fbpx

טסלה רודסטר מתעכבת ל-2024

זה קורה שוב: ייצור טסלה רודסטר נדחה ל-2024. הסיבה? התמקדות החברה בפרויקטים אחרים.

בשנת 2017, במסגרת תערוכת הדור הבא במוזיאון פיטרסן לרכבים בלוס אנג׳לס, אילון מאסק הפתיע את העולם עם רכב שמסוגל, לכאורה, להאיץ מאפס למאה ב-1.1 שניות (1.9 בדגם הבסיס) – הטסלה רודסטר.רכב זה, שהוא בעצם הדגם השני של טסלה רודסטר, היה אמור להגיע לייצור בסוף שנת 2020 אך בשל התמקדות החברה בקידום תכניות אחרות, כגון הגברת הייצור של דגמים המיועדים לייצור בכמויות גדולות, כגון המודל Y, הייצור נדחה ל-2021. שבעה חודשים מאוחר יותר הגיעה הודעת דחייה נוספת, הפעם לשנת 2022.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

השבוע דווח על דחייה נוספת כאשר המשמעות היא שעיכוב הייצור עומד כבר על ארבע שנים. באסיפת בעלי המניות של החברה, מאסק טען כי עד סוף השנה הנוכחית החברה מתכננת לסיים עם הפן העיצובי וההנדסי ולהכניס בשנה הבאה את הרכב לייצור. אגב, באותה האסיפה הוא גם התייחס לדגם שמגיע עם חבילת SpaceX המצוידת בשני מנועי דחף רקטיים, וציין שדגם זה לא צפוי לתרום רבות להעלאת רווחי החברה כי אין הרבה קונים שיהיו מוכנים לשלם מעל 200,000 דולר אבל הוא יהיה מטורף.

גם המעצב הראשי של טסלה, פרנץ פון הולצהאוזן, התראיין לאחרונה בפודקאסט בשם"Ride the Lightning", התייחס לנושא דחיית הייצור ואמר כי הסיבה טמונה בהתמקדות של החברה בפרויקטים כמו חשמול בייצור המוני אבל שההמתנה תהיה שווה את זה: "יש לנו סדרי עדיפויות כחברה, וסדר העדיפויות הוא חשמול המוני. רודסטר הוא לא מוצר שמיוצר עבור ההמונים אבל אנחנו עובדים עליו ברצינות ואני חושב שהזמן שלקחנו אפשר לנו להשתפר בכל מדד."

פנים הרכב של טסלה רודסטר עם כסאות לבנים וגג פנורמי

בחברה טוענים כבר שנים שדגם הרודסטר יציב אותם בחזית של הרכבים החשמליים, עם נתונים מרשימים כמו הנעה תלת מנועית, טווח נסיעה של כמעט 1000 קילומטר, מהירות מרבית של כמעט 400 קמ"ש והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות משתי שניות. דגם זה יהיה גם הדגם הספורטיבי ביותר של החברה. כיום, גרסת הפלייד האחרונה של טסלה מודל S כוללת גם היא הנענה תלת מנועית אך ביצועי הרודסטר צפויים להתעלות על גרסת הפלייד של המודל S.

אז האם בשנה הבאה באמת נחזה סוף סוף ברכב שמאסק טוען לגביו שהוא יכול "לרחף"? העובדה שאין הרבה פרסומים סביב הרכב ושהמנכ"ל השתמש במילה "בתקווה" כשדיבר על השנה בה הרכב אמור להגיע לייצור דווקא רומזת ככל הנראה על כך שיש סיכוי גבוה שתהיה דחייה נוספת.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button