תכנית ״תעוזה 2030״ מבית סטלנטיס, שמטרתה התמודדות עם משבר האקלים, הוצגה כשנה אחת בלבד לאחר שהתאגיד נוצר. אחד היעדים בתכנית הוא להגיע לייצור שנתי של חמישה מיליון רכבים חשמליים עד 2030, כשעד אז יושקו לפחות 75 דגמים חשמליים בכל 14 המותגים של התאגיד.
במסגרת התכנית החלו בסטנלנטיס לעבוד מספר פלטפורמות חשמליות שישרתו את מותגי הקונצרן, כשהראשונה בינהן, STLA Medium, עליה תבוסס ה-3008 החשמלית החדשה, נחשפה בשנה שעברה.
כעת חושפים בסטלנטיס את הפרטים על פלטפורמת ה-STLA Large, המיועדת לרכבים בסגמנטים D ו-E, והיא מתוכננות לסוללות בקיבולת של 85 עד 118 קוט״ש, שצפויות לתת טווחי נסיעה שנעים בין 500 ל-800 ק״מ (לפי התקן). הפלטפורמה החדשה תהיה זמינה בשתי ארכיטקטורות – 400 וולט או 800 וולט, והיא צפויה לתמוך בטעינה מהירה בהספקים שיכולים להגיע עד 270 קילוואט.
ה-STLA Large מיועדת לרכבים שאורכם נע בין 4,764 ל-5,126 מ״מ עם בסיס גלגלים של 2,870 עד 3,075 מ״מ, והיא תאפשר תצורת הנעה קדמית, אחורית או כפולה. ל-STLA Large יש את היכולת לספק כח עצום ״שיתעלה על כל מנועי ההלקאט V8״, כך לפחות לפי סטלנטיס, ולספק ביצועים מרשימים ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש בשתי שניות בלבד.
דודג׳ וג׳יפ יהיו המותגים הראשונים שישתמשו בפלטפורמה החדשה, אליהם יצטרפו אלפא-רומיאו, קרייזלר ומזארטי. בסך הכל מתוכננים שמונה דגמים חשמליים שיבוססו עליה, שצפויים להגיע לייצור ב-2024 עד 2026.
״המטרות שלנו לפלטפורמות STLA שלנו הן שאפתניות, אך זה מה שלקוחותינו זקוקים לו מאיתנו היום״ אומר קרלוס טבארס, מנכ"ל סטלנטיס, ״יצירת משפחה של רכבים, שגמישה מספיק כדי לכלול מספר סוגים של רכבים וסוגי הנעה, ותתפקד טוב יותר מכל מוצר שלנו כיום, תענה על צרכי הלקוחות של כל אחת מהמותגים האיקוניים שלנו.״
בסך הכל בסטנלטיס מתכננים עוד שתי פלטפורמות חשמליות מעבר ל-STLA Medium ו-STLA Large, והן STLA Small, המיועדת לרכבים קטנים יותר כמו הפיג׳ו 208, ו-STLA Frame.