טסלה פרסמה לאחרונה את החלק השלישי של תוכנית העל-שלה. התכנית מדברת על מעבר כולל לכלכלה שהיא בת-קיימא, ומתייחסת לאספקטים רחבים בעולם התחבורה והאנרגיה, כולל ייצור ואגירה של אנרגיה ועל התוכנית להפטר מהשימוש בדלקים פוסיליים.
בתוך המסמך, בחלק המיועד לסוללות לתחבורה, טסלה מפרטת את הרכבים הקיימים או העתידים בכל קטגורית רכב (מרכבים קומפקטיים ועד למשאיות), ואת הסוללה הצפויה בכל קטגוריה.
כאן ניתן לראות את ההתייחסות הראשונה לנתונים הטכניים של הרכב הקומפקטי של טסלה, שמכונה ברחבי הרשת טסלה מודל 2 או מודל Q. לפי הטבלה צפויה לדגם סוללת LFP בקיבולת של 53 קוט״ש. אם הדגם הזה ייצא לפועל לפי הנתונים של הטבלה, אנחנו צפוים לקבל דגם חשמלי קומפקטי עם טווח נסיעה ריאלי של כ-300 קילומטרים.
הדגם הקומפקטי, שעיצוב הודלף באחת המצגות של החברה, צפוי לעלות פחות מ-30 אלף דולר, כך לפחות לפי רמזים שפזרה טסלה לאחרונה, והוא צפוי להתחרות בדגם הקומפקטי של פולקסווגן, ה-ID.2, שצפוי לעלות -25 אלף יורו בלבד.
לא ברור האם הדגם הקומפקטי מיועד לשוק האמריקאי, שכן האמריקאים הם לא חובבים גדולים של רכבים קטנים או רכבים עם טווח נסיעה קצר, וייתכן שהשוק העיקרי של הדגם החדש יהיה אירופה וסין.
ואן חשמלי, אוטובוס חשמלי
המסמך חושף גם פרטים נוספים על ואן חשמלי, דגם שמאסק דיבר עליו כבר ב-2021. לוואן החשמלי צפויה סוללה גדולה, בקיבולת של 100 קילוואט, ונראה שהוא מיועד להמכר גם בגרסאות מסחריות (להובלת מטען) וגם כרכב היסעים.
ולבסוף יש התייחסות גם לאוטובוס חשמלי, כנראה ההתייחסות הראשונה של החברה לרכב המיועד לתחבורה ציבורית. גם על האוטובוס המתוכנן אין כמעט פרטים למעט סוללה בקיבולת של 300 קוט״ש. הסוללה של האוטובוס צפויה להתבסס גם היא על סוללות LFP, שצפיפות האנרגיה שלהן נמוכה יחסית.
גדלי הסוללות המצויינים בטבלה מציינים כנראה כיוון כללי, שכן החברה מוכרת לרוב הדגמים שלה גרסאות עם סוללות בגדלים שונים. כך לדוגמה הטסלה מודל 3 נמכרת בגרסת הבסיס עם סוללה בקיבולת של 60 קוט״ש, ובגרסת הטווח הארוך עם סוללה של 77 קוט״ש.