fbpx

מתקרבים ל-1000 ק"מ טווח: ניו משיקה את ה-ES7

רכב הפנאי החשמלי עמוס בפיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים ומוצע בשני נפחי סוללה.

לפני הכל, הבהרה חשובה 

טווח הנסיעה המוזכר בתחילת הכתבה נמדד על פי תקן CLTC הסיני, שידוע כמפרגן במיוחד. למרות זאת, גם אם מדובר בהפרש של כ-30% חריגה (כלפי מעלה) מטווח ה-WLTP (התקן האירופי, הנהוג גם בישראל), מדובר בטווח מוערך של מעל 700 ק"מ בגרסת הסוללה הגדולה בנפח של 150 קילוואט – וזה עדיין מרשים.

וכעת, בואו ניגש לעניין

ניו הסינית החלה את דרכה ב-2014 ובמשך יותר מ-6 שנים הציגה רק דגמי פנאי, עד שב-2021 הגיע רכב הסדאן החשמלי הראשון שלה, ה-ET7, אליו הצטרף בהמשך גם דגם סדאן חשמלי נוסף, ה-ET5.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחודש פברואר האחרון רמזה ניו שהיא עובדת על רכב פנאי חשמלי חדש והבטיחה שהיא תחשוף אותו רשמית בחודש אפריל – חודשיים אחרי התאריך המתוכנן, עיכוב שנבע בעיקר בגלל סגר שהוטל על שנגחאי, בה נמצאת המפקדה של ניו, אנחנו מכירים לראשונה את ה-ES7 – מכונית הדגל של היצרנית הסינית בסגמנט הפנאי.

ה-ES7 נבנה על בסיס פלטפורמת ה-NT 2.0 Platform של ניו, הוא מאיץ ממהירות של 0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות, מצויד במתלי אוויר שמתמודדים בצורה יעילה יותר על המשקל הגבוה של הרכב החשמלי ומגיע בשתי גרסאות: סטנדרט ריינג' עם סוללה בנפח של 75 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 485 ק"מ ו-150 קוט"ש כאמור, שמייצרת טווח נסיעה של כ-930 ק"מ – דירוג הטווח בשתי הגרסאות נקבע על פי תקן CLTC.

החלק הקדמי של רכב הפנאי החשמלי ניו ES7

נקודה מעניינת, על פי מגזין Electrek, ה-ES7 של ניו הוא אחד מרכבי הנוסעים הראשונים בסין שמקבל אישור לגרור עגלה (ואתם חשבתם שמשרד התחבורה הישראלי עושה לכם דווקא…), עם יכולת גרירה של כ-2,000 ק"ג (מספיק לנגרר או עגלה נגררת).

בנוסף לכך, תומך ה-ES7 ב-V2L (היכולת לספק חשמל למכשירים חשמליים ולרשת החשמל), ומציע את פיצ'ר ה-Camping Mode, מה שאומר שהוא יכול לספק חשמל לעזרים כאלו או אחרים כשאתם בשטח, בלי גישה לרשת החשמל.

ה-ES7 של ניו עמוס בפיצ'רים טכנולוגיים ופינוקים לנוסעים. המושבים הקדמיים כוללים חימום, אוורור ועיסוי, ומערכת ה-PanoCinema של ניו, "קוקפיט דיגיטלי" עם יכולות AR ו-VR מובנות. ה-ES7 מגיע מצויד במשקפי המציאות הרבודה שפותחה על ידי חברת NREAL במיוחד בעבור ניו, שמקרינות מסך ״בגודל״ של 201 אינטש.

פנים הרכב של הניו ES7

מערכת ניהול חכמה לפלטפורמה החשמלית, מערכת ניהול חיישנים NIO Aquila Super Sensing, ומחשב ניהול NIO Adam Super Computing וכמובן מערכת הנהיגה האוטונומית NAD של ניו, משלימות את הגיליון הטכנולוגי של ה-ES7.

למרות שהוא נקרא ES7 – רכב הפנאי החשמלי אינו מגיע, לפחות בשעת כתיבת שורות אלו בגרסת 7 מקומות, אולי בהמשך. בסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,960 מ"מ, קצת פחות מהיונדאי איוניק 5.

ניו ES7 עם נגרר

הניו ES7 זמין כבר עכשיו להזמנה מוקדמת, בינתיים רק בסין, והמחירים לא זולים – גרסת ה-75 קוט"ש תעלה 468,000 יואן שהם כ-70,000 דולר אמריקני וגרסת ה-150 קוט"ש תעלה 526,000 יואן שהם קצת פחות מ-80,000 דולר. ניו תציע גם גרסת 'פרימייר' יוקרתית שתעלה יותר 81,600 דולר.

מתי ניו תגיע לישראל?

ניו נכנסה רק לאחרונה לאירופה. קשה לצפות מתי ניו תגיע לישראל, אך הישראלים כבר בשלים לרכבים חשמליים ואם ניו תגיע לכאן עם היצע הדגמים החשמליים המרשים שלה, היא בוודאי תוכל למכור.

אנחנו כן יודעים בוודאות שיש כבר רכבים מתוצרת ניו שנעים על כבישי ישראל בקונסטלציות כאלו או אחרות, אבל ייבוא רשמי עדיין לא ממש החל.

מדובר במותג חשוב ומעניין ואנחנו מקווים שזה יקרה בזמן הקרוב.

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. אפשר לבנות 3 טסלות עם הבטריה הזו, כל אחת ל 400 קמ. מי צריך יותר?

  2. מקסוס הקפיצו המחיר בישראל בקרוב ל עשרים אלף שקל. בהחלטה מהירה וביום אחד…מי שפראייר שיקנה שם .

  3. מסקנה, אין כמעט רכבים חשמליים שפונים אל המון העם, רובם שייכים לשוק היוקרה, אז מה הועלנו….

    1. גילי החשמלית הכי טובה
      134000₪ חדשה כולל התקנת
      מערכת טעינה חינם
      באחריות מלאה 6 שנים
      של טיוטה לרכב סיני
      גילי היא חברת סינית
      בעלת וולוו ומרצדס
      וגם טיוטה
      עלות 10 אג לקילומטר
      רכב רגיל 1-20 פי 12 יותר יקר
      נסיעה בגילי תל אביב חיפה עלות 10 של
      אחריות 6 שנים
      אוו 160000קמ
      טיפולים
      מילוי מים למיכל שוטף חלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button