שלוש שנים בסה"כ – זה הזמן שלקח ליצרנית הרכבים החשמליים הסינית ניו (NIO) לייצר מעל ל-100,000 רכבים. זה קרה לקראת סוף מאי 2018, אז ירד רכב ה-ES8 הראשון מפס הייצור.
ציון הדרך הזה ראוי להערכה במיוחד – גם כי מדובר בחברת הזנק קטנה יחסית, וגם כי בלפחות חצי מתוך שלוש השנים האלו, מכה בעולם מגפת הקורונה, שכזכור לכולם (מישהו שכח?) החלה בסין והשפיעה בצורה רצינית על תעשיית הרכב המקומית. גם משבר כלכלי שחוותה החברה ב-2019 לא הפריע לה להגיע להישג.
חוץ מדגם ה-ES8, רכב פנאי חשמלי יוקרתי עם טווח נסיעה של 580 ק"מ (על פי תקן NEDC, תקן ישן שלא מייצג את המציאות), במפעל בעיר חפיי מיוצרים גם דגמי ה-ES6 וה-EC6 ובהמשך גם ה-ET7, מכונית הדגל החשמלית החדשה שחשפו בחברה לא מזמן.
מחיר הרכישה הממוצע של רכבי ניו, שממצבת את עצמה כמותג פרימיום, עומד בסין על יותר מ-65,000 דולר, מה שאומר שיש לא מעט סיניים שהפרוטה מצויה בכיסם שבחרו לרכוש דווקא רכב מתוצרת מקומית (ולא לקנות טסלה, לדוגמא). נכון להיום ניו מוכרת בסין בלבד, והתכנון הוא להתרחב גם למדינות אירופה. הזכרנו את ניו בכתבה הגדולה שעשינו בפתיחת השנה שעסקה באילו רכבים חשמליים נזכה לראות כאן בקרוב, ואנחנו בהחלט חושבים שזה הולך לקרות בקרוב.
(ניו ET7)
רכב חשמלי שאינו מגיע ל1000 קמ בטעינה אחת בזבוז כסף
קשקוש בלבוש,הרכב שלך נוסע 1000 ק"מ לפני שאתה מתדלק??????