fbpx

גרסה חדשה לטסלה מודל Y – עם טווח של 600 ק״מ

עם טווח נסיעה של 600 ק"מ ותג מחיר של 50,000 אירו, זו המודל Y שמציעה את העלות-תועלת הטובה ביותר.

האם לטסלה יש רב מכר חדש ביד? אם לשפוט על פי המספרים, יש סיכוי לא קטן שכן. יצרנית הרכב הציגה גרסת לונג ריינג' חדשה של טסלה מודל Y, בעלת הנעה אחורית, שמצוידת בסוללה בנפח של 78.1 קוט"ש עם טווח נסיעה של 600 ק"מ עם גלגלי 19 אינטש ועל פי תקן WLTP.

מחירה של הגרסה החדשה עומד על קצת פחות מ-50,000 אירו (בגרמניה).

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

גרסת הלונג ריינג' הנעה אחורית עולה בדיוק 4,000 אירו יותר מגרסת הבסיס של המודל Y והיא מציעה טווח נסיעה ארוך יותר ב-145 ק"מ ובדיוק 6,000 אירו פחות מגרסת הלונג ריינג' הנעה כפולה שמציעה טווח קצר יותר ב-58 ק"מ.

פנים הרכב של טסלה מודל Y

המסקנה פשוטה – הגרסה החדשה של טסלה מודל Y היא זו שמציעה את העלות-תועלת הטובה ביותר בהיצע הגרסאות של של רכב הפנאי החשמלי.

גרסההנעהנפח סוללה (קוט"ש)טווח נסיעה (ק"מ, WLTP)מחיר (אירו, בגרמניה)
מודל Yאחורית60 45545,970
מודל Y לונג ריינג' אחורית 78.160049,970
מודל Y לונג ריינג' כפולה78.154255,970
מודל Y פרפורמנס כפולה78.1514 60,790
מחירי הגרסאות השונות של טסלה מודל Y בגרמניה

עם תג מחיר שמשאיר עודף מ-50,000 אירו, אפשר להכניס למשוואה גם את צמד דגמי טסלה מודל 3:

גרסההנעהנפח סוללה (קוט"ש)טווח נסיעה (ק"מ, WLTP)מחיר (אירו, בגרמניה)
מודל 3 אחורית60 55443,970
מודל 3 לונג ריינג'כפולה78.167852,970
מחירי הגרסאות של טסלה מודל 3

מבולבלים? גם אנחנו. 

המודל Y בגרסת לונג ריינג' הנעה אחורית זמין בינתיים לשוק האירופאי בלבד, ולא לכולו – בפוסט שפרסמה החברה בחשבון ה-X שלה נאמר כי הגרסה החדשה של רכב הפנאי החשמלי זמינה לרכישה באוסטריה, צ'כיה, דנמרק, פינלנד, גרמניה, בלגיה, לוקסמבורג, שוויץ, ספרד, פורטוגל, נורווגיה, שוודיה, איסלנד, איטליה, יוון, פולין, סלובניה, רומניה והונגריה.

ומה איתנו? 

ישראל, למרות האופי האירופאי שכל כך אופייני לה, לא נכללה ברשימה של טסלה. במהלך שנת 2023, נמכרו כ-1.2 מיליון יחידות של טסלה מודל Y, רכב הפנאי החשמלי של טסלה, ברחבי העולם. מכיוון שהרכב בישראל מגיע בתצורה האירופאית שלו, ייתכן ונראה את גרסה זו גם בישראל בקרוב.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. אם זה לא רחוק מידי אנחנו נוסעים עם כבל גלגלת כמו של הגינה כדי להישאר כל הזמן עם סוללה מלאה שתמיד תהיה לנו אופציה לנסוע לאילת הלוך ושוב בלי לפחד. גם יש מכשיר עם פדלים כמו של החדר כושר שמתחבר לאוטו ומטעין אותו מהסיבובים של הרגליים זה בערך 3 שעות ל10 ק"מ ככה שזה סבבה גם ספורט על הדרך.

  2. זה נכון שבעלי טסלה נוסעים עם גנרטור בבאגאז' ואם נתקעים הם מוציאים אותו בצד הדרך מפעילים הגנרטור וטוענים הרכב ? ראיתי תמונה כזאת

    1. כן ברור, גם כבל מאריך מהבית מחובר אליהם , ארוך כזה של 6000 קילומטר😂

    2. אם זה לא רחוק מידי אנחנו נוסעים עם כבל גלגלת כמו של הגינה כדי להישאר כל הזמן עם סוללה מלאה שתמיד תהיה לנו אופציה לנסוע לאילת הלוך ושוב בלי לפחד. גם יש מכשיר עם פדלים כמו של החדר כושר שמתחבר לאוטו ומטעין אותו מהסיבובים של הרגליים זה בערך 3 שעות ל10 ק"מ ככה שזה סבבה גם ספורט על הדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button