fbpx

וולוו החלה רשמית במכירה של משאיות חשמליות

החל מהסתיו הקרוב תחל החברה במשלוחים של הגרסאות החשמליות ל-FH, FM ו-FMX. בהמשך צפויה החברה להציג עוד לפחות שלושה דגמים חשמליים ולהציב את עצמה הרבה מעבר לתכניות הרשמיות – וכנראה לעקוף בגדול את היעדים החשמליים שלה לסוף העשור.

זרוע המשאיות של וולוו הודיעה רשמית על תחילת המכירות של שלוש משאיות כבדות חשמליות – FH, המיועדת בעיקר למשלוחים למרחק בינוני-ארוך, FM לטווח בינוני או לסביבה עירונית, ו-FMX הקטנה יותר. הייצור של המשאיות יחל בסתיו הקרוב, זאת בנוסף לשלושת הדגמים חשמליים שכבר מופיעים בליינאפ של וולוו – FL, FE ו-VNR.

עם תחילת הייצור תהפוך וולוו לחברה עם המבחר המגוון ביותר של כלים חשמליים כבדים המוצעים למכירה באירופה, כשכוללים גם את המשאיות הקטנות יותר שהחברה כבר מייצרת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי החברה, ייצור המשאיות מתוכנן למפעל של החברה בגטבורג, שוודיה, שפועל בצורה ניטרלית מבחינה פחמנית – וגם מציב אותה במקום טוב לקראת היעד שהציבה לעצמה לסוף העשור, של מכירת משאיות חשמליות בשיעור של מחצית מכלל המשאיות שהיא מוכרת.

״זוהי נקודת ציון חשובה עבור וולוו משאיות. יש עניין רב מצד לקוחות לקראת המשאיות הנפלאות האלה״ אמר רוג׳ר אלם, העומד בראש וולוו משאיות. ״עד כה הצענו ללקוחות ולשותפים שלנו בעיקר לחתום על הצהרות המעידות על עניין ברכישה עתידית, אך כעת אפשר להחתים על הזמנות אמתיות – וזהו צעד גדול לקראת חשמול החברה.״

הנה הן באות

שלוש המשאיות החשמליות הראשונות שוולוו מציעה למכירה שונות זו מזו ונועדו להגשים יעדים שונים – וכך וולוו תספק כבר בשנה הקרובה מענה למספר גדול של לקוחות, בקני מידה שונים, ותציב את עצמה כחברה אטרקטיבית בהרבה מחברות אחרות שמפתחות או מתכננות להביא משאיות חשמליות לשוק, שמתקשות לקדם פיתוח של יותר מרכב אחד.

הדגם הראשון, וכנראה המרשים ביותר של וולוו כרגע, הוא המשאית FH: משאית כבדה שנועדה למרחקים בינוניים וגדולים, כמו משלוחים בין עירוניים. המשאית תצויד בשתיים עד שש סוללות, עם נפח של 180-540 קילוואט-שעה ומנוע בעוצמה של 490 קילוואט (666 כו״ס). זמן הטעינה שלהן הוא כעשר שעות (או שעתיים וחצי בטעינה מהירה של 250 קילוואט).

משאית חשמלית וולוו FH במרכז לוגיסטי
וולוו FH

עם טווח חשמלי של כשלוש מאות קילומטר עם מטען של עד 44 טונות, המשאית אמנם עדיין לא תאפשר חצייה של היבשת, אבל בהחלט מאפשרת פתרון שיתאים לחברות רבות.

המשאית החשמלית FM ניצבת גם היא בזירה הכבדה, עם ייעוד רב תכליתי שיכול להתאים להסעת מכולות, למשלוחים בתחום העירוני או אפילו פעילות באיזורים עירוניים מופחתי פליטות או בשעות בהן חל איסור כניסה למשאיות דיזל רועשות ומזהמות.

