fbpx

טסלה עושה היסטוריה- ומוסרת יותר מ-200,000 (!) רכבים ברבעון

לראשונה מכרה ומסרה ענקית הרכב המתהווה יותר ממאתיים אלף רכבים ברבעון. האם בעוד עשור תגיע לחמישה מיליון רכבים באותו זמן?

טסלה מכרה ומסרה 201,250 רכבים ברבעון השני של השנה ברחבי העולם, מספר שיא עבור חברת הרכב החשמלי החזקה בעולם נכון להיום.

למרות שטסלה לא מפרסמת את פילוח המכירות שלה לפי מדינה, נראה שעיקר הגדילה נובע מההצלחה בסין – שם רכבי החברה זוכים לפופולריות עצומה, שפולקסווגן יכולה רק לקנא בה.

עיקר המכירות, באופן לא מפתיע, נובע מהמכירות של טסלה מודל 3 וממודל Y, הזולים יותר והמיוצרים במפעלים של טסלה בפרימונט, קליפורניה ובשנגחאי. מדינות הייצור הן גם שני השווקים העיקריים עבור החברה של מאסק, שבין ציוץ לציוץ על מטבעות קריפטו, גם מצליח לייצר רכבים, והרבה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמה הרבה? נראה שטסלה הצליחה לראשונה להגיע לקצב ייצור של יותר משמונה מאות אלף רכבים בשנה. במהלך הרבעון האחרון ייצרה טסלה 206,421 רכבים (לא כולם נמסרו), מה שמסמן אבן דרך חדשה בקצב הייצור שלה, שהולך וגובר מרבעון לרבעון.

אם נוסיף גם את תחילת הפעילות הצפויה במפעל הסייברטראק בטקסס, שאולי יתחיל לפעול בהתאם לתכניות כבר השנה, ייתכן שנראה את טסלה מייצרת מספרים הנושקים למיליון רכבים במהלך 2021 – אך לאור ההיכרות שלנו עם העמידה של החברה בלוחות זמנים, אשרי המאמין.

סמן אמין לביצועי החברה

טסלה מודל 3 בצבע אדום
טסלה מודל 3, הרכב הנמכר ביותר של החברה עד כה

״הצוותים שלנו ביצעו עבודה יוצאת מן הכלל בניווט דרך שרשראות אספקה גלובליות ואתגרים לוגיסטיים״ פורסם בהודעה רשמית של החברה עם תחילת יולי. מאסק, כמובן, צייץ בטוויטר ״מזל טוב לצוות טסלה על יותר ממאתיים אלף רכבים שנבנו ונמסרו ברבעון 2, למרות אתגרים רבים!!״

המשלוחים הרבעוניים הם אחד הסמנים החשובים לתפקוד של טסלה. יותר מכל ההצהרות והתכניות של העומד בראשה, המספר היבש המתפרסם אחת לשלושה חודשים מעיד על מצבה הלוגיסטי, הכלכלי והשיווקי של חברת הרכב החשמלי, שלמרות שניצבת משמעותית לפני שאר החברות – עדיין מוכרת ומתנהלת במספרים קטנים ביחס לענקיות כמו פורד, ג׳נרל מוטורס או פולקסווגן.


יכול לעניין אותך:


לשם השוואה, פולקסווגן, שנחשבת על ידי רבים כמתחרה החשמלית העיקרית של טסלה בשווקים החזקים בעולם, מוסרת מעל 2 מיליון רכבים ברבעון, מתוכם כ-5% חשמליים, כתלות בשוק.

פס הייצור של הטסלה מודל 3 במפעל הגיגפקטורי של טסלה בשנגחאי
קרדיט תמונה: טסלה

עם חלוף מחצית השנה הראשונה, ההערכות על מספר הרכבים השנתי שתמסור טסלה ללקוחותיה מתחילות להיערם. נכון לעכשיו, ההערכה עומדת על 850-900 אלף רכבים חדשים שיימסרו השנה, ובשמחה גדולה גם בנמל אשדוד. ההערכה האופטימית ביותר, של האתר קלינטכניקה, עומדת על 901,450 מכירות במהלך 2021 (עם ההסתייגות בנגוע לעדכון ההערכה אחרי שיסתיים הרבעון הבא).

