fbpx

טסלה רודסטר מתעכבת ל-2022

רכב העל החדש-ישן של טסלה, הרודסטר, הוא ה'רכב הכי זריז בעולם'. אבל בכל מה שקשור ללוחות זמנים הוא יכול להיות זריז יותר: במידה ואב הטיפוס יורכב עד סוף הקיץ, בשנה הבא יתחיל הייצור של הדגם המיתולוגי של טסלה.

רק לפני שבעה חודשים דיווחנו כאן על העיכוב הצפוי לדגם החדש של הרודסטר של טסלה, הדגם המקורי של החברה שאמור להגיע בגרסה מעודכנת ומשופרת, לשנת 2021. כעת הודיע אילון מאסק, מנכ״ל החברה, על דחייה של הרכב ל-2022.

נזכיר שכשהתכנית לרכב נחשפה בשנת 2017, מאסק הבטיח להביא את הרודסטר למכירות עד 2020. בינתיים, טסלה לא שינתה הרבה בתחום ההבטחות ועדיין עומדת על כך שהרודסטר תהיה מהרכבים המהירים והמרשימים שניבנו אי פעם.

טסלה רודסטר אדומה על הכביש, מבט מחזית הרכב

בהתייחסו לדחייה, כתב מאסק בטוויטר כי ״סיום ההנדסה (של הרודסטר החדש, ש״פ) השנה, הייצור יתחיל בשנה הבאה. מכוונים לעיצוב שניתן לנהוג בו בסוף הקיץ. מערכת הנעה תלת-מנועית ועבודת סוללה מתקדמת חשובים מאד לפני״.

חצי הכוס המלאה: מ-0 ל-100 ב-2 שניות, טווח של 1,000 קילומטר

נראה שהשלמת המשימה העיקרית – של פיתוח מערכת הנעים חדשה ומשופרת כמו גם מערכת סוללות שתתאים לביצועים הרצויים, כבר קרובים להשלמה, מה שאומר שעוד השנה נראה אב-טיפוס נוסע של הרודסטר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ההנעה התלת-מנועית צפויה להגיע קודם לגרסאות החדשות של מודלים X/S, כך שהביקורות עליהן צפויות להגיע עוד השנה. הרודסטר יהיה הדגם הספורטיבי ביותר של טסלה עד כה, עם יכולת תאוצה טובה יותר משל רכבים אחרים, ואף טווח נסיעה של כמעט אלף קילומטר.

אילון מאסק באירוע החשיפה של הטסלה רודסטר החדשה
אילון מאסק באירוע ההשקה של הרודסטר החדשה

במידה ואכן נראה השנה נסיעות מבחן של הרודסטרים המחודשים הראשונים, הייצור עשוי להתחיל כבר בתחילת 2022 – אבל כיאה לטסלה, אנחנו הולכים ומתרגלים שלא תמיד להאמין ללוח זמני הפיתוח שמוצגים לנו.

אלא אם החברה תצליח להגדיל משמעותית ומהר את יכולות הייצור שלה, את כוח האדם ואת צוותי הפיתוח, נמשיך לראות עיכובים על עיכובים בכל הקשור לדגמים חדשים והבאתם לייצור.

ובכל זאת, כדי להשאיר את העניין שלנו ברכב, נזכיר את יכולותיו האסטרונומיות – תרתי משמע: הרודסטר החדשה מתוכננת להאיץ מאפס למאה קמ״ש תוך פחות משתי שניות ולהגיע למהירות מרבית של יותר מארבע מאות קמ״ש. בזכות עשרה מנועים רקטיים שיגבירו את יכולות התאוצה והתמרון שלו, הרודסטר אמור להיות הרכב בעל התאוצה הגדולה ביותר שיגיע לייצור סדרתי (או שאולי גרסת ה-Plaid החדשה של טסלה מודל S תצליח לשבור את השיא?)

אם וכאשר נגלה את הביצועים האמיתיים שלו, מעניין יהיה לראות כיצד דחסה טסלה כל כך הרבה טוב לרכב אחד – ואיך הוא ישתווה לשאר רכבי העל, ואולי גם למודל S.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. אני די בטוח שטסלה יצרו אב טיפוס. זה מה שהם הציגו ואף עשו נסיעות מבחן למבקרים באירוע החשיפה. אז אב טיפוס יש…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button