משאית חשמלית וולוו FM
וולוו FM

עם מערך סוללות דומה ויכולת נשיאת מטען כמעט זהה, הפעילות בתוך השטח העירוני מאפשרת ל-FH טווח נסיעה של עד 380 קילומטר, יותר מאחותה הגדולה מהפסקה הקודמת.

הדגם השלישי, ה-FMX החשמלי, בעל בסיס קצר יותר ונועד יותר לתמיכה באתרי בנייה – להובלה של טרקטורים או חומרי בניין בתוך אתרי בניה בצורה שקטה ונקיה יותר – פתרון מצוין של וולוו במטרה לתמוך בשינוי הירוק אותו צריך לעבור גם ענף הבניה, שנשאר מאחור ביחס לתחומים אחרים שהופכים לבני קיימא. המשאית מצוידת במערך סוללות דומה ובעלת טווח מירבי של 320 קילומטר.

וולוו FMX באתר בניה עם טרקטור על המשאית

למרות שהחלה רשמית במתן הזמנות ללקוחות, המחיר של המשאיות עוד לא פורסם. לפי וולוו, היא קיבלה כבר למעלה מ-1,100 הזמנות מלקוחות מעשרים מדינות שונות (כולל הצהרות על כוונה לרכישה עתידית).

זה לא הכל

נזכיר שלא מדובר במשאיות החשמליות הראשונות של וולוו, ושעוד לפני שלושת הדגמים החדשים היא החלה במכירה של הגרסה החשמלית למשאית 16 הטון שלה, FL, וכן של דגם ה-FE עם יכולת נשיאה של 27 טונות כבר ב-2019.

אמנם שני הדגמים מציעים טווחי נסיעה שעמדו על פחות מ-300 קילומטר לסוללה (עד 300 קילוואט-שעה), אך בהחלט הרבה מעבר למה שכל חברה אחרת הציעה.

בארה״ב וולוו הציעה מ-2020 את הגרסה החשמלית ל-VNR, שלאחרונה זכה להגדלה של הסוללה מ-264 לעד 565 קילוואט-שעה, שמאפשרת טווח נסיעה של כמעט 400 קילומטר. לאחרונה עדכנה וולוו את יכולות הטעינה של המשאית, ועם טעינה ישירה של 250 קילוואט ניתן להגיע לטעינה של 80% ב-90 דקות.

כמו כן, וולוו לא רק מחפשת מכירות חשמליות של משאיות חדשות – ומשלבת כוחות בימים אלו יחד עם תאגיד אליסון אי-ג׳ן (Alison eGen) במהלך נרחב להחלפת המנועים המזהמים של משאיות שכבר נמצאות בשימוש במנועים חשמליים, וכן התקנת מנועים חשמליים ברכבים קטנים לשימוש עירוני (כמו מנקי רחובות או משאיות לשינוע פסולת ביבים).

מובילה בענק

וולוו FMX באתר בניה

למרות האהדה הכללית של עולם התחבורה החשמלית לפריצות הדרך של טסלה, נראה שוולוו מוכנה לחטוף את ההובלה – לפחות בכל הקשור לתחבורה בעולם המסחרי – והיא עושה זאת בלי מופעי ראווה מצועצעים בערבות של טקסס, אלא בפשטות, בצורה נקייה ומודעת סביבתית, ובעיקר ביעילות.

בזמן שחברות גדולות אחרות מחפשות את הדרך לנווט בין העתיד החשמלי ובין היאחזות (מיותרת בעינינו) במסורת מזהמת, וולוו כבר נמצאת בצעד הבא – של פעילות בסביבה ניטרלית מבחינה פחמנית.

בעודה פועלת בשוק שכבר הבשיל בתוך המהפכה החשמלית (המכירות החשמליות בשוודיה הן רוב כבר חצי שנה), כבר עכשיו וולוו נמצאת במיקום מעולה לעמידה ביעדים הסביבתיים שלה, בין השאפתניים ביותר בעולם הרכב, ויכולה לשמש דוגמה מצוינת עבור חברות שיילכו בעקבותיה בשנים הקרובות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button