fbpx

אילון מאסק: טסלה תחשוף את הרובוטקסי שלה באוגוסט

הרכב האוטונומי שהוא הסיבה על פי הדיווחים השונים בגינה טסלה החליטה לוותר על דגם קטן חשמלי קטן במחיר אטרקטיבי, מתקרב.

טסלה היא מכונה משומנת. החברה ציינה ממש לאחרונה את הייצור של הרכב ה-6 מיליון שלה, מחזיקה כיום ביכולת ייצור של מיליון רכבים בכל חצי שנה והיא ביססה לעצמה ליין מוצרים יציב, עם דגמים שמובילים את טבלאות המכירות בסגמנט שלהם.

למרות ההצלחה, ואולי בדיוק בגללה, נראה כי תשומת הלב של יצרנית הרכב החשמלי המובילה בעולם, או לפחות של העומד בראשה, נמצאת כבר בעתיד שבו כבר לא ידרש בן אנוש כדי להפעיל את הרכב – אנחנו מדברים כמובן על הרובוטקסי של טסלה, אחד משני פרויקטים שהוגדרו כפרויקט דגל של החברה, לצד רכב חשמלי קטן במחיר אטרקטיבי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדיווח שהתפרסם לאחרונה ברויטרס, שהתבסס, כך על פי סוכנות הידיעות, על שלושה מקורות שונים המעורים בעניינים הפנימיים של טסלה, נאמר כי טסלה ויתרה על רכב חשמלי קטן וזול בעיקר בגלל שלל הדגמים החשמליים הזולים שמגיעים אלינו מיצרניות הרכב הסיניות, ושהיא בוחרת להשקיע את כל המשאבים ברובוטקסי. הדברים הוכחשו על ידי אילון מאסק, ובאותו היום בו התפרסם הדיווח, מאסק צייץ ש״הרובוטקסי של טסלה ייחשף ב-8/8״.

הרובוטקסי הוא לא עוד רכב רגיל עם יכולות אוטונומיות כמו שמציעים הדגמים השונים של טסלה, אלא רכב אוטונומי ייעודי, שעושה שימוש בפלטפורמה חדשה וחדשנית ומגיע ללא דוושות או הגה.

עידן חדש? 

האם הרובוטקסי של טסלה הולכת לשנות בשנים הקרובות את כל מה שידענו על הצורה בה אנחנו משתמשים ברכב?

כבר שנים שאילון מאסק מדבר על "תוכנית העל" של טסלה שעוסקת באנרגיה, דגמים חדשים, מכוניות אוטונומיות וציי רכב שיתופיים – ובטח כבר הבנתם שכאן נכנסת לתמונה הרובוטקסי. ויש בה, בתוכנית הזו, כמה חלקים שמעידים כי מאסק מסתכל על עתיד עולם הרכב בצורה שונה לגמרי מכל מה שהכרנו.

כבר ב-2016 אמר יזם העל ואחד מעשירי העולם כי "תוכל גם להוסיף את המכונית שלך לצי המשותף של טסלה רק על ידי לחיצה על כפתור באפליקציית הטלפון של טסלה ולגרום לו לייצר עבורך הכנסה בזמן שאתה בעבודה או בחופשה, ולקזז באופן משמעותי ולעתים אף עולה על עלות הלוואה או חכירה חודשית. זה מוריד באופן דרמטי את עלות הבעלות האמיתית עד לנקודה שבה כמעט כל אחד יכול להחזיק טסלה. מכיוון שרוב המכוניות נמצאות בשימוש של בעליהם רק בין 5% ל-10% מהיום, התועלת הכלכלית הבסיסית של מכונית אמיתית בנהיגה עצמית צפויה להיות פי כמה מזו של מכונית שאינה עושה זאת."

כמו שאומרים, איך לא חשבנו על זה קודם…

בשנת 2019 מאסק אמר כי "עד אמצע השנה הבאה, יהיו לנו יותר ממיליון מכוניות טסלה על הכביש עם חומרה לנהיגה עצמית מלאה" ושהמכוניות האוטונומיות של טסלה יהיו כל כך בטוחות שהנוסעים בהם "יוכלו ללכת לישון" בעת הנסיעה.

אנחנו יודעים שנושא הנהיגה האוטונומית הוא נושא שנמצא במחלוקת, ולרכבים של טסלה יש חלק לא קטן באחריות לכך, כך שלמאסק יש הרבה מה להוכיח לפני שנוכל "ללכת לישון בשקט" במכונית של טסלה – מעניין לראות אם הפלטפורמה החדשה תצליח לצמצם את הדאגות.

האם נקבל את התשובות באוגוסט הקרוב?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button