עם יותר מ-1,200 סוסים חשמליים: לוסיד מציגה את האייר ספיר

תצוגת תכלית מרשימה של יצרנית הרכב החשמלי הצעירה. אנחנו מפחדים אפילו לחשוב על תג המחיר.

מודל S פלייד מי?

כמה כולם התלהבו (כולל אנחנו) כשטסלה הציגה את הגרסה החזקה ביותר של מכונית המנהלים החשמלית שלה, המודל S פלייד, שבשיא ההספק מנועיה מפיקים כ-1,020 כ"ס.

וזה בהחלט נראה מטורף, עד לרגע זה – כשלוסיד מציגה את האייר ספיר (Sapphire) הגרסה החזקה ביותר אי פעם של מכונית המנהלים החשמלית, שמצוידת בשלושה מנועים שמפיקים יחד הספק משוגע של 1,200 כ"ס.

מי צריך 1,200 כוחות סוס?

שני רכבי לוסיד אייר ספיר על המסלול

התשובה הפשוטה והמהירה היא – אף אחד.

אף אחד לא באמת צריך רכב לשימוש בכביש הציבורי שמאיץ ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש בתוך בפחות משתי שניות (פחות משתי שניות ל-100 קמ"ש, תחשבו על זה) ומגיע למהירות מירבית של יותר מ-300 קמ"ש.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אבל ממש כמו שתי מעצמות שבניהן מתנהלת מלחמה קרה, כך טסלה ולוסיד – כל אחת רוצה מהן רוצה למתוח את הגבולות ולהראות שהיא מסוגלת לעשות את זה חזק יותר ומהיר יותר.

חשוב לנו לציין, אנחנו לא טוענים שלוסיד הגיעה למקום שטסלה הצליחה להגיע אליו. ממש לא – לחברה שחלקים גדולים ממנה שייכים לממשלת ערב הסעודית יש עוד כברת דרך לעבור, לא מבחינת האיכות, הטכנולוגיה או הביצועים אלא מבחינת היקף הייצור, המכירות והאמון במותג.

ובכלל אף חברה לא באמת יכולה להיות טסלה למרות שלא מעט ממש רוצות ומנסות. ולמרות זאת, בלוסיד הציבו לעצמם מטרה לתת פייט לטסלה לפחות בתחום היוקרה, ונראה שהם משקיעים בזה לא מעט.

המנוע החשמלי של הלוסיד אייר ספיר

לפי פיטר רולינסון, מנכ"ל לוסיד, האייר ספיר היא רק הסנונית הראשונה בסדרה של דגמים שיעשו שימוש בשלושת המנועים או כמו שנאמר, "אתה מתחיל הכי חזק שלך ולאט לאט מגביר".

האייר ספיר קיבלה מגוון שדרוגים שיאפשרו למרכב הרכב להתמודד עם ההספק הפרוע ששלושת המנועים החשמליים מסוגלים להפיק – והרשימה המגרה כוללת מתלים מוקשחים, מערכת ABS שכוילה מחדש, בקרת יציבות, חישוקים רחבים עטופים בצמיגי מישלן PS4S ובבלמי קרבון.

ואם פתחנו בכך שאנחנו מפחדים אפילו לחשוב על המחיר – הייתה לנו סיבה טובה. הרכבים של לוסיד לא זולים כלל – מחירה של גרסת הפיור, ה"פושטית" של האייר, שמציעה טווח נסיעה של 650 ק"מ, מתחיל מקצת יותר מ-87,000 דולרים והמחיר של האייר ספיר, אתם יושבים?

החל מ-250,000 דולרים.

תמורת רבע מיליון דולר, כ-110,000 דולר יותר מהמודל S פלייד, תוכלו לקבל את אחת מהמכוניות החשמליות המהירות והחזקות ביותר בעולם. ולמרות שהיא מעוצבת כרכב סדאן עם שתי דלתות בכל צד ושורת מושבים אחורית, אל תטעו – מדובר ברכב-על לכל דבר ועניין שהולך להשפיל לא מעט מכוניות חשמליות ולא-חשמליות שיעיזו לקרוא עליו תיגר.

אז מה דעתכם? אם היה לכם רבע מיליון דולר פנויים, הייתם רוכשים איתם את הלוסיד אייר ספיר?

ספרו לנו בתגובות.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. וודאי אני אמריקאי ואוהד הכי גדול של לוסיד הזמנתי לוסיד איר לפני שבוע וחציו ומחכה שיגיע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button