fbpx

פפסי-קו: מצפים ל-15 משאיות טסלה סמי עד סוף השנה

יחסית למהפכה בקנה-מידה היסטורי הטסלה-סמי לא רושמת הזמנות רבות. מתי נזכה לראות את המשאית החשמלית שתעשה 500-800 קילומטר על טעינה בודדת, ותוכל לעשות 600 קילומטרים נוספים על חצי שעת טעינה בלבד?

ייצור המשאית החשמלי של טסלה – טסלה סמי – לוט בערפל כרגע. בעוד שמתפרסמות עוד ועוד הזמנות במספרים ׳סמליים׳ של המשאית, ניכר כי ההגעה הרשמית של המשאית לכביש נדחת בעוד שנה, והיא לא תיוצר בקנה מידה רחב עד 2022. לאחרונה גם פרסמה החברה סרטון טיזר, לראשונה מזה שלוש שנים.

החברה ממשיכה לעדכן גם על עוד הזמנות למשאיות ואף תכניות לפיתוח מטענים בעוצמה גבוהה עבור הסמי, ואולי רכבים מסחריים חשמליים אחרים, שיקראו מגה-צ׳ארג׳ר (Megacharger). על פי הצהרה של מאסק, המטען יוכל להעניק למשאית יותר מ-600 קילומטר של אנרגיה תוך כחצי שעה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למרות ההבטחות ומכונת היח״צ המשומנת שהיא מאסק, מספרי ההזמנות נותרים נמוכים, וטרם הגיעה הודעה מצד חברה גדולה על חשמול צי רכבים בשיתוף טסלה.

בתגובה לפרסום על מספרי הזמנות ומשלוחים נמוכים, ציין מאסק כי הבעיה של סמי היא ״אינה הביקוש, אך האספקה בטווח הקרוב של תאי אגירה מקשה את הגדלת (יכולות הייצור של) הסמי. המגבה הזו תהיה פחות משמעותית בשנה הבאה.״

פפסי-קו: מצפים ל-15 משאיות חשמליות עד סוף השנה

בחודש שעבר פרסמה חברת פפסי-קו כי היא מצפה להגעת המשלוח הראשון של טסלה סמי עד סוף השנה, מה שמעניק קצת יותר בהירות בנוגע לקצב האמיתי של טסלה בדרך לייצור נרחב של המשאית.

כפי שלמדנו לאורך השנים, לוח הזמנים של טסלה בכלל ושל אילון מאסק בפרט עשוי להיות ארוך ואיטי מכפי שהם מפרסמים, עם עיכובים ודחיות מרובים של השקות, ייצור ומשלוחי רכבים – בזמן שהחברה מתנדנדת בין הגדלת כושר הייצור שלה ובין הייצור בפועל, שגוזלים שניהם משאבים רבים בהינתן הביקוש האדיר שקיים לרכביה.

פפסי-קו הודיעה כבר בשנת 2017 כי היא רכשה מאה משאיות חשמליות מטסלה, שבין היתר יעזרו לה לממש את התכנית להפוך את מפעלה בקליפורניה לנטול פליטות גזי חממה. מתוך 60 הרכבים הפועלים במפעל ומוחלפים ברכבים חשמליים בשנים האחרונות, 15 אמורים להיות משאיות של טסלה, שלפי החברה ״צפויות להצטרף לצי הרכבים עד סוף 2021״.

הסופר-צארג׳ר לא מספיק

עמדת טעינה בודדת של טסלה - טסלה סופרצ׳ארג׳ר על רקע לבן
עמדת טעינה מהירה של טסלה (צילום: טסלה)

במקביל להזמנות ההולכות ונערמות (בקצב שנוי במחלוקת), פרסמה טסלה גם את התכניות להקמה של תשתית טעינה עוצמתית ומהירה יותר מזו הקיימת, על מנת לשרת את צי המשאיות שלה – ואולי רכבים מסחריים נוספים, תחת השם מגה-צ׳ארג׳ר. 

בינתיים מתוכננת הקמה של שתי עמדות טעינה בתמיכה ממשלתית בשווי חצי מיליון דולר, שמהווה חלק מהתמריצים של ממשל קליפורניה להאצת החשמול של רכבים מסחריים וכבדים. 

בינתיים הצליחה טסלה להשיג חוזה יחד עם חברת ליסינג מקומית עבור משאיות ועמדות טעינה – למרות שאלו עוד לא הגיעו לייצור. במסגרת התמיכה הממשלתית יוקצו 1.9 מיליון דולר לרכישת המשאיות ועוד כ-560 אלף דולר להקמה של עמדות הטעינה המהירות (שאולי יהיו עיליות, בדומה לתחנות הטענת האוטובוסים שאנחנו רואים גם בישראל). 

לפי טסלה, המגה-צ׳ארג׳ר צפוי לספק טעינה בעוצמה של עד 1 מגה-וואט, ומפותח בשיתוף עם התאגיד CharIN, שקבע גם את התקן המקובל באמריקה לטעינה (CCS).

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button