fbpx

בניו חוגגים את המכונית החשמלית ה-100,000 שיורדת מפס הייצור

ההישג בהחלט מכובד, אבל לא פחות מכך - הזמן הקצר יחסית שלקח כדי להשיג אותו

שלוש שנים בסה"כ – זה הזמן שלקח ליצרנית הרכבים החשמליים הסינית ניו (NIO) לייצר מעל ל-100,000 רכבים. זה קרה לקראת סוף מאי 2018, אז ירד רכב ה-ES8 הראשון מפס הייצור. 

ציון הדרך הזה ראוי להערכה במיוחד – גם כי מדובר בחברת הזנק קטנה יחסית, וגם כי בלפחות חצי מתוך שלוש השנים האלו, מכה בעולם מגפת הקורונה, שכזכור לכולם (מישהו שכח?) החלה בסין והשפיעה בצורה רצינית על תעשיית הרכב המקומית. גם משבר כלכלי שחוותה החברה ב-2019 לא הפריע לה להגיע להישג. 

מבט על הניו ES8 החשמלית מקדמת הרכב, בצבע אפור
ניו ES8 החשמלית

חוץ מדגם ה-ES8, רכב פנאי חשמלי יוקרתי עם טווח נסיעה של 580 ק"מ (על פי תקן NEDC, תקן ישן שלא מייצג את המציאות), במפעל בעיר חפיי מיוצרים גם דגמי ה-ES6 וה-EC6 ובהמשך גם ה-ET7, מכונית הדגל החשמלית החדשה שחשפו בחברה לא מזמן. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מחיר הרכישה הממוצע של רכבי ניו, שממצבת את עצמה כמותג פרימיום, עומד בסין על יותר מ-65,000 דולר, מה שאומר שיש לא מעט סיניים שהפרוטה מצויה בכיסם שבחרו לרכוש דווקא רכב מתוצרת מקומית (ולא לקנות טסלה, לדוגמא). נכון להיום ניו מוכרת בסין בלבד, והתכנון הוא להתרחב גם למדינות אירופה. הזכרנו את ניו בכתבה הגדולה שעשינו בפתיחת השנה שעסקה באילו רכבים חשמליים נזכה לראות כאן בקרוב, ואנחנו בהחלט חושבים שזה הולך לקרות בקרוב. 

(ניו ET7)

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button