fbpx

7 מקומות ו-660 ק״מ של טווח: פיג׳ו E-5008 נחשפת

מותג פיג׳ו חושף את הגרסה הכל חשמלית של ה-5008, שמבוססת על הפלטפורמה החדשה של קונצרן סטלנטיס. הדגם החדש צפוי להציע טווחי נסיעה של עד 660 ק״מ, והוא צפוי להכנס לייצור בעוד מספר חודשים. יגיע לישראל בתחילת שנה הבאה.

מאמצי החשמול של קונצרן סטלנטיס לא נפסקים – אחרי שהקונצרן, שמחזיק ב-14 מותגי רכב שונים בינהם פיג׳ו, סיטרואן, פיאט, ג׳יפ ודודג, הציג לאחרונה שורה של חשיפות וחדשות בתחום התחבורה החשמלית בינהם רכב חשמלי קטן במחיר של 23 אלף אירו בלבד, ופלטפורמה ייעודית לרכבים עם טווחי נסיעה של עד 800 ק״מ, הוא ממשיך והפעם עם רכב חשמלי 7 מקומות ראשון בליין הדגמים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדומה ל-3008 הקטן יותר גם ל-E-5008 עיצוב חדשני ואלגנטי מצד אחד, וקצת עתידני מהצד השני, עם דמוי גריל מעוצב שבמרכזו לוגו גדול של פיג׳ו ותאורת טופרי האריה בחלקו הקדמי והאחורי, אך הוא שומר על התצורה המוכרת של רכב פנאי, בשונה מה-3008 שמגיע בתצורת רכב פנאי-קופה.

סוללה, טווח והנעה

פיג׳ו 5008 החשמלית מחוברת לעמדת טעינה לרכב חשמלי

פיג׳ו E-5008 החשמלית תתבסס על פלטפורמת STLA Medium של סטלנטיס, עליה מבוסס גם ה-E-3008 שנחשף לפני חצי שנה. פלטפורמת ה-STLA Medium תומכת בסוללות בקיבולת של עד 98 קוט״ש. לפי הודעת החברה ה-5008 החדשה צפויה לספק טווחי נסיעה שנעים בין 500 ל-660 ק״מ (לפי תקן WLTP), עם אופציה להנעה בהספק של 210 כ״ס, 230 כ״ס, או הנעה כפולה (AWD) בהספק כולל של 320 כ״ס.

הרכב תומך בטעינה סטנדרטית בהספק של 11 קילוואט, עם אופצית שדרוג ל-22 קילוואט. בנוסף הרכב יתמוך בטעינה מהירה בהספק של 160 קילוואט המאפשרת לקבל עוד 100 ק״מ של טווח ב-10 דקות של טעינה בלבד.

ה-E-5008 תתמוך גם ב-V2L, פונקציונליות המאפשרת לספק חשמל מהסוללה למכשירים חיצוניים במתח של 220 וולט. בעזרתה ניתן להטעין מכשירים שונים כמו מחשב נייד, קורקינט חשמלי ואף רכב חשמלי אחר, או לחבר מכשירי חשמל כמו תאורה וכד׳.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב והמושבים האחוריים בפיג׳ו E-5008

הרכב החשמלי הראשון של המותג בעל 7 מקומות מציע בסיס גלגלים נדיב של 2,900 מ״מ (אורכו הכולל של הרכב עומד על 4.79 מטרים), רחב יותר מה-5008 הנוכחי (2,840 מ״מ) ומשל רוב רכבי ה-7 מקומות, אם כי כבר ראינו בסיס גלגלים רחב יותר ברכבים כמו קיה EV9 (עם 3,100 מ״מ).

פנים הרכב וסביבת הנהג בפיג׳ו E-5008

פנים הרכב מעוצב בצורה אלגנטית בדומה ל-3008 החשמלי, והוא מצויד באותו מסך מולטימידה גדול של 21 אינטש הנפרש לרוחב חלקו הקדמי של הרכב, הגה קטום, וחיפויי בד בדשבורד ובדלתות. מערכת המולטימדיה ברכב תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

חלקו האחורי של פיג׳ו E-5008 החשמלי עם ילדים משחקים בחלקו האחורי

לרכב יש תא מטען בנפח של 748 ליטרים בתצורה של 5 מושבים, או 259 ליטרים בתצורת 7 מושבים, אך למרות הפלטפורמה החשמלית, לרכב אין תא מטען קדמי (Frunk), אולי בגלל שהוא יימכר גם בגרסה היברידית נטענת (PHEV).

ה-5008 החשמלי ייכנס לייצור כבר בסתיו הקרוב, והוא צפוי להגיע לישראל בתחילת השנה הבאה.

מאמרים נוספים

6 תגובות

  1. לא קונים במחירי חזירים
    עד 150,000 בלבד !!!!

  2. כרגיל ….כתבה ממומנת
    ימכרו לנו בולשיט חלומי במחיר של אחוזה בסביון …
    ואצלנו , עם ישראל הדפוק ימשיך לקנות ולחשוב שהוא משהו מיוחד כיוון שהוא נוסע על רכב חדש חשמלי במחיר של חצי בית להשקעה …
    היבואנים חצו מזמן את קו החזרות העליון , לא עוצרים ולא מתכוונים אפילו , כי פרייארים לא מתים וגם לא מתחלפים בישראל , רק מתרבים ומרבים .
    רכב של 150,000 ₪
    ימכרו לנו בכפול , בגלל מחלת חזירות
    ואנחנו נאמין שזה ראוי ומיוחד 😡😡

    1. כל מלה!! זה כבר מוגזם על מחירים כאלה. מכונית במחיר של דירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button