בתערוכת הדור הבא של הרודסטר במוזיאון פיטרסן לרכבים בלוס אנג׳לס, מבקרים שמו לב כי בשילוט ליד הרודסטר הופיע נתון תאוצה יוצא דופן. לפי השילוט התאוצה של הרכב מאפס למאה קמ״ש עם חבילת SpaceX תעמוד על 1.1 שניות. עד כה הנתון שפורסם על ידי טסלה היה 1.9 שניות, ונראה כי זו תהיה התאוצה ל״דגם הבסיס״.
אחד המבקרים צייץ בטוויטר את הנתון החדש, ובתגובה אליו מאסק אישר כי מדובר בנתון נכון והוסיף כי ״זה יהיה בטיחותי, אבל לא שפוי בכלל. כנראה לא יהיה חכם לאנשים עם בעיות רפואיות – פחות או יותר כמו רכבת הרים קשוחה״.
חבילת ה-SpaceX מצוידת בשני מנועי דחף רקטיים (Cold Air Thrusters). בעבר מאסק אמר כי אלו יהיו מוחבאים מאחורי לוחיות הרישוי האחורית של הרכב, ובזמן ההפעלה שלהם לוחית הרישוי תתרומם, והמנועים יפעלו.
בחשיפת הדור של השני של טסלה רודסטר מאסק הכריז כי היא תכנס לייצור סדרתי לקראת סוף שנת 2020. אך עיכובים שנבעו לטענת החברה מהתמקדות בטסלה מודל Y ובהגדלת יכולת ייצור הסוללות הביאו לדחייה לבסוף של הדגם החדש לשנת 2022.
יכול לעניין אותך:
- חצי שנה להגעת הטנדר החשמלי הראשון – וריביאן מגייסת מיליארדים
- טסלה סייברטראק יוצא לסיבוב, עם אילון מאסק מאחורי ההגה, צפו בסרטון
- טסלה מרחיבה את רשת הסופרצ׳ארג׳רים, גם לירושלים ולכנרת
הדגם הראשון של הטסלה רודסטר יוצר בשנים שבין 2008 ל-2012, ממנו יוצרו כ-2500 יחידות. דגם זה לא נחל הצלחה רבה, והנתונים שלו לא היו מרשימים במיוחד (טווח נסיעה של כ-300 קילומטרים ומנוע של 288 כוחות סוס).
לצורך השוואה טווח הנסיעה של טסלה מודל 3 (גרסת הבסיס – SR+) עומד על 450 קילומטרים והיא מצוידת במנוע עם 325 כוחות סוס. טווח הנסיעה של הרודסטר החדשה צפוי לעמוד על אלף קילומטרים.