כמעט שנה אחרי שלוסיד מוטורס חשפה גרסת הספיר של דגם האייר, יצרנית הרכבים החשמליים מקליפורניה משחררת טיזר לקראת התחלת הייצור של הגרסה החדשה.
גרסת האייר ספיר (Air Sapphire) מצוידת בשלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 1,200 כוחות סוס, מה שהופך אותה לרכב-על מנהלים יוקרתי. לפי לוסיד, האייר ספיר מסוגלת להאיץ מאפס למאה קמ״ש בפחות משתי שניות, מאפס למאה ושישים קמ״ש (100 מייל לשעה), בארבע שניות בלבד, ופחות משמונה שניות לרבע מייל.
"כיוון שגרסת שלושה מנועים של הלוסיד אייר הייתה חלק מתוכנית הפיתוח מהתחלה, הגרסה החדשה שומרת על כל היתרונות של הגרסאות השונות של האייר – כולל מקום רב לרגליים, כמו בלימוזינה, חלל אחסון מרשים בתאי המטען הקדמיים והאחוריים, ויעילות יוצאת דופן," אומר אריק באך, סמנכ״ל והמהנדס הראשי בחברה.
"גרסת הייצור של הלוסיד אייר ספיר בקו הייצור בקאסה גראנדה, אריזונה. הסדאן הסופר-ספורטיבי החשמלי היוקרתי הראשון בעולם יהיה זמין בקרוב."
לוסיד מוטורס, טוויטר
טכנולוגיית ההנעה והסוללה של לוסיד, חברה שהוקמה על ידי פיטר רולינסון, מי שהיה המהנדס הראשי של טסלה מודל S בעברו, מצליחה, לפחות על הנייר, להציג נתונים מרשימים מאוד. הטכנולוגיה הזו הביאה את אסטון מרטין לחתום על הסכם בשווי מוערך של 450 מיליון דולר עם לוסיד, במסגרתו לוסיד תספק את טכנולוגית ההנעה לרכבים החשמליים של אסטון מרטין. חדשות טובות לחברה, שעברה תקופה מורכבת בשנה שעברה, בה אילון מאסק אף החליט להספיד אותה בציוץ בטוויטר.
לוסיד אייר ספיר או טסלה מודל S פלייד?
ללוסיד אייר ספיר יש כמעט 200 כ״ס יותר מגרסת הפלייד של טסלה מודל S – ערוץ היוטיוב Hagerty, אחד מערוצי היוטיוב הפופולאריים בעולם לחובבי רכב, העלה את הספיר על מסלול דראג עם טסלה מודל S, בוגאטי שירון פור ספורט ודוקאטי פאניגאלה V4 SP2, אופנוע עם 204 כוחות סוס.
מול תחרות קשה, האם הלוסיד אייר ספיר באמת עומדת בהבטחות? אנחנו לא מתכוונים לעשות לכם ספוילר. לאלו שמעוניינים באמ;לק, כאן מתחיל המירוץ עם מול בוגאטי וטסלה, וכאן המירוץ עם האופנוע של דוקאטי.
אם אתם שואלים את עצמכם כמה יעלה התענוג, גרסת האייר ספיר תתחיל מ-250 אלף דולר. במונחים ישראליים מדובר על רכב שעולה קרוב לשני מיליון שקלים.