מה הלאה? תלוי בביצועי המפעל בשנגחאי

מי שרוצה להעריך כמה רכבים טסלה תמסור בחודשים ובשנים הקרובות צריך להכיר את המפעלים השונים של יצרנית הרכב העולה.

הגורם המגביל הראשון הוא המפעל בפרימונט, ארה״ב – שנמצא כרגע קרוב לתפוקה המקסימלית אליה הוא תוכנן. הסיכוי הממשי היחיד שנראה עליה בתפוקה הנוכחית שלו היא אם תהיה עליה משמעותית ברכישות של מודלים S/X, שהביקוש להם נמוך מיכולות ההיצע של טסלה. אם הביקוש עבורם יגדל, טסלה אולי, רק אולי, תוכל להגיע לייצור של שלוש מאות אלף רכבים ברבעון.

הגורם הבא הוא כמובן המפעל בשנגחאי – שהולך ומתרחב מאז יום פתיחתו. פסי הייצור של מודל 3 ומודל Y רק הולכים ומתרחבים, מה שצפוי להביא לגדילה בתפוקה של טסלה. עד כמה ומתי נראה את ההשפעה של התרחבות המפעל? לא לחלוטין ברור, אבל לא נופתע לראות עליה משמעותית בייצור בסין עוד השנה.

ג׳יגה פקטוטרי של טסלה בשנגחאי סין
ג׳יגה פקטוטרי של טסלה בשנגחאי סין

המרכיבים הבאים מהם אסור להתעלם הם המפעלים הנבנים בטקסס ובברלין, שאמנם לא צפויים להתחיל לפעול לפני סוף השנה, אך ברגע שיתחילו בייצור ההספק של טסלה אמור כמעט להכפיל את עצמו.
לא רק זאת, המפעלים אמורים לייצר שני דגמים שצפויים לשבור את שיאי הביקוש – הן כניסת מודל Y לאירופה והן תחילת המכירות של סייברטראק, שזכה להזמנות מפה ועד הירח, אם לשאול את הנציג האובייקטיבי אילון מאסק.

הגורם האחרון, שחשוב לזכור בזמן שמנסים לפענח את המשך השנה, הוא הרווח הנצבר של טסלה, שהולך וגדל מאז טסלה הוכיחה רווחיות. שני הרבעונים האחרונים היו הרווחיים ביותר של טסלה, וההערכות הן על הכנסה של 11-12 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מה שיאפשר לה להגדיל את ההשקעה ביכולות הייצור שלה ובפיתוח הדור הבא של הרכבים.

אם החלום של טסלה ימשיך להתממש, היא תוכל למסור עשרות מיליוני רכבים

ובכן, לא מדובר רק בשיא ספורטיבי אותו מנסה החברה לשבור בכל רבעון – למרות שהמכירות רחוקות מהמספרים של פורד (ברכבים מזהמים), מדובר במנוע לשינוי של עולם התחבורה כולו.

טסלה מצליחה להוביל את אחד מקווי המוצרים הפופולריים ביותר בעולם, ונכון לעכשיו נראה שטסלה בדרך לצמיחה מהירה ומרשימה אפילו יותר מכפי שקרה בשנה החולפת, שהייתה לא פחות מהיסטרית עבור החברה מקליפורניה.

בעוד שכרגע טסלה צפויה להגיע למכירות שנתיות של שמונה מאות אלף רכבים, קצב הגדילה הנוכחי יכול להביא אותה עד סוף העשור למכור כעשרים מיליון רכבים בשנה. לגדול פי עשרים וחמישה מההספק הנוכחי זה אמנם שאפתני, אבל טסלה ניצבת במקום בו אף חברה לא ניצבה לפניה, עם רוח גבית חזקה מכיוון המשקיעים, והצרכנים.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. מי שעוקב באדיקות מבין שזה הכיוון.
    יצרנים אחרים אבודים והרחק מאחור. התעוררו מאוחר מדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button