא היו מעורבות בשום שערורייה, קיבלו אישור של ה-HVIP כבר בחודש ספטמבר 2020.

בקנוורת' אומרים שמתוך 50 מדינות נשלחו הצעות מחיר ל-44 מדינות.

בארה"ב, ישנן עוד 5 מדינות לפחות שאימצו את "התקנות המתקדמות למשאיות נקיות", אחרות, מציעות לחברות החלפה "ראש בראש" – משאית חשמלית תמורת משאית בעירה פנימית, כדי "להוריד" מהכביש כמה שיותר רכבים מזהמים.

המשאיות החשמליות של קנוורת'

ליין המשאיות החשמליות של היצרנית האמריקנית כולל את דגמי ה-K270E וה-K370E – צמד משאיות בגודל בינוני עם סוללות בנפח 141 או 282 קוט"ש שמייצרות טווח נסיעה של כ-160 ק"מ או 320 ק"מ בהתאמה, טעינה מהירה בתוך כשעה בלבד והספקים הנעים מ-355 כ"ס ועד ל-469 כ"ס.

הדגם הגדול יותר, ה-T680E, מצויד בסוללה בנפח 396 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-240 ק"מ, טעינה מהירה בתוך כ-3.5 שעות והספק מקסימלי של 670 כ"ס.

את ה-T680 ניתן לרכוש גם בגרסה נוספת, עם שני מנועי מימן מתוצרת טויוטה ומנוע חשמלי נוסף בהספק של כ-420 קילוואט (כ-560 כ"ס) – עם טווח נסיעה של 480 ק"מ וזמן תדלוק של 15 דקות בלבד.

ומה צריך לקרות לדעתכם כדי שמדינת ישראל תחלק רכבים חשמליים חינם לחברות כדי שיעברו לתחבורה חשמלית?

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. בישראל הטווח פחות קריטי ומתאים משאיות עם טווח בינוני לא כמו בארה"ב שלרוב הטווח חוסם מהשינוי-בהחלט יכול היה אפשר לקדם את השינוי

  2. בישראל?
    פחחח
    הצחקת אותי…
    ארץ אוכלת יושביה
    רק מיסים מיסים מיסים

    1. צריך עוד מיסים כדי שנתקע קצת פחות בפקקים
      ולהוזיל תחבורה ציבורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button