fbpx

טסלה מפטרת מעל עשרת אלפים עובדים

החברה הודיעה ש-10% מכוח העבודה של החברה, שעומד על כ-140,000, ילכו הביתה.

"במהלך השנים, גדלנו במהירות עם מספר רב של מפעלים ברחבי העולם. עם הצמיחה המהירה הזו חלה כפילות של תפקידים ותפקידי עבודה בתחומים מסוימים. כאשר אנו מכינים את החברה לשלב הצמיחה הבא שלנו, חשוב ביותר להסתכל על כל היבט של החברה לצורך הפחתת עלויות והגדלת הפרודוקטיביות.

כחלק מהמאמץ הזה, עשינו בדיקה יסודית של הארגון וקיבלנו את ההחלטה הקשה לצמצם את מספר העובדים שלנו ביותר מ-10% ברחבי העולם. אין דבר שאני שונא יותר, אבל זה חייב להיעשות. זה יאפשר לנו להיות רזים, חדשניים ורעבים למחזור שלב הצמיחה הבא.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אני רוצה להודות לכל מי שעוזב את טסלה על עבודתו הקשה לאורך השנים. אני אסיר תודה רבה על תרומותיך הרבות למשימה שלנו ואנו מאחלים לך בהצלחה בהזדמנויות העתידיות שלך. קשה מאוד להיפרד.

לאלו שנותרו, אני רוצה להודות לכם מראש על העבודה הקשה שנותרה לפנינו. אנו מפתחים כמה מהטכנולוגיות המהפכניות ביותר בתחום הרכב, האנרגיה והבינה המלאכותית. כשאנחנו מכינים את החברה לשלב הבא של הצמיחה, ההחלטה שלך תעשה הבדל עצום בהגעה אלינו."

כך נאמר במזכר שפורסם באתר Electrek, ונשלח לעובדי החברה, עליו חתום אילון מאסק בעצמו. כ-14,000 מהם, 10% מכח העבודה של טסלה שמנה יותר מ-140,000 עובדים נכון לסוף שנת 2023, הלכו וילכו הביתה.

ברשימת המפוטרים, עובדים מכל קשת התפקידים: עובדי ייצור שעבדו בפס הייצור של הסייברטראק במפעל הג'יגה פקטורי בטקסס, ועובדים ממפעל הג'יגה פקטורי בשנגחאי ויחד איתם, אפשר למצוא גם מנהלים בכירים בטסלה שסיימו את דרכם בחברה כמו דרו בגלינו (Drew Baglino) שעבד בחברה כ-18 שנה ורוהן פטל (Rohan Patel) שבילה בטסלה 8 שנים מחייו.

אם לשפוט על פי העבר, לא תהיה להם בעיה למצוא עבודה חדשה.

רבעון ראשון סוער

צי של רכבי טסלה מודל Y במבט מלמעלה

פחות מארבעה חודשים בלבד חלפו להם מתחילת שנת 2024, וכבר נראה כי מדובר בשנה שתהיה סוערת מבחינת יצרנית הרכב החשמלי המובילה, לטוב ולרע.

בחודש מרץ, ציינה טסלה את הרכב ה-6 מיליון שהיא ייצרה מאז הקמתה, בשנת 2003, ושהספק הייצור שלה עומד כעת על מיליון רכבים בכל חצי שנה.

בחודש אפריל פורסם דיווח על כך שטסלה "יורדת" מהתוכנית שלה לייצר רכב חשמלי קטן עם תג מחיר אטרקטיבי, שנחשבה לאחת מתוכניות הדגל של החברה. אחת הסיבות, נאמר, היא ההחלטה להפנות את תשומת הלב והמשאבים לפרויקט הרובוטקסי של טסלה. מאסק טען שהדיווח, שפורסם על ידי רויטרס, הוא שקרי. 

באותו החודש חשף אילון מאסק בציוץ בחשבון ה-X שלו, כי הרובוטקסי של טסלה, הרכב האוטונומי שמיועד לציי רכב ולמטרות תחבורה שיתופית, ייחשף בחודש אוגוסט.

האם הסיבה הרשמית לפיטורים היא הסיבה האמיתית?

על פי החברה (ומאסק), נראה כי ההחלטה לפטר עשרות אלפי עובדים נובעת מצרכי התייעלות ובעוד שבהחלט ייתכן שזו הסיבה האמיתית. אך יכול להיות שהיא לא הסיבה העיקרית והיחידה ושיש סיבות נוספות – כמו למשל דו"ח המסירות השנתי שהגישה טסלה, שמראה מסירות של 386,810 רכבים – ירידה של 8.5% במסירות לעומת הרבעון הראשון של שנה שעברה, שנת 2023, אז מסרה יצרנית הרכב החשמלי 422,875 רכבים. זוהי הפעם הראשונה שטסלה חווה ירידה במסירות מאז שנת 2020, שנת הקורונה.

החות'ים אשמים?

כיאה לעולם הגלובלי שאנחנו חיים בו, הצלחנו למצוא בסיפור הפיטורים ההמוניים של טסלה גם למצוא את הקשר הישראלי. יצרנית הרכב החשמלי הצהירה כי אחת הסיבות העיקריות לירידה במסירות העולמיות היא המתקפות של המורדים החות'ים על ספינות בים האדום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button