האם לטסלה יש רב מכר חדש ביד? אם לשפוט על פי המספרים, יש סיכוי לא קטן שכן. יצרנית הרכב הציגה גרסת לונג ריינג' חדשה של טסלה מודל Y, בעלת הנעה אחורית, שמצוידת בסוללה בנפח של 78.1 קוט"ש עם טווח נסיעה של 600 ק"מ עם גלגלי 19 אינטש ועל פי תקן WLTP.
מחירה של הגרסה החדשה עומד על קצת פחות מ-50,000 אירו (בגרמניה).
גרסת הלונג ריינג' הנעה אחורית עולה בדיוק 4,000 אירו יותר מגרסת הבסיס של המודל Y והיא מציעה טווח נסיעה ארוך יותר ב-145 ק"מ ובדיוק 6,000 אירו פחות מגרסת הלונג ריינג' הנעה כפולה שמציעה טווח קצר יותר ב-58 ק"מ.
המסקנה פשוטה – הגרסה החדשה של טסלה מודל Y היא זו שמציעה את העלות-תועלת הטובה ביותר בהיצע הגרסאות של של רכב הפנאי החשמלי.
גרסה | הנעה | נפח סוללה (קוט"ש) | טווח נסיעה (ק"מ, WLTP) | מחיר (אירו, בגרמניה) |
---|---|---|---|---|
מודל Y | אחורית | 60 | 455 | 45,970 |
מודל Y לונג ריינג' | אחורית | 78.1 | 600 | 49,970 |
מודל Y לונג ריינג' | כפולה | 78.1 | 542 | 55,970 |
מודל Y פרפורמנס | כפולה | 78.1 | 514 | 60,790 |
עם תג מחיר שמשאיר עודף מ-50,000 אירו, אפשר להכניס למשוואה גם את צמד דגמי טסלה מודל 3:
גרסה | הנעה | נפח סוללה (קוט"ש) | טווח נסיעה (ק"מ, WLTP) | מחיר (אירו, בגרמניה) |
---|---|---|---|---|
מודל 3 | אחורית | 60 | 554 | 43,970 |
מודל 3 לונג ריינג' | כפולה | 78.1 | 678 | 52,970 |
מבולבלים? גם אנחנו.
המודל Y בגרסת לונג ריינג' הנעה אחורית זמין בינתיים לשוק האירופאי בלבד, ולא לכולו – בפוסט שפרסמה החברה בחשבון ה-X שלה נאמר כי הגרסה החדשה של רכב הפנאי החשמלי זמינה לרכישה באוסטריה, צ'כיה, דנמרק, פינלנד, גרמניה, בלגיה, לוקסמבורג, שוויץ, ספרד, פורטוגל, נורווגיה, שוודיה, איסלנד, איטליה, יוון, פולין, סלובניה, רומניה והונגריה.
ומה איתנו?
ישראל, למרות האופי האירופאי שכל כך אופייני לה, לא נכללה ברשימה של טסלה. במהלך שנת 2023, נמכרו כ-1.2 מיליון יחידות של טסלה מודל Y, רכב הפנאי החשמלי של טסלה, ברחבי העולם. מכיוון שהרכב בישראל מגיע בתצורה האירופאית שלו, ייתכן ונראה את גרסה זו גם בישראל בקרוב.
אם זה לא רחוק מידי אנחנו נוסעים עם כבל גלגלת כמו של הגינה כדי להישאר כל הזמן עם סוללה מלאה שתמיד תהיה לנו אופציה לנסוע לאילת הלוך ושוב בלי לפחד. גם יש מכשיר עם פדלים כמו של החדר כושר שמתחבר לאוטו ומטעין אותו מהסיבובים של הרגליים זה בערך 3 שעות ל10 ק"מ ככה שזה סבבה גם ספורט על הדרך.
זה נכון שבעלי טסלה נוסעים עם גנרטור בבאגאז' ואם נתקעים הם מוציאים אותו בצד הדרך מפעילים הגנרטור וטוענים הרכב ? ראיתי תמונה כזאת
לא
כן ברור, גם כבל מאריך מהבית מחובר אליהם , ארוך כזה של 6000 קילומטר😂
אם זה לא רחוק מידי אנחנו נוסעים עם כבל גלגלת כמו של הגינה כדי להישאר כל הזמן עם סוללה מלאה שתמיד תהיה לנו אופציה לנסוע לאילת הלוך ושוב בלי לפחד. גם יש מכשיר עם פדלים כמו של החדר כושר שמתחבר לאוטו ומטעין אותו מהסיבובים של הרגליים זה בערך 3 שעות ל10 ק"מ ככה שזה סבבה גם ספורט על הדרך.