
שני דגמים חשמליים מבית יצרנית הרכב הדרום קוריאנית יהיו זמינים לרכישה כאן בקרוב – במחצית השנייה של השנה.
מדובר על שני דגמים שונים בתכלית, אחד מהם מדבר אל הכיס ואל ההיגיון והשני אל הרגש ויחד עם זאת, חשובים אחד לא פחות מהשני.
יונדאי קספר

נתחיל עם זה שמדבר יותר אל הכיס – יונדאי קספר, רכב המיני-פנאי שכיכב אצלנו לאחרונה במדור חשמליים וזולים שסוקר, נכון, רכבים חשמליים זולים. כבר אז הצהרנו שיהיה טוב לראות את הקספר מגיע לכאן, והנה בכלמוביל האזינו.
הקספר החשמלי מבוסס על הקספר המקורי, שהוצג לראשונה בשנת 2021 עם מנועי בנזין בנפחים צנועים של 1 – 1.2 ליטרים והוא מיועד להתחרות ברכבים כמו האיגניס של סוזוקי, הרנו טווינגו החשמלי, סיטרואן ë-C3 והספרינג החשמלי של דאצ'יה – כולם "נופלים" תחת אותה קטגוריה של רכבים חשמליים קטנים וזולים שעולים בסביבות ה-20,000 אירו.

יונדאי קספר כולל ארבעה מקומות ישיבה, מסך תצוגה עם ניווט מובנה וזיהוי קולי, מצבי נהיגה, בקרת התנגשות קדמית ולא פחות מ-7 כריות אוויר. כל מושבי הקספר ניתנים לקיפול, כולל אלו הקדמיים, כפי שניתן לראות בתמונות.

נתונים רשמיים לגבי היונדאי קספר עדיין לא פורסמו, ואנחנו בעיקר סקרנים לדעת כמה הוא יעלה בארץ. אפשר לקוות שנקבל יותר פרטים ככל שנתקרב לתאריך ההשקה הרשמית.
יונדאי איוניק 5 N

הדגם השני הוא יונדאי איוניק 5 N, גרסת הביצועים של יונדאי איוניק 5. רכב הספורט החשמלי הזה חמוש בשני מנועים המפיקים יחד הספק של כ-640 כ"ס, מומנט של 75 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-3.4 שניות…

ועם בולמי זעזועים שכויילו באופן מיוחד, כך שיתאימו לעומסים הנוצרים בנהיגה ספורטיבית, בושינגים שופרו, דאמפרים וקפיצים הנשלטים בצורה אלקטרונית, משולשים מאלומיניום, תת-השלדה מחוזקת, מצב N-Race ומצב דריפט, פיצ'ר ה-N Active Sound+ שיוצר סאונד זהה לזה של רכבי ה-N של יונדאי העושים שימוש במנועי בעירה פנימית ועוד הרבה דברים טובים, אין ספק שמדובר בהוכחה חיה לכך שרכב חשמלי יכול להיות ממש אבל ממש לא משעמם.
לכל שבת יש מוצאי שבת

ומה לעשות שאי אפשר לעשות רק פאן – מישהו צריך להזיז את גלגלי הכלכלה! אז מעבר להיותו רכב מהנה לנהיגה ספורטיבית, האיוניק 5 N יוכל גם להביא אתכם למשרד בבוקר יום ראשון – ליונדאי איוניק 5 N יש סוללה בנפח של 84 קוט"ש, טווח נסיעה של כ-450 ק"מ (בנסיעה רגועה מאד כמובן) וטעינה מהירה בהספק מקסימלי של 350 קילוואט, כמו שאר הרכבים שעושים שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי.
כמה יעלה היונדאי איוניק 5 N? שאלת מיליון הדולר! טוב, הוא כנראה לא באמת יעלה מיליון דולר, אבל הוא גם לא יהיה זול. באירופה (גרמניה), היונדאי איוניק 5 N יקר בכ-15,500 אירו מגרסת הלונג ריינג' הנעה כפולה של האיוניק 5

בישראל נעים מחירי רמות הגימור השונות של היונדאי איוניק 5 בין 213,900 ש"ח לרמת הגימור פרסטיז' ל-240,900 ש"ח לרמת הגימור לאקשורי 2X4 ועד 250,900 ש"ח לרמת הגימור עלית 2X4 – אנחנו מעריכים שמחירו של היונדאי איוניק 5 N בישראל יהיה קרוב ואולי אף יעבור את ה-300,000 ש"ח. מסכימים? כתבו לנו בתגובות.
ומי ירים כאן את הכפפה ויביא לנו את גרסת ה-NPX1?
איוניק רכב שנגנב תוך 30 שניות ללא מערכת אבטחה. לא משנה כמה ישפרו או המחיר בארץ תפרד ממנו חודש אחרי הקנייה. רוב הסיכויים שתחכה מעל שנה מרגע ההזמנה
340K
300k אתה בכלל לא בכיוון …..לדעתי לכיוון ה -400k380